Według Thomasa Holmesa i Richarda Rahe’a stres spowodowany planowanym wypoczynkiem, czy nawet kilkudniowym wyjazdem integracyjnym plasuje się w pierwszej dziesiątce najbardziej dojmujących stresorów. Podwyższone ciśnienie krwi, problemy z sercem, bóle karku i pleców, a nawet pokrzywki skórne – wszystko to, razem lub oddzielnie, może pojawić się jako objaw stresu. Nie mówiąc już o tym, co często w niepięknych słowach mamy przy okazji do powiedzenia otoczeniu… Eksperci twierdzą, że nawet lepsze dla naszego zdrowia są krótkie np. dwudniowe wypady, niż jeden dłuższy.
Zabezpieczenie odpowiednich dokumentów wyjazdu, zmieniające się kursy walut, rosnące ceny benzyny, zapewnienie opieki domowym zwierzętom, korki, odwołane loty, nieznajomość języka, bliskość osób z którymi zazwyczaj spędzamy mniej czasu – to tylko niektóre z powodów wpływających na obniżenie nastroju.
Psychologia podpowiada nam, iż to co nieznane powinniśmy sobie próbować wyobrazić oraz ogarnąć strategicznie. Planując i przewidując zmniejszamy obciążenie irytującymi szczegółami w przyszłości. Jednocześnie nie oczekujmy zbyt wiele od siebie oraz otoczenia, gdyż spragnieni wypoczynku, mamy tendencję za katastrofę postrzegać każde odstępstwo od reguły. Co jednak zrobić w momencie pojawienia się problemów ze zdrowiem lub wypadku?
„Najważniejsze jest działanie. Ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków czy kosztów leczenia bynajmniej nie stanowią cudownego remedium na wszystkie okoliczności. W przypadku zatrzymania akcji serca liczy się każda sekunda, dlatego tak ważna jest cywilna odwaga, opanowanie oraz nabycie podstawowych umiejętności ratujących życie” – podkreśla Marcin Sobiecki z firmy Medu oferującej szkolenia z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej.
W samolotach, na statkach, w hotelach pasażerowie, goście instruowani są o sposobach ewakuacji. Nie po to aby straszyć zagrożeniem, lecz aby umieć mu sprostać w przyszłości. Niemniej wiedza o działaniach ratujących życie jest wciąż niedostateczna. Szkolenia z udzielania pierwszej pomocy pomagają przyswoić nie tylko medyczne techniki, ale także pozwalają oswoić się ze stresem towarzyszącym niespodziewanej sytuacji.
Szkolenia Medu w 80% opierają się na praktyce. Realne scenariusze z wykorzystaniem zestawów do pozoracji ran, fantomów dzieci i dorosłych, mogą stanowić również osnowę tematyczną imprezy integracyjnej do wykorzystania przez touroperatorów, hotele, działy HR, czy też agencje eventowe. Team building oparty na pierwszej pomocy przedmedycznej pokaże, że działanie w grupie wcale nie musi stresować, a wiedza może uratować życie!
O Medu:
Firma Medu działa na rynku szkoleń nieprzerwanie od 2005 roku, korzystając z usług wykwalifikowanej kadry trenerów. Składają się na nią ratownicy medyczni z wieloletnią praktyką, m.in. wykładowcy Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Tysiące zadowolonych klientów, referencje firm, instytucji, hoteli (np. Hotel Intercontinental, Radisson, Ikea, PKO BP, Centralne Laboratorium Kryminalistyczne Policji, Sodexo, GUS, Urząd Miasta Stołecznego Warszawy itd.) stanowią wiarygodne poświadczenie dla umiejętności i pełnego profesjonalizmu zespołu Medu.
Więcej na: www. medu.edu.pl
Chcesz dołączyć do grupy lub zaprosić na bezpłatną prezentację szkolenia?
Pisz na adres: [email protected], tel. 22 428 24 91, 600 426 845