w , ,

Strategiczne zmiany w AMB Group Polska

Firma AMB Group Polska funkcjonuje w obszarze budownictwa, projektowania instalacji sanitarnych i elektrycznych, specjalizuje się w usługach projektowych i wykonawczych w zakresie prac budowlanych przy realizacji inwestycji mieszkaniowych i komercyjnych. Spółka zajmuje się także generalnym wykonawstwem w zakresie wykończeń sal kinowych, począwszy od projektowania i wykonania ustrojów akustycznych, po kompleksowe wyposażenie audytoriów. W trakcie swojej ponad 12-letniej działalności, zrealizowała już prace w 29 kinach z ponad 150 salami kinowymi, w 22 miastach Polski, a także w Wilnie oraz Rydze. AMB Group Polska odpowiadała między innymi za realizację takich obiektów, jak: Sala Premierowa Multikina w Złotych Tarasach, Kina Helios w Magnolia Park we Wrocławiu, jak również Multikino w Starym Browarze w Poznaniu, oraz w Arkadach Wrocławskich.

Dotychczasowe projekty spółki powstawały jednocześnie z nowymi budynkami, jednak rozwój przemysłu kinowego w ostatnich latach spowodował potrzebę adaptacji na sale kinowe powierzchni, które dotychczas miały inne przeznaczenie. Najlepszym tego przykładem jest najnowsza inwestycja spółki Pomorska Inwestments w Bydgoszczy, gdzie AMB Group Polska jako generalny wykonawca przebuduje kręgielnię w Galerii Pomorskiej na nowoczesny multipleks wyposażony w 7 sal kinowych wraz z zapleczem technicznym, w tym projektorownie, oraz pomieszczenia dla pracowników. Gotowy multipleks pomieści ponad 1100 widzów i będzie zajmował powierzchnię 2460 mkw. Zakres prac jest bardzo szeroki, zaczynając od projektu wykonawczego konstrukcyjno-architektonicznego, poprzez wykonanie audytoriów kinowych w technologii lekkiej, przygotowania konstrukcji stalowej wzmacniającej istniejące stropy i dach Galerii Pomorskiej w celu dostosowania dotychczasowej powierzchni do wymagań nowoczesnego multipleksu.

Sytuacja kin w Polsce z roku na rok wygląda coraz lepiej. Dużą popularnością cieszą się multipleksy zlokalizowane w galeriach handlowych, łączące coraz częściej i na coraz większą skalę funkcje komercyjne z kulturalnymi. Polacy chętnie swój wolny czas spędzają w centrach handlowych, gdzie często udane zakupy wieńczy seans filmowy – mówi Michał Michałowski prezes zarządu AMB Group Polska. Takie perspektywy stwarzają doskonałe możliwości dla zarządców nieruchomości, chcących zmienić przeznaczenie powierzchni, które przestały być rentowne. Drugie życie przeżywają także niewielkie kina studyjne, charakteryzujące się kameralną atmosferą. Tam często łączy się funkcje kinową z cateringową, organizuje się spotkania biznesowe, pokazy, konferencje – dodaje prezes Michałowski.

Zmiana przeznaczenia obiektu, który przestał generować zyski na kino jest interesującą alternatywą dla inwestorów chcących przebranżowić dotychczasowe powierzchnie. Przebudowa obiektu na potrzeby kina ma tę zaletę, że pozwala jednorazowo zmienić jego przeznaczenie dla całej powierzchni i uniknąć jej parcelacji, a tym samym poszukiwań kilku najemców, co w warunkach zmiennej koniunktury, bywa czasami trudne. Opłacalność inwestycji w segment kinowy wynika także z faktu, że dzisiaj kina, to już nie tylko wyłącznie oglądanie filmów. Stały się popularnymi miejscami do spędzania wolnego czasu. W nowoczesnych salach kinowych odbywają się wieczory i maratony filmowe, pokazy na życzenie dla zorganizowanych grup, firm, a także seanse sylwestrowe czy koncerty. Dodatkowo inwestorzy, właściciele kin starszej generacji, mogą liczyć na wsparcie ze strony programów Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, czy Unii Europejskiej, które umożliwiają dofinansowanie działalności kulturalnej.

Z uwagi na nasze wieloletnie doświadczenie w realizacji zamówień dla różnego rodzaju odbiorców oraz znajomość polskiego lokalnego rynku, na którym prowadzimy projekty, chcemy doradzać naszym klientom i partnerom biznesowych, jak inwestować w segment kinowy i jak osiągać odpowiednie zyski. Do tej pory specjalizowaliśmy się ustrojach akustycznych i pracach wykończeniowych obiektów kinowych, jednak wraz z ewoluującym rynkiem, dostrzegamy nowe możliwości, dlatego rozszerzyliśmy naszą strategię i zamierzamy bardziej kompleksowo zajmować się tworzeniem kin i doradztwem biznesowym – mówi Michał Michałowski prezes zarządu AMB Group Polska.

Avatar photo

Napisane przez Patrycja Rabińska

Ekskluzywny butik Bohoboco on-line

Euro-słodkości od Haribo