Młodzi, zdolni, dynamiczni. Mają otwarte umysły i charakteryzują się nieszablonowym podejściem do biznesu. Do Kompanii Piwowarskiej trafili dzięki „Kompanii Innowacji” (KI) – konkursowi stażowemu, którego ideą jest wspieranie innowacyjności oraz własnej inicjatywy wśród studentów.
Młodzi z pomysłami
Ada Danisz, absolwentka Wyższej Szkoły Bankowości w Poznaniu, i studentka Edinburgh Napier University, do Kompanii trafiła wygrywając pierwszą edycję KI 2010, a jej przygoda z firmą trwa do dziś: „Podczas rekrutacji opowiadałam o podwójnych zainteresowaniach HR i marketingiem. Wspomniałam też o tym, że za trzy miesiące wyjeżdżam za granicę na studia. Reakcja firmy bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła – specjalnie dla mnie skrócono program stażu w dziale HR tak, aby nie kolidował z wyjazdem. Natomiast po powrocie przełożeni zaproponowali mi praktyki w dziale marketingu, abym mogła rozwinąć się także w tej dziedzinie.”
Z kolei Sebastian Skrzypczak, student biotechnoligii na Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu za swój pomysł wykorzystania wysłodzin browarniczych do celów energetycznych wygrał swój staż w dziale techniki w Tychach: „W przeciągu pół roku zobaczyłem, jak działa cały browar. Przyglądałem się nie tylko procesowi produkcji piwa, ale też pracy działów wspomagających np. utrzymania ruchu czy techniki. Potem dowiedziałem się, że mój pomysł będzie realizowany, a do mnie należy koordynacja projektu. Miałem m.in. określić parametry fizykochemiczne młóta oraz dokonać analiz biznesowych wielu rozwiązań technicznych włącznie z wyłonieniem firmy, która zbudowałaby instalację przerabiającą je na energię.”
Kompanijny klimat
Kompania Piwowarska nie tylko wyszukuje młode talenty i pozwala im wdrażać swoje pomysły na łamach firmy. Przyjmuje także młodych ludzi do swojej rodziny, czyniąc ich pełnoprawnymi członkami zespołu, nadając im odpowiedzialność, słuchając ich zdania…
„Spodziewałem się w browarze typowo korporacyjnego klimatu, ale zostałem pozytywnie rozczarowany. W zespole Techniki każdy prezentował inny typ osobowościowy, posiadał inny bagaż doświadczeń i inny zakres wiedzy eksperckiej. Mimo tej różnorodności, a może dzięki niej, udało się stworzyć znakomicie działający zespół i rewelacyjną atmosferę pracy.” – wspomina Sebastian Skrzypczak
Z kolei Ada Danisz dodaje: ”Od pierwszego tygodnia czułam się pełnoprawnym członkiem zespołu i wiedziałam, że każda moja decyzja będzie miała konsekwencje dla marki. Wychodząc wieczorem na spotkania ze znajomymi i widząc wszędzie Tyskie, nie mogę oprzeć się myśli, że fantastycznie brać udział w rozwoju największej marki piwnej w Polsce.”
Co dalej?
Staż w Kompanii Piwowarskiej to dopiero początek kariery dla młodych, ambitnych ludzi. Firma daje im duże możliwości rozwoju.
„Zaczynam od stanowiska, które zawsze uważałam za wymarzone dla mnie. Chciałabym jednak spróbować swoich sił również w sprzedaży i innych działach marketingu, aby bardziej kompleksowo zrozumieć biznes. Ufam, że dzięki temu zwiększą swoją wiedzę ekspercką i być może będę w przyszłości zarządzać ludźmi.” – o swoich zawodowych planach opowiada Ada
Z kolei Sebastian widzi dla siebie następujące możliwości: „Osoby, które poznałem zaczynały pracę najczęściej od stażu. Pierwszy szczebel to stanowisko kadeta, następny to specjalista i w końcu inżynier m.in. mediów, kontroli utrzymania ruchu czy elektro-automatyki. Potem istnieje możliwość przejścia na stanowiska zarządcze, do sfery korporacyjnej firmy.”
Kompania Innowacji
„Kompania Innowacji” to konkurs stażowy Kompanii Piwowarskiej, którego ideą jest wspieranie innowacyjności oraz własnej inicjatywy wśród studentów, jako kompetencji szczególnie cenionych przez pracodawców. „Już kolejny raz zapraszamy do udziału w konkursie pod hasłem INNOWACJE. Zeszłoroczne prace konkursowe zaskoczyły nas zarówno poziomem pomysłowości jak i argumentacji biznesowej, nie mówiąc już o zaangażowaniu i potencjale osób jakie udało nam się pozyskać dzięki organizacji konkursu – łącznie do współpracy w działach marketingu, HR i produkcji zaprosiliśmy aż 6 osób.” mówi Barbara Zawadzka – młodszy kierownik ds. personalnych, odpowiedzialna za organizację konkursu
***
Do redaktora:
Kompania Piwowarska – Lider branży piwowarskiej w Polsce
Kompania Piwowarska jest największym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesne technologie i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie gwarantują najwyższą jakość naszych produktów. Do portfela marek KP należą najpopularniejsze polskie piwa – m.in. Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd's, a także międzynarodowe marki premium: Pilsner Urquell, Grolsch oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku) oraz oddziały handlowe na terenie całego kraju. Kompania Piwowarska prowadzi także działalność społeczną nastawioną na walkę z wykluczeniem społecznym na tle ubóstwa oraz programy edukacyjne popularyzujące odpowiedzialność i umiar w konsumowaniu alkoholu. Wielkość sprzedaży osiągniętej przez KP w roku finansowym zakończonym 31 marca 2011 r. wyniosła 14,1 mln hektolitrów piwa.
SABMiller – jeden z największych na świecie producentów piwa
Kompania Piwowarska jest częścią jednego z największych na świecie producentów piwa – SABMiller plc. Grupa produkuje lub dystrybuuje piwo na sześciu kontynentach, a jej ogólnoświatowy portfel obejmuje międzynarodowe piwa premium, takie jak Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Pilsner Urquell oraz czołowe marki lokalne, takie jak Aquila, Castle, Miller Lite, Snow czy Tyskie. SABMiller jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2011 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 28,3 mld USD oraz wypracował zysk brutto (EBITA) w wysokości 5 mld USD. SABMiller plc jest notowany na giełdach papierów wartościowych w Londynie i Johannesburgu.
Dodatkowych informacji udziela:
Klaudyna Polanowska-Skrzypek
Specjalista ds. PR
Tel. + 48 61 667 7473
tel. kom. + 48 695592926
Fax + 48 61 667 7850