w , ,

Stabilny wzrost FM Logistic

W 2011 FM Logistic zwiększyło liczbę pojazdów własnych o 35 nowych naczep. Otwarto nową platformę w Woli Bykowskiej i rozbudowano kolejne cztery. Od listopada br FM Logistic ma także nową odświeżoną identyfikację. Jej premiera miała miejsce 14 listopada br.

FM Logistic był jednym z pierwszych operatorów logistycznych, którzy zainwestowali w Polsce. Przez szesnaście lat funkcjonowania w Polsce obrana przez zarząd firmy długofalowa strategia rozwoju sprawdza się, przynosząc z roku na rok nowe sukcesy rynkowe i stałe, stabilne zwiększanie sprzedaży. Pomimo trwającego kryzysu gospodarczego oraz trudności związanych z rosnącymi kosztami transportu, FM Logistic w Polsce może pochwalić się imponującym wynikiem 620 mln obrotu na przełomie lat 2010/2011.

Obecnie FM Logistic osiągnęło bardziej zrównoważony profil realizowanych misji logistycznych. Można zaobserwować ogólnie narastający od lat, wzrost zainteresowania klientów usługami o dużej wartości dodanej (co-packing i co-manufacturing). Usługi Magazynowania stanowią obecnie około 1/3 sprzedaży FM Logistic w Polsce (28,6% z czego ok. 8% to składowanie, 21% handling i usługi administracyjne), usługi transportowe przynoszą w sumie 59% (30,3% pochodzi z transportu międzynarodowego, a 28,7% z transportu krajowego), usługi Co-packingu i Co-manufacturingu reprezentują 12,2% a usługi Customs/SCM 0,2%.

Klienci FM Logistic wywodzą się z sześciu sektorów aktywności. Obroty wśród nich kształtują się następująco: food industry (36%); retail (33%); home&personal care (16%); industrial&electronics (12%); luxury cosmetics (2%) i health (1%).

W FM Logistic w Polsce na koniec 2011 roku znajduje zatrudnienie 2.950 pracowników, co czyni firmę jednym z największych pracodawców w sektorze TSL.

Do dyspozycji klientów jest ponad 500.000 m2 powierzchni magazynowych i produkcyjnych, na 9 platformach usytuowanych w całym kraju, co również stawia FM Logistic w gronie największych operatorów logistycznych w Polsce, pod względem powierzchni operacyjnej.

W tym roku firma otworzyła nową powierzchnię magazynową w Woli Bykowskiej (Piotrków Tryb.) oraz kontynuowała zapowiadane rozbudowy platform w: Olszowej (Strzelce Opolskie), Błoniu, Jarostach (Piotrków Tryb.) i Mszczonowie.

Na przełomie 2010/2011 roku rozliczeniowego, FM Logistic rozpoczęło współpracę z kilkoma nowymi Klientami, takimi jak: Colgate (Europa Centralna – magazynowanie/dystrybucja/copacking/SCM); Sanofi-Aventis (magazynowanie/dystrybucja); Sandoz Lek (magazynowanie/dystrybucja); Hortex (dystrybucja) i Coty (copacking). Co więcej, aktualni klienci operatora także zdecydowali się na rozszerzenie zakresu współpracy o dodatkowe usługi np. Auchan (magazynowanie), Technicolor (co-manufacturing), Danone Fresh (dystrybucja), Michelin (magazynowanie/dystrybucja), IKEA (magazynowanie/dystrybucja), Lotte-Wedel (magazynowanie/dystrybucja) i GSK (dystrybucja, cross-docking).

Prezentowane dane wydają się szczególnie imponujące w kontekście ekonomicznych problemów w sektorze TSL.

W 2011 FM Logistic zwiększyło liczbę pojazdów własnych. Od maja operator dysponuje 35 nowymi naczepami. 30 z nich to najnowocześniejsze dostępne na rynku chłodnie 33-paletowe oraz 5 plandek typu Long Max. Ta inwestycja pochłonęła 7 milionów złotych.

Dbając o rozwój jakości prowadzonych misji logistycznych operator zdobył certyfikaty GMP oraz GDP dla usług realizowanych dla firm z branży farmaceutycznej.

Firma FM Logistic, umacniająca swoje kompetencje w usługach dla przemysłu farmaceutycznego, uzyskała w tym roku certyfikat GMP (Good Manufacutring Practice/Dobra Praktyka Wytwarzania) i GDP (Good Distribution Practice/ Dobra Praktyka Dystrybucji) w zakresie magazynowania i dystrybucji produktów farmaceutycznych. Nadanie tych certyfikatów, to potwierdzenie najwyższej jakości realizowanych przez operatora projektów logistycznych.

W rankingu firm TSL, publikowanym co roku na łamach dziennika „Rzeczpospolita” i uważanym w branży za najbardziej merytoryczne opracowanie ilustrujące kondycję rynku TSL w Polsce, FM Logistic zajęło szóstą pozycję w zestawieniu firm TSL, wg zysku brutto w 2010 r. W tym roku firma znalazła się na także na 419 miejscu na liście 1000 największych firm w Polsce, przygotowanym przez Gazetę Finansową.

W listopadzie 2011 roku, platforma FM Logistic w Jarostach zdobyła II miejsce w konkursie organizowanym przez Okręgowy Inspektorat Pracy. W XVIII edycji konkursu „Pracodawca – organizator pracy bezpiecznej”, FM Logistic Jarosty wyróżnione zostało w kategorii zakładów zatrudniających od 51 do 250 pracowników. Operatorowi zostało także przyznane wyróżnienie honorowe w programie badawczym Operator Logistyczny Roku 2011, w kategorii: „Integracja Łańcuchów Dostaw Producentów i Dystrybutorów”.

Ten rok przyniósł także odświeżenie identyfikacji firmy. Nowe logo FM Logistic ma podkreślać najważniejsze wartości korporacyjne operatora – solidność, innowacyjność i nowoczesność. Elementem nawiązującym w nim do tradycji są czerwone litery FM, pochodzące od nazwisk założycieli frimy, Panów Edmonda Faure i Jean-Marie Machet, a także kolor niebieski, swoisty kod genetyczny firmy, związany z nią od samego początku jej istnienia.

Na stałe do corporate identity weszły też dwa hasła opisujące misję i filozofię działania operatora. Jedno z nich brzmi “The art of winnig solutions”, drugie “Total commitment, agile solutions”.

W planach na przyszłość operator wymienia umacnianie pozycji w sektorach kluczowych (FMCG, retail, kosmetyki i farmacja). Głośno mówi też o rozszerzeniu zasięgu geograficznego poprzez budowę kolejnych platform wymieniając południową Polskę i okolice Poznania. Plany operatora zakładają też dalszy, sukcesywny wzrost sprzedaży o ok. 10-15% w skali roku.

FM Logistic jest założoną w 1967r. francuską firmą, posiadającą 58 centrów logistycznych w Europie i Azji. Operator zatrudnia w całej Europie blisko 14.000. FM Logistic posiada do dyspozycji swoich klientów ponad 2 30 000 m2 powierzchni magazynowej.

Więcej informacji: www.fmlogistic.com

Avatar photo

Napisane przez Black&White PR

Słuchawki Bluetooth Plantronics M20 i M50

Barter wchodzi w detal