w , , ,

SOFTSWISS wspiera schroniska dla zwierząt w Warszawie i Poznaniu z okazji Międzynarodowego Dnia Zwierząt

Z okazji Międzynarodowego Dnia Zwierząt 2025, globalna marka technologiczna SOFTSWISS postanowiła aktywnie wesprzeć lokalne schroniska w Polsce. Pomoc trafiła do Fundacji Azylu pod Psim Aniołem w Warszawie oraz Schroniska dla Zwierząt w Poznaniu. To kolejny krok w kierunku realnego budowania pozytywnego wpływu  zarówno w codziennej kulturze pracy, jak i w relacjach ze społecznościami, z którymi marka jest związana.

Inicjatywa jest częścią szerszych działań w obszarze ESG (środowisko, społeczeństwo i ład korporacyjny), które marka prowadzi na poziomie międzynarodowym — obejmując biura w Gruzji, na Malcie oraz centra rozwoju partnerskiego w Polsce. Tegoroczna edycja kampanii to kontynuacja pomysłu z ubiegłych lat. W 2024 roku pracownicy zebrali ponad 60 kg karmy i innych potrzebnych artykułów dla potrzebujących zwierząt.

„Społeczna odpowiedzialność to dla nas coś znacznie więcej niż tylko modne hasło — to element, który od zawsze jest częścią naszej tożsamości”  mówi Valentina Bagniya, CMO w SOFTSWISS. „Prawdziwą odpowiedzialność widzimy w aktywnym wspieraniu społeczności, z którymi jesteśmy związani, a to obejmuje również troskę o zwierzęta, które całkowicie polegają na naszej empatii i ochronie. Obecność centrów rozwojowych naszego partnera w Polsce daje nam silne poczucie więzi z lokalnym otoczeniem. Współpraca z organizacjami, które każdego dnia walczą o poprawę dobrostanu zwierząt, to coś, co głęboko porusza nasz zespół  na poziomie emocji, wartości i wspólnej misji. Nie chodzi o spełnienie formalnych kryteriów. Chodzi o działanie, które naprawdę ma znaczenie.”

Tegoroczna inicjatywa pod nazwą „Tales of Tails: How Pets Shape Our Days” połączyła historie pracowników SOFTSWISS z konkretną pomocą dla schronisk. Zespół miał okazję opowiedzieć o tym, jak zwierzęta wpływają na ich codzienność. Opowieści, które napłynęły, były pełne emocji i pokazały, jak silna może być relacja między ludźmi a ich czworonożnymi przyjaciółmi.

Jedna z najbardziej poruszających historii nadeszła od Pavla Kaplunova, Head of Content Team w SOFTSWISS, który po ubiegłorocznym wolontariacie w schronisku zdecydował się na adopcję kota. „Przez pięć lat myślałem o przygarnięciu kota, ale zawsze coś stawało mi na przeszkodzie” — wspomina. Dziś, siedem miesięcy później, jego kotka Kiki jest ważną częścią rodziny, a w planach jest już kolejna adopcja.

„Jestem ogromnie wdzięczny SOFTSWISS za pomoc w spełnieniu marzenia o adopcji zwierzaka i za wspólne zaangażowanie w działania, które naprawdę mają znaczenie. Latem, gdy adoptowaliśmy Kiki, ponad 300 dorosłych kotów i kolejne 300 kociąt czekało na dom. Działania takie jak ta kampania zwiększają świadomość i otwierają oczy na skalę potrzeb” — dodaje Pavel.

Kampania na rzecz pomocy zwierzętom to jeden z wielu projektów z obszaru ESG, które SOFTSWISS konsekwentnie realizuje — od pomocy humanitarnej dla społeczności dotkniętych powodzią w Brazylii i Polsce, przez inicjatywy wspierające rozwój zieleni miejskiej w Warszawie, po programy promujące zdrowie i dobre samopoczucie wśród pracowników oraz lokalnych społeczności.

O SOFTSWISS

SOFTSWISS to międzynarodowa marka technologiczna, która w 2024 roku obchodziła 15-lecie istnienia. Centra rozwoju SOFTSWISS i jej partnerów znajdują się w Warszawie i Poznaniu, a łączna liczba pracowników, w tym pracujących zdalnie, przekracza obecnie 2000 osób.

Napisane przez SmartContent

Dom przystrojony na Wielkanoc

Wolność finansowa i miniemerytury – czyli dlaczego o swoją przyszłość musisz zadbać sam