Głównym atrybutem farby Śnieżka Eko jest jej hipoalergiczność. – Śnieżka EKO nie powoduje podrażnień, jest przyjazna dla alergików oraz osób szczególnie wrażliwych. Badania wykonane przez Zakład Alergologii Klinicznej i Środowiskowej Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego potwierdziły, że farba ta nie wykazuje działania alergizującego ani drażniącego – mówi Łukasz Dobrowolski, Dyrektor ds. Marketingu FFiL Śnieżka SA. To właśnie ta cecha była głównym bodźcem do zmiany kodu kolorystycznego na jasny zielony, przywołujący naturalność i ekologiczny styl życia. W warstwie emocjonalnej opakowanie jest więc bardzo optymistyczne, na poziomie racjonalnym zaś doskonale komunikuje cechy produktu: śnieżną biel i hipoalergiczność.
Styl opakowania – delikatna, śnieżnobiała etykieta z elementami świeżej, wiosennej zieleni i optymistyczny, naturalny kolor dekla, podkreśla tak modny obecnie trend „eko”. Elementy nowoczesnego wnętrza pojawiające się na drugim planie, nadają opakowaniu lekkości oraz przestrzenności zgodnej z dzisiejszymi trendami w projektowaniu. Komunikację ekologiczną dodatkowo wspiera, umieszczony na opakowaniu motyw jabłka.