Pomimo niesprzyjających warunków pogodowych w III kwartale skonsolidowana sprzedaż Grupy Redan wzrosła o 18%, a wolumen marży handlowej o 20%. W okresie wyprzedaży wypracowane wzrosty nie pozwoliły jednak na pokrycie kosztów. Dodatkowo osłabienie złotego wobec USD spowodowało stratę na różnicach kursowych. W wyniku tego Zarząd Redanu zdecydował się na korektę prognoz. Dobre wyniki października br. zapowiadają jednak pozytywne wyniki czwartego kwartału.
Po trzech kwartałach br. sprzedaż Grupy Redan wyniosła 261,7 mln zł, a wypracowana marża handlowa 117,8 mln zł. Wartości te – w kwartale wyprzedażowym – nie pozwoliły jednak na pokrycie kosztów. Szczególnie obroty we wrześniu były niższe od zakładanych. „Na obroty w takich miesiącach jak marzec i wrzesień duży wpływ mają warunki pogodowe – zimny początek wiosny, lub – tak jak w tym roku – bardzo ciepły początek jesieni – nie sprzyjają sprzedaży nowych kolekcji.” – powiedział Bogusz Kruszyński, Prezes Zarządu Redan S.A. Dodatkowo w wyniku umocnienia złotego wobec USD w III kwartale Grupa Redan poniosła stratę w wysokości 1,1 mln zł na różnicach kursowych. Jest to wynik o 2,4 mln zł gorszy niż w III kwartale 2010 r. gdy Spółka uzyskała 1,3 mln zł zysku z tego tytułu.
Razem niższa od zakładanej marża handlowa oraz straty na różnicach kursowych spowodowały, że całkowity zysk Grupy uległ zmniejszeniu. Narastająco po trzech kwartałach 2011 r. osiągnął on poziom 0,25 mln zł wobec 1,5 mln zł rok wcześniej. Wynik ten jest niższy od zakładanego na ten okres. Dlatego Zarząd Redanu podjął decyzję o weryfikacji prognozy wyników na bieżący rok. W 2011 r. Grupa Redan uzyska przychody ze sprzedaży na poziomie 382 mln zł (o ok. 18 % wyższe niż w 2010 r.) oraz skonsolidowany zysk netto w wysokości 6,5 mln zł (o ok. 20 % wyższy niż w roku poprzednim).
Po słabym wrześniu w październiku br. nastąpiło odbicie sprzedaży. Przychody zrealizowane przez Grupę Redan w tym miesiącu były o 26% wyższe od zeszłorocznych i wyniosły 40,5 mln zł, natomiast szacunkowa wartość marży handlowej powiększyła się o 25%. „Poprawa pogody na bardziej pro-sprzedażową, czyli ochłodzenie w październiku od razu przełożyło się na dynamiczny wzrost sprzedaży.” – powiedział Bogusz Kruszyński. – „W październiku dobrze zarobiliśmy, a przed nami jeszcze najlepszy dla sprzedaży detalicznej grudzień. To powoduje, że jestem spokojny o realizację aktualnej prognozy wyniku na ten rok.”