Choć Kevin wciąż wiedzie prym w rankingach na najpopularnijeszy bożonarodzeniwy film, to ponad połowa respondentów badania UPC (57%) w zdecydowany sposób odrzuca umieszczanie w ramówkach co roku tych samych programów. Wyjściem poza ramy powtarzających się świątecznych propozycji są możliwości telewizji cyfrowej, dzięki którym możemy ułożyć swoje telewizyjne świąteczne menu i z pełnym zaangażowaniem śledzić tylko te programy, na które mamy ochotę. To uczyni czas spędzony z rodziną przez telewizorem atrakcyjnym i wartościowym. Oferta UPC jest naszym największym sprzymierzeńcem w walce z bezproduktywnym, kanapowym świątecznym zappingiem.
Dość powszechne jest oglądanie telewizji w Święta. Niemal wszyscy (99%) badani przyznają się do jej włączania w tym okresie i deklarują, że oglądają ją wówczas częściej niż w zwykłe dni.
Dzięki możliwościom, jakie oferuje telewizja cyfrowa, czas spędzony przed telewizorem może stać się naprawdę wartościowy. Nowoczesna telewizja daje nam swobodę wyboru – widz sam decyduje o tym co i kiedy chce oglądać. Na przykład, dzięki usłudze UPC NA ŻĄDANIE (VOD) z ofertą blisko 450 filmów i ponad 1000 darmowych programów i seriali mamy możliwość nadrobienia zaległości w oglądaniu danego programu, ulubionego serialu, czy filmu. Wszystkie propozycje dostępne są natychmiast, za naciśnięciem przycisku “on demand” na pilocie. W efektywnym zarządzaniu świątecznym czasem pomóc nam może także opcja nagrywania, która umożliwia także automatyczne nagrywanie całych serii programowych (np. wszystkich odcinków serialu). Wybrane programy na nasz dekoder nagrać możemy także zdalnie z dowolnego miejsca za pomocą smartphonów, iPhonów i strony WWW, a funkcja „przypominania o programach” będzie za nas pamiętała o filmie, którego nie chcemy przegapić.
Mając do dyspozycji najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, możemy dostosować program do naszych zainteresowań, tym samym oferując dobrą i ciekawą domową rozrywkę naszym bliskim.
O badaniu:
Badanie „Świąteczne” zostało zrealizowane w październiku 2011 roku. N=400.
***
UPC Polska jest wiodącym dostawcą potrójnej usługi: telewizji kablowej, szerokopasmowego dostępu do Internetu i usług telefonicznych dla klientów indywidualnych i biznesowych. We wrześniu 2011 UPC Polska sfinalizowało zakup spółki Aster, rozpoczynając integrację obu firm. W zasięgu sieci UPC Polska oraz Aster znajduje się 2 608 300 mln gospodarstw domowych w ponad 100 miastach w Polsce. UPC Polska oraz Aster mają łącznie 1,493,900 abonentów telewizji kablowej, w tym 584 600 telewizji cyfrowej, 774 800 telewizji analogowej, 750 200 użytkowników internetu i 336 100 klientów usługi telefonicznej. UPC Polska, właściciel spółki Aster, jest częścią Liberty Global, Inc. (NASDAQ: LBTYA, LBTYB, LBTYK). www.upc.pl
Liberty Global, Inc. jest wiodącym, międzynarodowym operatorem telewizji kablowej. Firma oferuje zaawansowane usługi telewizyjne, głosowe i dostępu do Internetu, zapewniając 18 milionom klientów dostęp do świata informacji, komunikacji i rozrywki. Liberty Global dysponuje nowoczesnymi sieciami szerokopasmowymi w 14 krajach, głównie w Europie, ale także w Chile i Australii. Do firmy należą również znaczne spółki medialne i producenckie takie, jak Chellomedia w Europie (dane z dnia 30 września 2011).