w

Skok technologiczny dla mobilności elektrycznej: platforma Premium Electric i architektura elektroniczna E³ 1.2

Dzięki platformie Premium Platform Electric (PPE) i nowej architekturze elektronicznej E³, Audi potwierdza swój status wiodącego dostawcy zintegrowanej i w pełni elektrycznej mobilności premium. Platforma PPE, która została opracowana wspólnie z Porsche, oraz architektura elektroniczna E³ 1.2, która została zaprojektowana we współpracy z CARIAD, są ważnymi kamieniami milowymi w rozszerzaniu globalnej gamy pojazdów elektrycznych Audi i oznaczają początek największej inicjatywy produktowej w historii Audi. Wraz ze światową premierą Audi Q6 e-tron, marka wprowadza swój pierwszy model produkcyjny oparty na PPE, platformie zaprojektowanej specjalnie dla pojazdów elektrycznych.                                                      

„PPE, a wraz z nim seria Audi Q6 e-tron, to kolejny skok technologiczny dla elektrycznej mobilności premium – dotyczy to Audi i Grupy Volkswagen oraz naszych klientów”, powiedział Gernot Döllner, prezes zarządu AUDI AG, podczas światowej premiery w siedzibie firmy w Ingolstadt. „PPE pokazuje, w jaki sposób łączymy naszą wiedzę specjalistyczną w ramach Grupy Volkswagen, aby uczynić mobilność elektryczną możliwą do skalowania. Dzięki PPE jesteśmy w stanie wprowadzać na rynek wysokonakładowe, zaawansowane technologicznie modele w różnych segmentach, a tym samym dalej elektryfikować nasze portfolio”, dodał prezes Audi. Jak podkreśla Döllner, elastyczność PPE sprawi, że oprócz charakterystycznego DNA Audi, każdy z przyszłych modeli będzie miał swój unikalny charakter.

Od samego początku podzespoły PPE były opracowywane z myślą o szczególnych wymaganiach pojazdów elektrycznych i grupowane według funkcjonalności. Nowa architektura wykorzystuje wszystkie zalety pojazdów w pełni elektrycznych. Jej podzespoły mają budowę modułową. „Jako pierwsza seria modeli Audi na nowym PPE, Q6 e-tron wyznacza standardy w zakresie wydajności, zasięgu, szybkości ładowania i stylistyki” – podkreślił Gernot Döllner.  

Przyczynia się do tego m.in. 800-woltowa architektura, mocne silniki elektryczne oraz nowoczesny system zarządzania akumulatorami i ładowaniem. PPE zapewnia wystarczający rozstaw osi, rozstaw kół i prześwit, aby stworzyć zarówno modele wysokopodłogowe, jak i płaskie, co przekłada się na korzyści w zakresie konstrukcji, masy i wydajności.

Zakład montażu akumulatorów w Ingolstadt zwiększa integrację pionową

Audi Q6 e-tron to pierwszy w pełni elektryczny model produkowany w Ingolstadt. Ponadto siedziba główna jest również pierwszą lokalizacją Audi w Niemczech, która posiada własny zakład montażu akumulatorów. „Zakład montażu akumulatorów pozwala nam zwiększyć integrację pionową w Ingolstadt i wnosi do zakładu ważne umiejętności”, powiedział Gerd Walker, członek zarządu ds. produkcji i logistyki. Xavier Ros, Członek Zarządu ds. Zasobów Ludzkich i Organizacji, dodał: „Jednocześnie tworzymy nowe możliwości zatrudnienia w lokalizacjach, ponieważ transformacja wymaga udziału naszych pracowników, aby odnieść sukces. Jest możliwa dzięki ludziom Audi, którzy nadal zdobywają kwalifikacje i rozwijają się zawodowo”. W Ingolstadt, w związku z wprowadzeniem na rynek serii Q6 e-tron, Audi przygotowało około 8300 pracowników z działów produkcji, rozwoju technicznego i sprzedaży. Duża liczba ekspertów została przeszkolona w zakresie elektryfikacji również w Győr. W ciągu ostatnich dwóch lat AUDI AG zainwestowało ponad 250 milionów euro w szkolenia i rozwój swoich pracowników. „Aby przejść na mobilność elektryczną, polegamy na naszych istniejących zakładach, modernizując się od wewnątrz, zamiast budować nowe fabryki. To jest zrównoważony rozwój w działaniu, w jego społecznych, ekologicznych i ekonomicznych aspektach”, powiedział Walker. Wraz z serią Q6 e-tron, Audi dotrzymuje obietnicy oferowania modeli elektrycznych we wszystkich głównych segmentach do 2027 roku.

Jörg Schlagbauer, przewodniczący Generalnej Rady Zakładowej AUDI AG, również z satysfakcją przyjął wprowadzenie na rynek kolejnej generacji elektrycznych modeli Audi: „Musimy wymyślać i budować samochody na nowe sposoby, a także tworzyć nowoczesne, związane z motoryzacją cyfrowe obszary biznesowe. Klienci muszą być w stanie ponownie doświadczyć Przewagi dzięki technice. Dokonają tego nasi doświadczeni, otwarci i pełni pasji pracownicy Audi”.

Nowa architektura elektroniczna E³ zapewnia wyjątkowe wrażenia we wnętrzu

Audi Q6 e-tron zbudowane na platformie PPE będzie pierwszym modelem Audi, w którym zastosowano nową architekturę elektroniczną E³ w wersji 1.2. Architektura ta opiera się na nowej strukturze komputerowej domeny z pięcioma wysokowydajnymi komputerami (HPC lub wysokowydajna platforma obliczeniowa), które kontrolują wszystkie funkcje pojazdu, od infotainment i funkcji jazdy po półautomatyczną jazdę na późniejszych etapach ewolucji. Wraz z E³ 1.2 Audi wprowadza do swoich modeli najnowszą architekturę elektroniczną i oprogramowanie opracowane wspólnie z CARIAD, w tym funkcje specyficzne dla marki. Architektura elektroniczna, która jest skalowana w całej Grupie Volkswagen, stanowi kolejny krok w cyfryzacji portfolio modeli. Oprócz nowej platformy informacyjno-rozrywkowej opartej na systemie operacyjnym Android Automotive, E³ 1.2 zapewnia również podstawę do szybkich aktualizacji i aktualizacji oprogramowania.

Dzięki wielu funkcjom łączącym się ze sobą w całość, klienci mogą oczekiwać zupełnie nowych doznań we wnętrzu. System informacyjno-rozrywkowy oferuje nowe funkcje, takie jak sklep Audi dla aplikacji, a także nowe funkcje nawigacji, z których wszystkie zapewniają jeszcze bardziej immersyjne wrażenia w połączeniu z nowym wyświetlaczem i systemem obsługi. Nowa koncepcja wykorzystuje precyzyjnie zaaranżowane wyświetlacze do prezentacji treści cyfrowych, tworząc cyfrową scenę we wnętrzu.                                                      

Napisane przez Audi

W NoVa Parku zamienią odpady elektryczne na sadzonki

Kolorowa Wielkanoc z cukrem Diamant