Zespoły składające się z ludzi o różnych umiejętnościach, odmiennym światopoglądzie czy w końcu innych charakterach, mają dużą szansę na zwiększenie wydajności pracy. Dobrze się uzupełniają i potrafią wzajemnie motywować do pokonywania wyzwań.
Podczas budowania silnego zespołu warto zwrócić uwagę na cechy osobowości ludzi, którzy do niego należą. Z jednej strony team nie może składać się z samych liderów, z drugiej, ktoś musi wykonać pierwszy krok i wziąć odpowiedzialność za realizację celów. Dlatego tak istotne jest, aby każdy znał swoją rolę, uzupełniał się i dążył do osiągania wspólnych wyników.
Różne drogi na osiągnięcie wspólnych celów
Stawianie na różnorodność jest istotne dla długoterminowego sukcesu firmy. Wie o tym Maxi Zoo Polska, lider sklepów dla zwierząt. Sieć od początku rozwija wysoką kulturę organizacyjną, która traktuje każdego pracownika w indywidualny sposób. Naszym wyznacznikiem i przede wszystkim jednym z głównych celów jest skuteczna komunikacja wewnętrzna. Wsłuchiwanie się w potrzeby pracowników pozwala budować silne relacje w całej strukturze. To dla nas niezwykle ważne. Mając doświadczenie w zarządzaniu, że kluczowe w budowaniu zaangażowanego zespołu jest bycie otwartym na różnorodność. Co to oznacza? Stawiając na pracowników cechujących się różnymi umiejętnościami oraz doświadczeniem, tak naprawdę tworzymy środowisko opierające się na innowacyjności. To z kolei przekłada się na łatwiejsze pokonywanie trudnych wyzwań i problemów. – mówi Wojciech Kamiński, Dyrektor Zarządzający Maxi Zoo Polska.
Maxi Zoo Polska nie boi się stawiać na zmiany
Jako jeden z liderów branży, sieć aktywnie promuje różnorodność, podejmując świadome wysiłki w celu zatrudniania pracowników różnych płci, a równouprawnienie również jest wpisane w DNA całej organizacji. W naszych strukturach kładziemy nacisk na umiejętności, co wyklucza jakąkolwiek dyskryminację. Nasza kadra managerska składa się aktualnie z 3 kobiet oraz 4 mężczyzn. Podobnie prezentują się statystyki pracowników sklepów. Pracuje w nich 79 kierowniczek oraz 24 kierowników. Łącznie zatrudniamy 586 kobiet oraz 121 mężczyzn. Takie ułożenie struktury naszej organizacji sprawia, że pracownicy doskonale się uzupełniają. – dodaje Wojciech Kamiński. Poprzez organizowanie szkoleń, programów rozwojowych i promowanie otwartości na różnorodność, sieć dąży do tworzenia jeszcze bardziej inkluzywnego środowiska pracy, w którym chce się być. Takie podejście to także szansa na równy rozwój każdej zatrudnionej osoby.
Różnorodność sprzyja kreatywności
Korzyści płynące z różnorodności w zespole są powszechnie widoczne. Swobodne dyskusje osób posiadających inne wizje pobudzają kreatywność i zachęcają do myślenia poza utartymi schematami. Stąd krótka droga do świetnych pomysłów i stałego rozwoju przez szukanie nowych rozwiązań. Zespół, który myśli nieszablonowo jest również bardziej otwarty na zrozumienie potrzeb klienta i dynamicznie zmieniającego się rynku. Niejednokrotnie przekonałem się na własnej skórze, że tak skonstruowany zespół potrafi osiągnąć naprawdę wiele. – dodaje Wojciech Kamiński.
Dzięki swojej sile różnorodności Maxi Zoo Polska jest przykładem dla innych organizacji, udowadniając, że to nie tylko właściwy sposób postępowania, ale również kluczowy czynnik dla osiągnięcia sukcesu w dynamicznym zmieniającym się świecie.
*******
Maxi Zoo weszło na polski rynek w 2012 roku i od tego momentu jest najprężniej rozwijającą się siecią sklepów dla zwierząt w naszym kraju. W 2021 roku Maxi Zoo Polska po raz 7 zdobyło tytuł: „NAJLEPSZY SKLEP STACJONARNY” w konkursie TOP FOR DOG 2021 stając się ponownie numerem 1 wśród sklepów dla zwierząt oraz po raz pierwszy otrzymało nagrodę za najlepszą inicjatywę społeczną „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt” za akcję z bransoletką. Aktualnie spółka posiada 95 sklepów w większych i mniejszych i miastach w Polsce. W 2019 roku sieć rozpoczęła sprzedaż online i otworzyła sklep – www.maxizoo.pl. W czerwcu 2020 roku Maxi Zoo dołączyło do największego multipartnerskiego Programu Bonusowego w Polsce – PAYBACK. W 2022 roku sieć uruchomiła własną aplikację dla Klientów, z programem Friends oraz specjalnymi ofertami. Maxi Zoo jest częścią Grupy Fressnapf, która działa w 11 krajach europejskich, głównie pod szyldem Maxi Zoo. Pozycję marki w Polsce potwierdza uzyskany tytuł „Wielki Modernizator 2022”, “Brylant Polskiej Gospodarki 2022”, “Gepard Biznesu 2022”, nagroda w kategorii “Ekspansja Sieci Handlowej 2022” przyznana w konkursie PRCH RETAIL AWARDS 2022, nagroda “Złoty Laur Klienta 2022-2023″, nagroda “e-Laur Klienta 2010-2022″ oraz wyróżnienia “Diamenty Forbes’a 2023”, a także “Innowacyjna Sieć Roku”, które zostało przyznane w plebiscycie BLIX AWARDS. W każdym ze sklepów można znaleźć w ofercie ponad 8000 produktów znanych firm w przystępnych cenach oraz produkty marek dostępnych wyłącznie w tej sieci (karmy i akcesoria): Premiere, Select Gold, Real Nature czy Dogs Creek.
Filozofia marki i cały koncept biznesowy sieci został oparty na wartościach, u podstaw których leży przekonanie, że „Zwierzęta wzbogacają nasze życie dzień po dniu i to jest to, co nas łączy”. Konsekwentnie realizując tę ideę, sieć prowadzi aktywne działania na rzecz zwierząt. Od początku działalności w Polsce, Maxi Zoo angażuje się w szereg charytatywnych akcji społecznych oraz pomaga bezdomnym zwierzętom. Współpraca ze schroniskami, wolontariat, wsparcie odpowiedzialnej adopcji, współpraca z GOPR, OTOP czy Strażą dla Zwierząt to m.in. główne działania CSR firmy w Polsce.