„W ostatnich latach przestępcy zdominowali sektor komercyjnej cybeprzestepczości. Wygląda na to, że hakerzy nabrali zwyczaju chodzenia za popularnymi restauracjami, sklepami i sieciami hotelowymi, ponieważ ostatnio Sears, Kmart, Whole Foods, Under Armour, Home Depot i Target również ucierpieli z powodu naruszenia bezpieczeństwa”, komentuje Mariusz Osiński, inżynier techniczny Bitdefender z firmy Marken „W czasach kiedy podobne incydenty nabierają na sile, dobrym zwyczajem jest regularne czytanie wyciągów transakcji wykonywanych kartą. W ten sposób możemy zauważyć, które z dokonanych operacji wyglądają podejrzanie.” – dodaje.
Brinker założył zespół, którego celem będzie zbadanie tego incydentu. Jak dotąd uważa się, że atak miał miejsce w okresie od marca do kwietnia. Ponadto, firma stwierdziła, że klienci korzystający ze swojej karty w zagrożonych obiektach, nie muszą obawiać się, że ich dane zostały ujawnione. Dochodzenie ma określić, kto jest odpowiedzialny i jak doszło do incydentu.
"W dniu 11 maja 2018 roku dowiedzieliśmy się, że niektóre dane dotyczące kart płatniczych naszych Gości zostały zaatakowane w części restauracji Chili" – powiedział Brinker International w komunikacie prasowym. "Obecnie uważamy, że incydent z danymi miał miejsce w okresie od marca do kwietnia 2018 r .; mimo wszystko nadal oceniamy zakres strat. Bardzo cenimy sobie relacje z naszymi gośćmi i szczerze przepraszamy tych, którzy ucierpieli z powodu tej sytuacji".
Ponieważ wykroczenie zostało wykryte w piątek, klienci powinni sprawdzić wyciągi z konta za nielegalne transakcje i natychmiast skontaktować się z bankiem w przypadku podejrzenia oszustwa. Brinker oferuje bezpłatny monitoring konta i rozwiązywanie problemów finansowych w przypadku kradzieży danych klientów.
Jak dotąd nie ma dowodów na to, że dane skradzione z Chili zostały wystawione na sprzedaż w szarej strefie internetu.