– Dzięki zniżkom na wydarzenia kulturalne użytkownicy serwisów grupowych mają możliwość ciekawego spędzenia czasu w swoim mieście: obejrzenia najlepszych przedstawień teatralnych czy posłuchania dobrej muzyki na żywo. Takie propozycje cieszą się ogromnym zainteresowaniem wśród naszych użytkowników – mówi Adam Kaliszewki, rzecznik MyDeal.pl.
Potwierdza to badanie GoDealla.pl, według którego najbardziej pożądane w serwisach zakupów grupowych są zniżki z dziedziny kultury i rozrywki. Użytkownicy serwisu MyDeal.pl chętnie nabywali kupony na koncert Eryki Badu czy komedie znanego teatru Studio Buffo. Jest to wyraźnym dowodem, że Polacy szukają w zakupach grupowych nie tylko zniżek np. do restauracji, czy SPA – z dużym rabatem zaspokajają także potrzeby ducha. Najnowszą propozycją jest koncert otwierający festiwal muzyki współczesnej Sacrum Profanum, na który bilety w promocyjnej cenie będą dostępne jeszcze przez dwa dni.
Również przedstawiciele branży kulturalnej widzą wyraźną korzyść z tego rodzaju promocji.
– Przede wszystkim zauważamy, że nasza oferta kulturalna trafia do dużo większego grona odbiorców, co w sposób istotny przekłada się na jej sprzedaż. Ponadto mamy wrażenie, że przyciąga także uwagę targetu, który mógłby się nie wydawać jej potencjalnym konsumentem i do którego dotarcie, bez informacyjnego wsparcia portalu, byłoby co najmniej trudne – mówi Agata Królikowska z Dobrej Tradycji z Poznania.
– Portale oferujące tańsze produkty i usługi cieszą się szczególnym powodzeniem wśród osób, które na co dzień być może nie mogłyby z takich usług skorzystać. Na tej grupie bardzo nam zależy, bo to ona szczerze kocha teatr i prawdziwie go rozumie – wyjaśnia Halina Tabęcka z warszawskiego teatru Studio Buffo
Jak wynika z analizy GUS w 2010 r. w Polsce działały 782 muzea, 370 galerii i salonów sztuki, 183 teatry i instytucje muzyczne, 443 kina oraz 8342 biblioteki publiczne i filie biblioteczne. W zeszłym roku zmalała liczba czytelników w bibliotekach, osób zwiedzających galerie i salony sztuki, a także liczba widzów w kinach, wzrosła natomiast liczba gości muzeów oraz liczba widzów i słuchaczy w teatrach i instytucjach muzycznych.