Celem wdrożenia było zbudowanie na serwisach wydawcy miejsca, w którym zgromadzone byłyby wszystkie informacje na jeden temat, jakie można znaleźć na stronach należących do grupy Edda Media wraz z linkami do źródeł zewnętrznych. Odbiorcami, dla których stworzone zostały strony tematyczne są użytkownicy i czytelnicy serwisów Edda Media, którzy oczekują łatwego i szybkiego dostępu do kompletnych informacji na swoje ulubione tematy. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom, NetSprint dostarczył norweskiemu wydawcy technologię SEO Topic Pages umożliwiającą redaktorom tworzenie nowych stron na zdefiniowane przez nich zagadnienia.
Główną zaletą tego rozwiązania jest automatyczna aktualizacja raz stworzonych stron. Każdy nowy artykuł na dany temat, który został opublikowany na serwisach Edda Media, pojawi się na stronie tematycznej w ciągu zaledwie kilku minut i co ważne – odbywa się to bez żadnej ingerencji ze strony redaktora. Użytkownicy mogą mieć więc pewność, że strona tematyczna na ich ulubiony temat jest zawsze aktualna.
Strony tematyczne zbudowane w obrębie serwisów należących do Edda Media umożliwiają graficzną prezentację tematu, co sprawia że są bardzo atrakcyjne w odbiorze dla użytkowników. Składają się one z tytułu, dużego zdjęcia głównego i krótkiego opisu tematu dodanego przez dziennikarza oraz dynamicznie tworzonej przez mechanizm NetSprint SEO Topic Pages listy najnowszych publikacji na dany temat zaprezentowanej w formie zdjęć i krótkich opisów, listy artykułów użytkowników oraz listy zdjęć i materiałów video znalezionych na serwisach wydawcy. Dodatkowym elementem obecnym na stronach tematycznych jest spis źródeł zewnętrznych, na których można znaleźć dodatkowe informacje na interesujący użytkownika temat (np. odwołanie do Wikipedii, Facebook lub oficjalnej strony danego tematu itp.)
Przykład działania SEO Topic Pages
Dużą korzyścią z punktu widzenia wydawcy serwisu jest możliwość ponownej monetyzacji artykułów archiwalnych poprzez zaprezentowanie ich w miejscu widocznym dla użytkownika. Na stronie głównej serwisów Edda Media, jak również na stronach poszczególnych sekcji tematycznych, widoczne są bowiem jedynie najświeższe publikacje, co ukrywa przed użytkownikami artykuły sprzed paru dni. Strony tematyczne dają zatem wydawcy możliwość zaprezentowania nieco starszych publikacji, co wpływa na zwiększenie liczby odsłon strony.
Strony tematyczne są tworzone przez dziennikarzy Edda Media, który wykorzystują do tego specjalny interfejs oparty o dostarczone przez NetSprint API, będący częścią używanego w Edda Media systemu CMS. Dzięki temu dziennikarze tworząc strony tematyczne chętnie korzystają z tej funkcjonalności – jest ona częścią systemu, który dobrze znają i z którego korzystają na co dzień.