Stary terminal (dawniej nazywany Terminalem 1) musi zostać przebudowany, ponieważ rosnący ruch na lotnisku wymusza zwiększenie przepustowości dworca lotniczego. Ponadto budynek oddany do użytku w 1992 r. jest w złym stanie technicznym. Przecieki w dachu, czy awarie instalacji technicznych sprawiały, że komfort obsługi pasażerów był niższy od oczekiwań.
– Zależy nam na tym, żeby pasażerowie na Lotnisku Chopina zawsze byli obsługiwani w jak najbardziej komfortowych warunkach. Po modernizacji terminal będzie przestronniejszy i wygodniejszy – wyjaśnia Przemysław Przybylski, rzecznik prasowy warszawskiego portu.
Podczas rozpoczynających się prac stary terminal zostanie całkowicie połączony z nowym zarówno pod względem architektonicznym, jak i funkcjonalnym. W przebudowanej części będzie więcej stanowisk odprawy i kontroli bezpieczeństwa, zostaną też zainstalowane nowe urządzenia do sortowania bagażu. W trakcie modernizacji wybudowane zostanie przejście podziemne łączące bezpośrednio halę przylotów z lotniskową stacją kolejową.
– Jestem pewien, że końcowy efekt na pewno wynagrodzi podróżnym tymczasowe niedogodności, które wiążą się z zamknięciem i remontem starej części – mówi Przemysław Przybylski.
W związku z przebudową terminala już od 1 sierpnia stanowiska odprawy biletowo-bagażowej, a także biura wszystkich linii lotniczych, touroperatorów i wypożyczalni samochodów funkcjonują wyłącznie w nowej części terminala (Strefa CDE). Tam też można znaleźć Biuro Bagażu Zagubionego i pocztę.
Lotnisko Chopina jest największym portem lotniczym w Polsce. Obsługuje ruch rozkładowy, czarterowy, General Aviation oraz cargo. W 2011 r. z usług lotniska skorzystało ponad 9,3 miliona pasażerów co stanowi prawie 43 proc. całkowitego ruchu pasażerskiego w Polsce. W ciągu roku na Lotnisku Chopina wykonano 138,6 tys. operacji lotniczych.