Rozwój terytorialny wiąże się z planami giełdowymi. To właśnie z rynku kapitałowego firma zamierzała pozyskać środki na nowe oddziały. I ma już na tym polu pierwszy sukces: poprzedzająca debiut prywatna emisja akcji spotkała się z dużym zainteresowaniem inwestorów. Uplasowane zostały wszystkie oferowane akcje, a do kasy spółki wpłynęło 6,2 mln zł. Większość tej kwoty firma przeznaczyła na uruchomienie nowych oddziałów – w Olsztynie, Radomiu i Rzeszowie. Oznacza to także nowe miejsca pracy – na początek Marka zatrudniła kilkunastu pracowników, pochodzących z terenów działania nowych placówek: kierowników do spraw kontroli, kierowników operacyjnych oraz pracowników administracji. Wszyscy przeszli odpowiednie szkolenia i już wykonują swoje obowiązki, a oddziały funkcjonują na pełnych obrotach.
Wraz ze wzrostem liczby klientów przewidziane są kolejne zatrudnienia – pracowników operacyjnych.
– Nasze najpilniejsze plany to rozbudowa działu operacyjnego poprzez zwiększanie sieci przedstawicieli i pozyskanie jak największej liczby klientów, dzięki szeroko zakrojonej akcji marketingowej – zapowiada prezes Marka S.A., Krzysztof Jaszczuk.
Zapotrzebowanie na szybkie pożyczki na terenach działania nowych placówek jest bardzo duże.
– Z naszej praktyki wynika, że w miejscowościach, w których pojawiamy się po raz pierwszy, natychmiast zgłaszają się potencjalni klienci, choć nie wszyscy spełniają nasze warunki – dodaje prezes Jaszczuk. – Sprzyja nam również sytuacja rynkowa – tylko w Rzeszowie istnieje niewielka, lokalna konkurencja, w Olsztynie i Radomiu nie ma firmy o podobnym modelu działania. Naszym głównym konkurentem pozostaje brytyjski lider szybkich pożyczek, działający na polskim rynku.
Dzięki uruchomieniu nowych oddziałów, Marka S.A. znacznie powiększyła zasięg swojego działania – dotychczasowa działalność sprzedażowa i inwestycyjna realizowana była poprzez dwa biura (Białystok i Lublin) na obszarze czterech województw: podlaskiego, lubelskiego, mazowieckiego i warmińsko-mazurskie.
Cześć pieniędzy pochodzących z emisji prywatnej spółka przeznaczy na dalsze zwiększanie ilości udzielanych pożyczek i – w konsekwencji – swojego udziału w rynku. Zarząd spółki szacuje, że liczba klientów Marka S.A. zwiększy się do końca roku co najmniej o 50 proc. Firma już odnotowuje ok. 20 proc. wzrost sprzedaży. Po debiucie na NewConnect, planuje uruchomienie kolejnych oddziałów – po pierwszym kwartale przyszłego roku. Docelowo Marka S.A. zamierza świadczy swoje usługi na terenie całej Polski.
Marka S.A. to doświadczona instytucja finansowa, specjalizująca się w dostarczaniu szybkich pożyczek gotówkowych z obsługą w domu klienta. Firma oferuje pożyczki o wartości od 300 do 2 000 zł na okres od 4 do 100 tygodni(na dłuższe okresy spłaty mogą liczyć stali klienci). Spółka posiada obecnie ok. 7,8 tys. klientów (8,5 tys. aktywnych umów). Wartość należności od klientów wynosi prawie 23 mln zł.Działalność Marki charakteryzuje się dużą rentownością: w 2010 r. zysk wyniósł ponad 1, 2 mln zł w porównaniu z 1 mln w 2009 r. (wzrost o ok. 13 proc.). Przychody za 2010 r. wyniosły 7,15 mln zł.