– Sezon podręcznikowy rozpoczyna się w połowie sierpnia, kiedy rodzice uczniów wracają z urlopów i zazwyczaj na ostatnią chwilę szukają książek. Od 20 do 31 sierpnia odnotowaliśmy 15 proc. wzrost liczby zamówień i aż 42-procentowy wzrost wartości sprzedaży w porównaniu z ubiegłym rokiem. To bardzo dobry wynik – mówi Michał Kulka, Dyrektor Marketingu merlin.pl. Jak podaje sklep, zamówienia w tym roku złożyło aż 32 proc. klientów więcej. Ponad dwukrotnie częściej decydowali się oni na zakup całych pakietów. Z danych merlin.pl wynika, że najchętniej podręczniki w sieci kupują rodzice najmłodszych uczniów – 54 proc. sprzedanych pozycji, to pozycje do szkoły podstawowej.
Sklep rozpoczął promocję podręczników już w czerwcu, obniżając ceny nawet o 15 proc. Zadbał także o ich dostępność – bardzo wiele tytułów oferował z wysyłką w 24 godziny. W ofercie nie zabrakło także niszowych, specjalistycznych tytułów, które często nie są dostępne w tradycyjnych księgarniach. Dodatkowo merlin.pl zapewnił szeroki wybór artykułów szkolnych, m.in.: plecaków, piórników, przyborów do pisania.
– Udało nam się przyciągnąć bardzo wielu nowych klientów. To głównie zasługa szerokiej oferty i dobrych cen. Ogromny wpływ na sprzedaż ma również koszt dostawy – wyjaśnia Michał Kulka. Dlatego też sklep poszerza możliwości bezpłatnego odbioru paczek (ostatnio udostępnił odbiór w partnerskiej sieci punktów Mail Boxes Etc.) i zapewnia darmową dostawę kurierską podręczników, czym przyciąga klientów z mniejszych miejscowości. Jak wynika z badań sklepu, rodzice decydujący się na zakupy przez internet, to grupa świadomych klientów, wysoko ceniąca wygodę – częściej dokonują przedpłaty za zamówienia i chętniej wybierają przesyłkę kurierską.
Dla tych, którzy jeszcze nie zdążyli kupić wszystkich tytułów dobra wiadomość – do 10 września podręczniki w merlin.pl można wciąż kupić nawet 15% taniej, a przy zakupie za minimum 199 zł przesyłka kurierem jest gratis.