Na kilkugodzinne spotkanie przy piwie zorganizowane przy współpracy z Facebookiem, złożyło się 5 prezentacji związanych z tematem implementacji API. Większość wystąpień to studia przypadku konkretnych aplikacji, natomiast dominującym tematem okazała gamifikacja i implementacja gier społecznościowych.
Barcamp rozpoczął Marcin Lewicki – ekspert konferencji, który opowiedział o nowych możliwościach rozwoju Open Graphu w kontekście platform mobilnych: Android i iOS oraz aplikacji webowych. Prezentacja została przygotowana przy współpracy z inżynierami pracującymi dla Facebooka i okazała się przydatnym wprowadzeniem dla późniejszych wystąpień.
Bartek Nowotarski, CEO agencji Megafoni, opowiedział o projekcie, który zgarnął dwie nagrody podczas pierwszego hackatonu organizowanego przez Facebooka w Polsce. Flower Power to aplikacja, która powiadamia użytkownika o konieczności podlania kwiatka, a czujnik w glebie sygnalizuje, kiedy roślinie brakuje wody.
Irek Olczak i Adrian Witkowski omówili wspólnie współpracę HBO Polska z platformą gamifikacyjną Gamfi.pl. Dlaczego telewizja powstawiła na grywalizację i jakie cele udało się osiągnąć temu duetowi – to nieliczne z pytań, na które odpowiedzieli prelegenci.
Temat gamifikacji sieci wrócił w prezentacji Leszka Bukowskiego. Wykładowca w Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych przedstawił model gry opartej na sieci współlubienia postów na fanpage’u.
Na zakończenie zaserwowano uczestnikom prawdziwe, growe emocje. Ostatnia prezentacja dotyczyła integracji gry Last Temple z Open Graphem. Last Temple to najnowszy tytuł spółki Ganymede www.ganymede.eu/ dostępny na Facebooku i w App Storze. Gra jest projektem typu matching puzzle, który przenosi użytkownika w sam środek magicznej, szamańskiej wioski. Uczestnicy mieli okazję spróbować swoich sił w turnieju Last Temple’a i powalczyć o nagrody.