Targi Heimtextil we Frankfurcie nad Menem, to ponad dwa tysiące sześciuset wystawców z branży wnętrzarskiej z ponad 60 krajów. Na tegorocznych targach pojawili się przedstawiciele firm z Europy, Azji i Stanów Zjednoczonych, pokazując najmodniejsze koncepcje aranżacji wnętrz, innowacje funkcjonalne oraz najświeższe trendy, które będą obowiązywały w tym sezonie. Również w tekstyliach domowych, w których specjalizuje się spółka Andropol.
– Obecność na tych największych na świecie targach tekstyliów przeznaczonych do wyposażenia mieszkań, domów i obiektów jest dla Andropolu kluczową sprawą – mówi Radosław Klinowski, dyrektor handlowy Andropolu.– Heimtextil inspirują i wytyczają nowe ścieżki rozwoju wzornictwa i przemysłu wnętrzarskiego, skupiają się na potrzebach i wartościach wyznawanych przez współczesnego konsumenta. Tam po prostu trzeba być.
Wystawcy biorący udział w targach przedstawili wszelkie nowinki ze świata kolorów, tapet, tekstyliów, czy materiałów meblarskich.
– Nowy sezon 2012 będzie zdominowany nawiązaniami do natury i idei ekologii – opowiadaEwa Wrażeń, kierownik działu wzornictwa w Andropolu.– Barwy ziemi, materiały i formy czerpiące z natury, rodzime wzory i lokalne techniki wykonania, przyjazny dla środowiska proces produkcji – to wszystko znalazło się w najnowszej ofercie wystawców. W tkaninach obiciowych do łask wracają prymitywne formy, grube nierówne szycia i sploty, nieregularne, nieobrobione maszynowo krawędzie. Wykorzystuje się takie materiały jak wełna, filc, skórę, futro, a więc naturalne surowce o wyrazistej strukturze.
Trend ekologiczny w tekstyliach domowych wykorzystuje motywy czerpane wprost z natury, a więc np. fragmenty lasu – drzewa, ptaki, zioła . Wszystko to przetworzone jest przez program komputerowy, tak by wzór raczej budził skojarzenia z naturą, a nie przedstawiał ją wprost. Do tego dochodzi spokojna kolorystyka tła – szarości i beże – co sprawia, że całość jest bogata, ale jednocześnie stonowana i łagodna.
W przyszłym sezonie w tekstyliach domowych nadal modne będą motywy ludowe.
– Z naszą nową kolekcją Folk „wstrzeliliśmy” się w ten trend idealnie – dodaje Ewa Wrażeń – W przyszłym sezonie modne będą etniczne motywy , ale nie te odległe – np. meksykańskie (bo to odrębny temat), ale swojskie, europejskie – a więc np. ogrodowe róże w towarzystwie motywów pasków lub kropek. A wszystko w soczystych kolorach – czerwieni, błękitu, granatu, groszkowej zieleni. Ten bardzo europejski nurt folk na pewno dojdzie do głosu latem.
Na drugim biegunie jest nurt elegancki – luksusowe odcienie czerni i prostota czystych, jasnych tkanin.
Ale inspiracje, znajomość trendów i talent projektantek Andropolu to nie wszystko. By sprostać wymaganiom rynku i nadchodzącym wyzwaniom niezbędna jest pracownia projektowa, wyposażona w profesjonalne oprogramowanie do projektowania wzorów.
– Dlatego inwestujemy w modernizację oprogramowania i zakup trzech stacji graficznych – mówi Radosław Klinowski. – Pozwoli to na przygotowanie w sposób niezwykle precyzyjny niemal nieograniczonej liczby wersji kolorystycznych, wzorniczych, co w efekcie umożliwia realizację nawet najbardziej wyszukanych zamówień.
Wzory pościeli autorstwa projektantów Andropolu robią furorę nie tylko wśród klientów indywidualnych, wcześniej zyskały uznanie sieci sklepów Ikea i Black Red White. Obecnie spółka sprzedaje domowe tekstylia m.in. za pośrednictwem sieci własnych sklepów Sweet Home – w Białymstoku i Andrychowie, a także za pośrednictwem platformy internetowej – e-sweethome.com.pl