„Szacunkowa skonsolidowana marża handlowa osiągnięta w czerwcu br., ze względu na wcześniejsze niż przed rokiem rozpoczęcie wyprzedaży była niższa o 3 punkty procentowe względem 2011 r. Jednakże dzięki specjalnym akcjom pro-sprzedażowym istotnie wzrosła sprzedaż w obydwu segmentach działalności Grupy.” – powiedział Bogusz Kruszyński, Wiceprezes Zarządu Redan SA.
Narastająco, po 6 miesiącach 2012 r., sprzedaż Grupy Kapitałowej Redan wyniosła 194 mln zł i była o 14% wyższa w ujęciu r/r. Wypracowana w tym okresie marża handlowa była na poziomie 45%, czyli o 1 p.p. niższym niż roku poprzednim.
Sektor modowy
Wartość czerwcowej sprzedaży w sektorze modowym Grupy Redan wzrosła o 14% r/r i wyniosła 15 mln zł. „Wzrost sprzedaży w czerwcu został zrealizowany dzięki zwiększeniu liczby zamówień w kanale e-commerce, dynamicznemu rozwojowi sieci zagranicznej i intensywnym akcjom promocyjnym w tradycyjnych sklepach.” – powiedział Bogusz Kruszyński. W ujęciu narastającym po 6 miesiącach przychody ze sprzedaży w sektorze fashion wyniosły 92 mln zł, czyli o 10% więcej niż przed rokiem. Szacunkowa marża handlowa w tym okresie wyniosła 51 %, czyli o 2 p.p. mniej niż w roku poprzednim.
Sektor dyskontowy
Sprzedaż dyskontowej sieci TextilMarket w czerwcu br. wzrosła o 17% i wyniosła 18 mln zł. W trakcie Euro 2012 w sieci TextilMarket intensywnie promowano ofertę dla kibiców, dzięki czemu obrót asortymentu regularnego w sklepach wzrósł w tym czasie o ponad 1 mln zł, a udział wartości towarów promocyjnych w obrocie wyniósł blisko 16%. Poziom sprzedaży segmentu dyskontowego w ujęciu narastającym po 6 miesiącach br. wyniósł 101 mln zł i wzrósł o 18% r/r. Osiągnięta w tym okresie marża handlowa wyniosła ponad 37% czyli podobnie jak rok wcześniej.
Na koniec czerwca br. sieć TextilMarket składała się z 269 sklepów własnych o łącznej powierzchni 59,3 tys. m2, co oznacza 22% przyrost powierzchni handlowej r/r. W sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash na koniec czerwca 2012 r. powierzchnia handlowa zwiększyła się o 19% względem pierwszej połowy 2011 r. – 222 sklepy własne i franczyzowe o łącznej powierzchni 34,9 tys. m2.