w

Raport MEC: Marketerzy o korzystaniu z różnorodnych danych

Są to integracja danych z różnych źródeł, sposób korzystania z danych do wyznaczania celów i kreowania przyszłości biznesu oraz wpływ kryzysu na wykorzystanie danych. Aż 1/3 respondentów badania zwróciła uwagę na fakt, że brakuje narzędzi do integracji danych pozyskiwanych z różnych źródeł, co więcej aż w 40 proc. firm pozyskiwanie danych nie jest zintegrowane – każdy dział dokonuje tego osobno w sposób nieskoordynowany z potrzebami całości organizacji.

W jakim celu marketerzy w Polsce pozyskują dane? Ponad połowa marketerów zgadza się ze stwierdzeniem że „cele biznesowo- marketingowe są wyznaczane niezależnie od danych z analiz rynkowych, a raczej na bazie celów osiągniętych w poprzednim roku; analizy przydają się do szukania dobrych sposobów realizacji odgórnych celów”. Dla 73 proc. respondentów dane są argumentem w dyskusji na temat realności stawianych sobie celów biznesowych oraz identyfikacji przeszkód w ich realizacji. Mniej powszechne jest podejście, w którym dane są twórczo wykorzystywane do kreowania przyszłości i na ich podstawie rzeczywiście świadomie wyznacza się cele.

Ponad połowa respondentów (54,6 proc) potwierdziła, że kryzys miał wpływ na wykorzystywanie danych w firmie. Firmy częściej przeprowadzają analizy, gdyż szybciej zmienia się sytuacja rynkowa (39,39 proc.) oraz mniej ufają danym, ponieważ zmiany są bardzo szybkie (38,38 proc.). Zbierają również informacje z różnych źródeł, by je uwierzytelnić (37,37 proc.). Najmniej firm wykorzystuje kryzys, żeby poprawić swój sposób wykorzystania danych do prowadzenia biznesu – tylko 9 proc. identyfikuje się z opinią: „Na istniejących danych robi się bardziej zaawansowane analizy, inwestuje się w narzędzia/oprogramowanie, modele ekonometryczne”

Raport MEC został po raz pierwszy omówiony w czasie IV Forum MEC Interaction, które odbyło się 20.10.2011 w Warszawie.

Avatar photo

Napisane przez Kalitero

Nowe piwa w linii Cornelius

Dogonić Justynę Kowalczyk. Konkurs Mercedes-Benz