w ,

Raport IMM: łupki czy atom? Kolejny miesiąc energetyki

IMM przeanalizował prawie 2,7 tys. publikacji z prasy i internetu pod kątem ekspozycji prezesów w mediach. Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją raportu na stronie IMM.    



Energetyka

Z drugiego na pierwsze miejsce wśród najbardziej medialnych bossów branży energetycznej oraz na szczyt TOP 10 awansował Krzysztof Kilian, prezes PGE. Najbardziej do wzrostu medialności prezesa przyczyniła się rozpoczęta przez niego dyskusja na temat „łupki czy atom?”. Prezes Kilian twierdzi, że należy skoncentrować się tylko na jednym z projektów. Nie jest w tej opinii odosobniony.

Na drugim miejscu znalazła się Grażyna Piotrowska-Oliwa, kierująca PGNiG. Na medialną popularność Piotrowskiej-Oliwy miało wpływ m.in. zwycięstwo  w rankingu najlepszych polskich menedżerek tygodnika Wprost. 

Trzecie miejsce zajął Dariusz Lubera, dowodzący Tauronem.  Lubera wspominany  był w kontekście połączenia spółek Tauron Dystrybucja i Tauron Dystrybucja GZE oraz zakończenia ósmej edycji konkursu „Domy Pozytywnej Energii" skierowanego do domów dziecka z terenów działania spółki.  

Telekomunikacja

Przedstawiciele branży telekomunikacyjnej powrócili do TOP 10 zestawienia. Najwyżej uplasował się Maciej Witucki, prezes Orange Polska, głównie dzięki zaangażowaniu telekomu w innowacyjną bankowość mobilną – płatności zbliżeniowe przy pomocy telefonu.

Analogiczne działania prowadzi T-Mobile, dzięki czemu Miroslav Rakowski zajął trzecie miejsce wśród prezesów branży telekomunikacyjnej. 

Na drugim miejscu znalazł się kierujący Polkomtelem Zygmunt Solorz-Żak. W październiku media spekulowały na temat wejścia Polkomtela na giełdę, lecz według zapowiedzi prezesa spółki nie nastąpi to szybko.  

Bankowość

Po raz kolejny najczęściej obecną w mediach osobą z branży bankowej był Zbigniew Jagiełło, kierujący PKO BP. Punktem wyjścia wielu publikacji były plany ekspansji banku w regionie. Prezes PKO BP deklaruje zainteresowanie takimi kierunkami rozwoju jak Czechy czy Słowacja. 

Na drugim miejscu znalazł się Cezary Stypułkowski (BRE Bank S.A.). Bardzo popularnym i angażującym wiele firm, a więc wielu prezesów, z kilku sektorów, była w październiku bankowość mobilna. Cezary Stypułkowski zabierał głos w sprawie współpracy mBanku, Orange i MasterCard. 

Trzecie miejsce zajął Krzysztof Rosiński z Getin Noble. Kluczem do medialności prezesa Getin Noble było kupno części detalicznej Bank DnB Nord. 

Paliwa

Najczęściej cytowanym i wspominanym bossem branży paliwowej w październiku był Jacek Krawiec, prezes PKN Orlen. Sporym zainteresowaniem mediów cieszyło się Forum Gospodarcze Polska – Czechy, na którym Jacek Krawiec był jednym z reprezentantów świata biznesu. 

Kierujący Lotosem Paweł Olechnowicz znalazł się na miejscu drugim. Najczęściej omawianym tematem była współpraca Lotosu z   CalEnergy Resources – spółki chcą wspólnie wydobywać gaz z dna Bałtyku. CalEnergy Resources należy do holdingu MidAmerican Energy, kontrolowanego przez Berkshire Hathaway Inc. (BHI), na czele którego stoi jeden z najbogatszych ludzi na świecie – Warren Buffett – dla wielu dziennikarzy właśnie to nazwisko było najważniejszym elementem informacji. 

Piotr Dziwok (Shell Polska) zajął trzecie miejsce.

Ubezpieczenia

W październiku, po raz kolejny najczęściej cytowanym i wspominanym prezesem branży ubezpieczeniowej był Andrzej Klesyk, kierujący PZU. Spółka ma ok. 5 mld zł wolnych środków, które zamierza zwiększyć kredytem do 7,5 mld zł i przeznaczyć na przejęcia. „Jesteśmy zainteresowani każdym aktywem ubezpieczeniowym w regionie, które zostanie wystawione na sprzedaż” – deklaruje prezes Andrzej Klesyk. 

Na drugim miejscu wśród szefów firm ubezpieczeniowych uplasował się Jarosław Parkot, dowodzący Wartą TUnŻ S.A. Główną przyczyną medialności spółki i jej prezesa w październiku było nowe logo, które jest symbolem zmian organizacyjnych w spółce. 

Trzecia pozycja należy do Jacka Podoby, prezesa Grupy Europa S.A., która 23 października opuściła warszawski parkiet po 13 latach na GPW.

Avatar photo

Napisane przez Marta Cieślak IMM

Plastry DermaPlastŸ Hydro – skuteczna walka z opryszczką

Warszawski Dzień Druku pod patronatem Signs.pl