Ranking uczelni wyższych według NESCAFÉ 3in1 to część ogólnopolskiej kampanii komunikacyjnej dla marki NESCAFÉ 3in1, marki budowanej z myślą o młodym odbiorcy, chętnie korzystającym z narzędzi komunikacyjnych, w tym z mechanizmów społecznościowych. Ranking został opracowany na podstawie opinii 10 tys. osób – studentów i absolwentów ponad 150 uczelni publicznych i prywatnych oraz maturzystów. Nadzór nad badaniem marketingowym sprawował dział badań NK.pl, największego serwisu społecznościowego w Polsce oraz MEC Interaction, odpowiedzialny za przygotowanie i kreację strony internetowej, na której zamieszczono ranking.
W tym roku opracowano już drugą edycję rankingu NESCAFÉ3in1, rok wcześniej gdy projekt został zainicjowany, szybko zdobył szerokie grono sympatyków. W ciągu 1 miesiąca serwis odwiedziło 30 tys.internautów,
Zeszłoroczny ranking NESCAFÉ 3in1 został wyróżniony w kategorii „Best use of content” w konkursie innowacji w planowaniu mediów MEDIA TRENDY 2011. W ostatnich dniach został również doceniony w międzynarodowym konkursie organizowanym przez IAB Europe, która skupia ponad 5 tys. firm z 30 krajów Europy. Ogłoszenie wyników konkursu IAB Europe nastąpi 8 czerwca 2011.