Duża popularność serwisów widoczna jest również w mediach. Agencja informacyjna PRESS-SERVICE Monitoring Mediów sprawdziła, który z portali oferujących zakupy grupowe cieszył się na największym medialnym zainteresowaniem od 1 stycznia do 30 września br. Badaniem objęto materiały z prasy, internetu i RTV na temat: Citeam, Cuppon, Deallx, Fastdeal, Gruper, Groupon, Happyday, Mydeal, Okazik, Sweetdeal – łącznie na ich temat ukazało się blisko 6,7 tys. informacji.
Pod względem liczby publikacji wśród 10 najpopularniejszych serwisów prowadzi Groupon (2917 publikacje), który jako pierwszy zadebiutował na polskim rynku. O drugim w klasyfikacji, Gruperze, ukazało się prawie trzy raz mniej informacji (1107). Podium zamyka serwis Citeam – pojawił się w mediach 992 razy. Informacje na temat lidera zestawienia wygenerowały ekwiwalent reklamowy o wartości blisko 21,5 mln zł. Osiągnęły również najwyższy poziom potencjalnych kontaktów z odbiorcami – wskaźnik dotarcia wyniósł ponad 1,8 mld. Z materiałami na temat Grupera miało szansę zetknąć się ponad 250 mln osób, natomiast informacje o Citeamie, choć było ich mniej, dotarły do 300 mln odbiorców. Warto zauważyć, że znajdujący się poza podium Sweetdeal, osiągnął drugą w zestawieniu wartość AVE (ponad 7,6 mln zł), wyprzedzając portale Citeam (6,5 mln zł) i Gruper (6,2 mln zł).
– Warto zauważyć, że zarówno Gruper, jak i Sweetdeal, działają w strukturach największych polskich wydawnictw prasowych, czyli Grupy Polskapresse i Mediów Regionalnych, które są odpowiedzialne m.in. za największe dzienniki oraz lokalne serwisy informacyjne. Myślę, że ma to duże znaczenie w ocenie obecności poszczególnych serwisów zakupów grupowych w prasie oraz internecie – komentuje Marta Krauze, dyrektor serwisu Citeam.pl, wchodzącego w skład Grupy Allegro.
Publikacje na temat większości serwisów pojawiały się głównie w mediach ogólnopolskich. Największą ich przewagę odnotowano w przypadku Groupona – blisko 90 proc. Do wyjątków należały Sweetdeal i Happyday, o których więcej publikowały tytuły o zasięgu regionalnym. W przypadku tych portali – w przeciwieństwie do pozostałej ósemki – odnotowano również przewagę liczby publikacji w prasie nad materiałami z internetu. Badanie materiałów z radia i telewizji wykazało, że w mediach tych podejmowano temat tylko trzech z nich: Groupona, Grupera i Citeamu.
Do interesujących wniosków prowadzi analiza publikacji z prasy. Sweetdeal wyróżnia się na tle innych serwisów największym udziałem publikacji w prasie ogólnoinformacyjnej – w tytułach specjalistycznych pojawiły się tylko dwie publikacje. Przewaga materiałów w prasie ogólnoinformacyjnej jest charakterystyczna dla większości badanych podmiotów. Tylko w przypadku lidera zestawienia – serwisu Groupon oraz mniej popularnego – Fastdeal – proporcje w profilu mediów są odwrotne. Ani razu w badanym okresie tematu zakupów grupowych nie podjęły prasa okazjonalna i dwumiesięczniki.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.