Pierwsze miejsce w medialnym rankingu uczelni jest odzwierciedleniem prestiżu szkoły, która wielokrotnie, przy najróżniejszych okazjach, jest przywoływana w środkach masowego przekazu. Dziennikarze piszą nie tylko o działalności edukacyjnej SGH, ale i wzmiankują jej nazwę, cytując naukowców, czy pisząc o wynikach ich badań. Wiele z artykułów dotyczy studentów i juwenaliów. Pojawiają się też doniesienia na temat inwestycji uczelni, nowych kierunków oraz aktywności naukowej.
Łącznie w ciągu minionego roku akademickiego (1 października 2011 – 30 września 2012) o SGH pojawiło się w mediach ponad 15 tys. tekstów. Drugi, UE w Poznaniu, zanotował ich 3,8 tys., zaledwie o kilkadziesiąt więcej w porównaniu do UE w Krakowie. Poza podium znalazły się UE w Katowicach (2,9 tys.) i UE we Wrocławiu (2,7 tys.).
Wyniki rankingu pokazują, które uczelnie najbardziej priorytetowo podchodzą do promocji swojej działalności, przez co w czasach nadchodzącego niżu demograficznego są w stanie przyciągać kandydatów na studia i utrzymywać wysoki poziom kształcenia.
Należy zauważyć, że najbardziej medialną uczelnią w Polsce pozostaje Uniwersytet Warszawski, o którym w ciągu roku pojawiło się aż 44 tys. publikacji. Pełna klasyfikacja medialności uniwersytetów klasycznych dostępna jest tutaj.
Jutro ukaże się ranking najbardziej medialnych uczelni przyrodniczych, natomiast w piątek – uczelni technicznych. Zapraszamy do śledzenia informacji na stronie internetowej www.press-service.com.pl.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.