Pierwsze miejsce w medialnym rankingu uczelni jest odzwierciedleniem prestiżu szkoły, która wielokrotnie, przy najróżniejszych okazjach, jest przywoływana w środkach masowego przekazu. Dziennikarze piszą nie tylko o działalności edukacyjnej SGH, ale i wzmiankują jej nazwę, cytując naukowców, czy pisząc o wynikach ich badań. Wiele z artykułów dotyczy studentów i juwenaliów. Pojawiają się też doniesienia na temat inwestycji uczelni, nowych kierunków oraz aktywności naukowej.
Łącznie w ciągu minionego roku akademickiego (1 października 2011 – 30 września 2012) o SGH pojawiło się w mediach ponad 15 tys. tekstów. Drugi, UE w Poznaniu, zanotował ich 3,8 tys., zaledwie o kilkadziesiąt więcej w porównaniu do UE w Krakowie. Poza podium znalazły się UE w Katowicach (2,9 tys.) i UE we Wrocławiu (2,7 tys.).
Wyniki rankingu pokazują, które uczelnie najbardziej priorytetowo podchodzą do promocji swojej działalności, przez co w czasach nadchodzącego niżu demograficznego są w stanie przyciągać kandydatów na studia i utrzymywać wysoki poziom kształcenia.
Należy zauważyć, że najbardziej medialną uczelnią w Polsce pozostaje Uniwersytet Warszawski, o którym w ciągu roku pojawiło się aż 44 tys. publikacji. Pełna klasyfikacja medialności uniwersytetów klasycznych dostępna jest tutaj.
Jutro ukaże się ranking najbardziej medialnych uczelni przyrodniczych, natomiast w piątek – uczelni technicznych. Zapraszamy do śledzenia informacji na stronie internetowej www.press-service.com.pl.