QR kody to dwuwymiarowe kody kreskowe, umożliwiające zakodowanie znaków alfanumerycznych (cyfr, liczb, symboli). Zwykłe kody kreskowe przechowują kilkanaście cyfr, QR kody natomiast umożliwiają zaszyfrowanie nawet 4 tysięcy znaków, co przemawia za ich wszechstronnym wykorzystywaniem.
Głównymi zaletami QR kodów są łatwość, szybkość i wygoda odczytu. Fotokody coraz częściej wykorzystywane są jako narzędzie komunikacji marketingowej. Teraz dzięki marce FRoSTA zyskały nowe, kulinarne zastosowanie. QR kody na opakowaniach warzyw marki FRoSTA mają za zadanie nie tylko inspirować, ale także pomóc odnaleźć radość i przyjemność z gotowania. Po ich zeskanowaniu w ułamku sekundy kilkadziesiąt przepisów pojawia się na telefonie komórkowym, co umożliwia skompletowanie listy zakupów już na miejscu w sklepie.
„Umieszczając QR kody na opakowaniach warzyw kierowaliśmy się przede wszystkim specyfiką naszej grupy docelowej. Zastosowaliśmy je z myślą o ludziach młodych, zainteresowanych nowymi technologiami, lubiących gadżety, nowinki techniczne, poszukujących nowych rozwiązań w kuchni. Dzięki nim dostarczamy konsumentom inspirujące przepisy w szybki, prosty, a zarazem bardziej interaktywny i angażujący sposób”– tłumaczy Aleksandra Wysocka, Marketing Manager w firmie FRoSTA .
By pozyskać ciekawy przepis wystarczy telefon komórkowy z wbudowanym aparatem i dostępem do Internetu oraz stosowne oprogramowanie (aplikacja służąca rozszyfrowywaniu fotokodów,
np. darmowa BeeTagg QR Reader). Po wykonaniu zdjęcia QR kodu, zostaje on błyskawicznie dekodowany przez aplikację. A na telefonie komórkowym pojawiają się inspirujące przepisy
z wykorzystaniem mrożonych warzyw marki FRoSTA .