w

Przyszłość turystyki: gamifikacja jako narzędzie zrównoważonego rozwoju

10 kwietnia br. w Centrum Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki odbyło się Forum Turystyki w Krakowie. Jednym z punktów programu była debata dotycząca postulatów zrównoważonej turystyki. Według Patrycji Curyło z Gamescape gamifikacja może być efektywnym narzędziem w realizacji odpowiedzialnej turystyki w Krakowie. 

Podczas debaty dot. sposobów na podnoszenie jakości usług turystycznych i rozwoju infrastruktury turystycznej z poszanowaniem lokalnej społeczności i środowiska naturalnego, Patrycja Curyło z Gamescape wskazywała, że dobrym rozwiązaniem spełniającym te warunki jest gamifikacja.

„Gamifikacja, czyli włączanie elementów gier do kontekstów niezwiązanych z grami, może na nowo zdefiniować turystykę, a w niej: turystykę kulinarną, kreatywną czy ekoturystykę. Poprzez zastosowanie nowoczesnych technologii – rozwiązań mobilnych czy rozszerzonej rzeczywistości, wprowadza element interaktywny do zrównoważonego podróżowania, czyniąc go bardziej satysfakcjonującym i edukacyjnym. Gamifikacja może nagradzać pożądane zachowania, takie jak korzystanie z ekologicznego transportu, czy zaangażowanie się w wydarzenia kulturalne. Może także pomóc w rozpraszaniu ruchu turystycznego i kierować turystę w mniej uczęszczane, ale przez to bardziej ciekawe i nieoczywiste miejsca.” – powiedziała Patrycja Curyło.

W trakcie Forum Turystyki w Krakowie rozmawiano również o tym jak zyskać na nowych trendach, jak przygotować biznes na długofalowy sukces i jak można prowadzić działalność spełniając standardy zrównoważonej turystyki.

Napisane przez Gamescape

Czym jest biophilic design?

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy