Wiele firm oferujących oprogramowania wspierające przedsiębiorców w bieżącym zarządzaniu finansami czy kadrami przedstawia swoją ofertę w sposób nie łamiący powagi świata finansów. Tymczasem, poprzez przyjazny interfejs graficzny witryny www można przełamać niechęć klienta do zapoznania się z finansowymi zawiłościami i przekonać do skorzystania z pomocnych programów.
„Przy realizacji projektu dla oprogramowania Firmometr, oferującego usługi w zakresie księgowości on-line, stworzyliśmy postać przyjaznego asystenta, prezentującego możliwości aplikacji” – mówi Michał Zych, Dyrektor Zarządzający z firmy Brandglow. „Asystent i zestaw ikon mu towarzyszących zachęcają klienta do poznania funkcjonalności programu.”
Rozwiązania, zachęcające firmy do skorzystania z aplikacji finansowych, warto zaopatrzyć w energiczne kolory, ocieplić ich linię wizerunkową i zadbać o przejrzystość całej szaty. „Wszystko po to, aby efekt końcowy zamiast odstraszać klienta nadmierną powagą, przyciągał jego uwagę i umożliwił mu zabawę z funkcjonalnościami witryny” – dodaje Zych.