Jest to jedyny w Polsce 3-dniowy festiwal dizajnu graficznego, łączący około 150 konsultacji indywidualnych, 40 prezentacji i wykładów, 4 dyskusje tematyczne, 4 różnorodne warsztaty, 1 całodniową konferencję, poświęcona kondycji dizajnu w szerokim społecznym i ekonomicznym kontekście, a także Bring Your Own Beamer – efemeryczna wystawa projekcji multimedialnych i wieczorne AVterparty.
Targowe pokazy multimedialne i prezentacje wspomagać będą różnej jasności projektory Epson, a profesjonalna fotograficzna drukarka A3 Epson Stylus PhotoR3000 i Epson L800 A4 z systemem stałego zasilania w atrament, wykorzystywane będą na warsztatach m.in. poświęconych zarządzaniu kolorem.
Targi odbywać się będą w Warszawie przy ul. Solec 18
program targów i zapisy na warsztaty: www.twg2012.pl
Targi Wiedzy Graficznej 2012 to prawdziwy festiwal dizajnu i okazja nie tylko do spotkania wielu ciekawych ludzi ale i zdobycia bardzo konkretnej wiedzy i praktycznych umiejętności.
Konsultacje indywidualne
W trakcie 3 dni ponad kilkudziesięciu projektantów reprezentujących wszelkie dziedziny designu udzieli około 150 indywidualnych konsultacji. Spotkania tworzą unikalną sytuację wymiany wiedzy w trakcie bezpośredniej, osobistej rozmowy z najlepszymi projektantami plakatów, wydawnictw, gazet, stron internetowych, autorami ilustracji, animacji i graffiti czy specjalistami drukarstwa i zarządzania kolorem.
Prezentacje i wykłady
Targi Wiedzy Graficznej już po raz drugi oferują serię wykładów – prezentujących najciekawszych twórców polskiego dizajnu, pochodzących z różnorodnych specjalizacji i dziedzin projektowania. Prezentacje pogrupowano według dyscyplin w ramach danego dnia.
W piątek prezentacje będą poświęcone projektowaniu wydawnictw oraz komunikacji w przestrzeni i architekturze. W sobotę tematem będzie głównie projektowanie interaktywne, do internetu i motion design. W niedzielę odbędą się wykłady o projektowaniu krojów pism, typografii oraz set znakomitych ilustratorów.
W tej edycji wydarzenia po raz pierwszy do serii wykładów zaprosiliśmy znakomitych twórców międzynarodowych: z Austrii (Erwin Bauer), Szwecji (Sara Kaaman/Studio SM) i Stanów Zjednoczonych (Andree Kahlmorgan). Dizajnerzy i krytycy z różnych stron świata wystąpią również w ramach innych aktywnościach Tragów: w sobotniej konferencji projektowej, w dyskusjach w niedzielę, a także udzielą konsultacji.
Dyskusje tematyczne
Podczas Targów Wiedzy Graficznej 2012 odbędzie się seria moderowanych debat i dyskusji, poświęconych różnorodnym tematom środowiskowym i branżowym. Będą one dotyczyły dobrych praktyk w tworzeniu konkursów projektowych, modeli działalności zawodowej dizajnera, ale też możliwości realnego wpływu społecznego i politycznego projektantów, przyszłości projektowania prasy… Wreszcie, będzie mowa o potrzebie organizowania międzynarodowych festiwali dizajnu i ich różnorodnych formułach. Niektóre z dyskusji odbędą się w formule weekendowego śniadania!
Warsztaty
W ramach Targów Wiedzy Graficznej 2012 obędzie się kilka rodzajów warsztatów:
· warsztat typogeneratywny, na granicy liternictwa, programowania i form nowomediowych;
· dwudniowy warsztat self-publishingowy, podczas którego najlepszy w tych kwestiach zespół 3A i Papierów.org poprowadzi uczestników ku stworzeniu własnych publikacji; oraz
· warsztat 'druku vintage', czyli tradycyjnych i niszowych technik drukarskich i introligatorskich, prowadzony przez zapatrzony w PRL kolektyw Fajne Chłopaki.
Dodatkowo, polecamy techniczne konsultacje Marcina Bójko (zarządzanie kolorem) oraz wykład Michała Buthnera-Zawadzkiego o papierach niepowlekanych – oba wydarzenia mogą znacznie wzbogacić techniczny warsztat projektanta.
Konferencja „Czy naprawdę potrzebujemy dobrego dizajnu?”
Międzynarodowa konferencja pod tytułem „Czy naprawdę potrzebujemy dobrego dizajnu?” wprowadzi krytyczną refleksję nad współczesną kondycją dizajnu w szerokim społecznym i ekonomicznym kontekście. Konferencja podda refleksji zagrożenia płynące z hegemonii profesjonalnego myślenia projektowego oraz możliwe alternatywy: dizajn amatorski, poor design, czy antydizajn. Wprowadzi ona także refleksję o dizajnie uprawianą z krytycznych perspektyw, m.in. feminizmu. Na pytanie postawione przez kuratorkę Agatę Szydłowską spróbują odpowiedzieć światowej sławy krytycy i historycy dizajnu z Wielkiej Brytanii: Rick Poynor i Guy Julier, enfant terrible świata projektowego, Holender Bas van Beek, Birgit S. Bauer, redaktorka niemieckiej platformy „designkritik” oraz typografka i filozofka z Austrii, Susanne Dechant. O dizajnie zaangażowanym politycznie, w kontekście ruchu Occupy, opowie twórca gazety „Occupied Times” Tzortzis Rallis.
BYOB + AVterparty
Targom będzie towarzyszyć Bring Your Own Beamer – “Bunt form”/circuit banding, glitch, noise, hacking i remiks, efemeryczna wystawa projekcji medialnych inspirowanych estetyką zakłóceń.
W sobotę 27 października organizatorzy zaproponują wieczorne Avterparty – przestrzeń Targów 2012 zmieni się w wielką audio-wizualną instalację z dynamicznym mappingiem i klubową muzyką.
Partnerzy: Austriackie Forum Kultury, Ambasada Królestwa Niderlandów, Ambasada Szwecji, British Council, Epson, Instytut Adama Mickiewicza, Instytut Goethego, Arctic Paper, 1500 m2, sto900
Partnerzy medialni: Program 2 Polskiego Radia, TVP Kultura, TVP 2, Monitor Magazine, Aktivist, Exklusiv, Futu.pl
Projekt jest realizowany dzięki dofinansowaniu ze środków Urzędu M. St. Warszawy oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Informacje o firmie Epson
Epson jest globalnym liderem w dziedzinie obrazowania i innowacji. Epson dąży do tego, by przekraczać oczekiwania klientów, tworząc kompaktowe, energooszczędne i precyzyjne technologie. W szerokiej ofercie Epson znajdują się zarówno drukarki atramentowe, jak i projektory 3LCD, czujniki i inne mikrourządzenia. Chcąc pozyskać klientów z całego świata, firma Epson jako przedsiębiorstwo zdobywające kolejne rynki dostarcza najlepsze możliwe kompaktowe, energooszczędne, precyzyjne rozwiązania dla handlu i przemysłu.
Grupa Epson, na czele której stoi japońska firma Seiko Epson Corporation, zatrudnia ponad 75 000 pracowników w 97 spółkach na całym świecie. Jesteśmy niezwykle dumni z naszego wkładu w ochronę środowiska naturalnego oraz rozwój społeczności, w których funkcjonujemy.
Wizja środowiskowa 2050 – http://eco.epson.com
Epson Europe
Epson Europe B.V., z siedzibą główną w Amsterdamie, zapewnia obsługę rynków europejskich, dalekowschodnich, rosyjskich i afrykańskich. Firma Epson Europe zatrudnia 1594 pracowników, a jej sprzedaż w roku obrachunkowym 2010 wyniosła 1583 miliony euro. www.epson-europe.com
Dodatkowych informacji udzielają:
INDALO Public Relations
Zbigniew Blewoński
tel. 501 772 619
e-mail: [email protected]