w ,

Prognozy Frost & Sullivan dla branży motoryzacyjnej i transportowej

Warszawa, 26 czerwca 2012 r – Rynek motoryzacji i transportu w 2012 roku będzie się rozwijał na całym świecie, za wyjątkiem Europy. Ze względu na rosnące ceny paliw analitycy Frost & Sullivan, globalnej firmy doradczej, przewidują ponadto w najbliższych latach wzrost popularności pojazdów hybrydowych oraz typu plug-in. Ważnymi dla rynku zagadnieniami będą także mobilność i transport zintegrowany, integracja smartfonów ze sklepami oferującymi aplikacje dedykowane, a także innowacyjne koncepcje interfejsu człowiek – maszyna (ang. Human Machine Interface, HMI).

„Przeprowadzone pod koniec ubiegłego roku badania wśród kilkuset firm – kluczowych interesariuszy rynku – w połączeniu z analizą ekspertów Frost & Sullivan, zostały wykorzystane do zaprezentowania najważniejszych aspektów rozwoju rynku oraz prognoz dla branży na ten rok i następne lata” – stwierdza Krishnasami Rajagopalan, menedżer zespołu ds. motoryzacji i transportu z londyńskiego oddziału Frost & Sullivan.

Zgodnie z wynikami badań uczestnicy branży motoryzacyjnej i transportowej przewidują, że światowy rynek samochodów w 2012 będzie się rozwijał w tempie 5-10 procent, za wyjątkiem Europy, gdzie spodziewany jest spadek o 7-8 procent.

Można również oczekiwać, że rosnące ceny paliw przyspieszą rozwój rynku pojazdów hybrydowych typu plug-in oraz zasilanych na baterie. Tylko w roku 2012 na rynku globalnym będzie miało miejsce około 15 premier nowych pojazdów elektrycznych.

Mobilność oraz transport zintegrowany to kluczowe trendy definiujące długoterminową strategię i perspektywy przemysłu motoryzacyjnego. Nowe modele biznesowe, takie jak wynajem samochodów na krótki czas (ang. Car Sharing), zintegrowana mobilność miejska oraz pojazdy z napędem elektrycznym, stworzą nowe możliwości biznesowe dla uczestników rynku.

Firmy transportowe, takie jak Nederlandse Spoorwegen (NS) z Holandii czy firmy leasingowe, jak globalna Lease Plan, już oferują swoim klientom usługi zintegrowanej mobilności, postrzegając je jako kanał generujący powtarzalne przychody oraz narzędzie zwiększające penetrację rynku i satysfakcję klienta.

Kolejny trend – integracja smartfonów – umożliwi łatwe wykorzystanie zdolności przyłączeniowej bezproblemową wpływając na rozwój nowej generacji usług inforozrywki (ang. infotainment) a także wzrost popularności sklepów oferujących aplikacje związane z samochodem. Zdolność przyłączeniowa w samochodach  odgrywa kluczową rolę w nawigacji łączonej, oferującej takie usługi jak ekojazda, dynamiczne trasowanie, informacje o ruchu w czasie rzeczywistym oraz wiele innych usług, kluczowych dla możliwości oferowania efektywnych rozwiązań zintegrowanej mobilności. Wraz z wprowadzeniem szeregu funkcji interaktywnych, motoryzacyjne koncepcje HMI będą odgrywały kluczową rolę w tym, czy kierowca będzie w stanie wykorzystywać te funkcje zgodnie z zasadą „ręce na kierownicy, a wzrok na drodze.”

Konwergencja pomiędzy motoryzacją a elektroniką, technologiami informacyjnymi i komunikacyjnymi, jak również rynkami energetycznymi jest także bardzo znacząca dla rozwoju sektora.  Wiąże się przede wszystkim z pojawieniem się smartfonów, pojazdów elektrycznych oraz e-mobilności, wpływających na rozwój innowacji w zakresie zdolności przyłączeniowej, przechowywania energii, infrastruktury transmisji i dystrybucji, ładowania baterii i integracji mobilności w inteligentnych domach.

Tematy nakreślone powyżej to kluczowe prognozy branżowe w programie badawczym Frost & Sullivan w zakresie motoryzacji i transportu na rok 2012. Kolejnym ważnym czynnikiem dla badań są prace prowadzone przez Frost & Sullivan w odniesieniu do megatrendów, które napędzają nowe i rozwijające się segmenty rynku dla kluczowych uczestników branży.

Przegląd prognoz Frost & Sullivan dla rynku motoryzacji i transportu na rok 2012 i później jest dostępny na SlideShare: www.slideshare.net/FrostandSullivan/frost-sullivan-whats-hot-in-automotive-and-transportation-2012may2012

Jeżeli chcieliby Państwo dowiedzieć się więcej na temat prognoz Frost & Sullivan dla branży motoryzacyjnej i transportowej, prosimy o kontakt z Joanną Lewandowską, Corporate Communications, na adres [email protected]. Prosimy o podanie imienia, nazwiska, stanowiska, nazwy firmy oraz danych kontatkowych.

 O Frost & Sullivan

Frost & Sullivan, globalna firma doradcza, świadczy usługi Partnerstwa na Rzecz Rozwoju Przedsiębiorstw, współpracując z klientami w celu osiągnięcia ich najlepszej pozycji rynkowej pod względem rozwoju, innowacyjności oraz zarządzania.

Program firmy – Growth Partnership Service – dostarcza dokładnych badań rynkowych i modeli najlepszych praktyk, aby wspomóc generowanie, ewaluację i wdrożenie skutecznych strategii rozwoju. Frost & Sullivan ma 50-letnie doświadczenie we współpracy z firmami z listy Global 1000, przedsiębiorstwami rozwijającymi się oraz społecznościami inwestorskimi. Posiada 40 biur działających na 6 kontynentach. Więcej informacji na temat oferowanego przez Frost & Sullivan Partnerstwa na Rzecz Rozwoju Przedsiębiorstw pod adresem http://www.frost.com.

Kontakt:

Joanna Lewandowska
Corporate Communications – Europe
P: +48 22 481 62 20
E: [email protected]

http://www.frost.com

Avatar photo

Napisane przez Joanna Lewandowska

Lato w natarciu – zadbaj o skórę swojego dziecka

Kursy z zakresu marketingu internetowego w AP Edukacja