Dostępne poradniki i szkolenia dla sekretarek i asystentek przygotowują do roli prowadzącego kalendarz szefa, zarządzającego jego korespondencją oraz pilnującego dostępu do niego.
Tymczasem kalendarzem i dużą częścią korespondencji współczesny szef zajmuje się samodzielnie, zwłaszcza w małej lub średniej firmie. – Sekretarka, z roli osoby, która zajmuje się przepisywaniem pism i przygotowywaniem korespondencji szefa, stała się kimś, kto przede wszystkim zajmuje się informacją: wyszukiwaniem informacji oraz przekazywaniem informacji – mówi Aneta Grzyb-Hejduk, ekspert ds. szkoleń w Akademii PARP.
Najnowsze szkolenie internetowe Akademii PARP „Profesjonalny sekretariat” prezentuje nowoczesne podejście do roli sekretarki i asystentki. Zwłaszcza w firmach MSP sekretarki i asystentki zajmują się sprawami organizacyjnymi. Odpowiadają za komunikację wewnątrz przedsiębiorstwa i z jego otoczeniem. To osoby kompetentne, niezastąpione w swojej roli, zadowolone ze swojej pracy. Utożsamiają się z misją przedsiębiorstwa i dbają o jego wizerunek wewnątrz i na zewnątrz firmy.
Właśnie uruchomiono trzy moduły szkolenia „Profesjonalny sekretariat”. Prezentują uczestnikom nowe nastawienie, role i zadania sekretariatu oraz metody skutecznej komunikacji. Całe szkolenie e-learning składa się z 6 modułów, które adresowane są do pracowników sekretariatu w małych i średnich firmach.
W pierwszym module uczestnicy dowiedzą się na czym polega praca sekretarki i asystentki w firmach MSP. Poznają najważniejsze zasady, które należy stosować we współpracy z szefem oraz z całym zespołem.
Kolejny moduł poświęcono efektywnemu zarządzaniu czasem. Po ukończeniu tej części szkolenia uczestnicy nauczą się w jaki sposób zarządzać czasem. Zawarto wiadomości na temat obsługi sprzętu biurowego oraz zarządzania dokumentacją i korespondencją. Uczestnicy dowiedzą się także jak zaplanować spotkanie i podróż służbową.
W szóstym module uczestnicy dowiedzą się jakie znaczenie ma wygląd zewnętrzny w relacjach międzyludzkich oraz czym jest dress code i jaką pełni rolę w kreowaniu wizerunku firmy.
Następne moduły będą udostępnione na początku 2012 roku. Omawiają inne aspekty komunikacji: rozmowy telefoniczne i korespondencję. A po zakończeniu modułów e-learning, absolwentów szkolenia czekają samodzielne zadania z zakresu wyszukiwania informacji oraz warsztaty.
Akademia PARP to portal szkoleniowy dający nieograniczony dostęp do wiedzy biznesowej. Oferowane są na nim szkolenia w pięciu obszarach tematycznych: zarządzanie strategiczne i operacyjne, umiejętności menedżerskie i specjalistyczne, marketing i sprzedaż, zagadnienia finansowe i prawne oraz wiedza ogólna. 31 szkoleń on-line jest dostępnych pod adresem www.akademiaparp.gov.pl. Wszyscy pracownicy sektora MSP oraz osoby planujące rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej mogą podjąć bezpłatną naukę. Zdobyta wiedza potwierdzana jest certyfikatem.
Więcej informacji: [email protected]
Infolinia 0-801 444 MSP (czyli 0-801 444 677)