Gary Haigh w trakcie swojej kadencji na stanowisku prezesa ZPPP będzie reprezentował Związek podczas ważnych wydarzeń, uroczystości oraz konferencji branżowych. Obowiązkiem nowego prezesa będzie również reprezentacja ZPPP w Walnych Zgromadzeniach The Brewers of Europe, międzynarodowej organizacji grupującej największe organizacje piwowarskie krajów Unii Europejskiej oraz Norwegii, Szwajcarii i Turcji. Kadencja prezesa Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego jest 2 letnia i pełnią ją rotacyjnie kolejni członkowie Związku.
Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego działa w Polsce od 1998 roku. Związek służy firmom zrzeszonym wiedzą i doradztwem w zakresie regulacji rynku i powinności uczestniczących w nim podmiotów. Dbając o dobre imię branży piwowarskiej, promuje współdziałanie na rzecz kultury i konsumpcji alkoholu i jego odpowiedzialnego spożywania. W skład związku wchodzą reprezentanci Kompanii Piwowarskiej S.A., Grupy Żywiec, Carlsberg Polska oraz Royal Unibrew Polska. Od kilku lat związek aktywnie wspiera kampanie społeczne dotyczące odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu, m.in. „Prowadzący – niepijący” oraz „Pozory mylą, dowód nie”.
Nowy prezes Związku Browary Polskie branżę alkoholową poznał kierując jako dyrektor generalny belgijskim i holenderskim oddziałem Diageo. Był szefem marketingu Guinnessa w Wielkiej Brytanii, gdzie zdobył dogłębną wiedzę z zakresu branży piwnej. Pełnił również funkcję dyrektora generalnego ds. importu w SABMiller Europe.
Nowy prezes ZPPP pracował w wielu krajach i w różnych branżach dóbr konsumpcyjnych (FMCG). Zajmował stanowisko dyrektora marketingu w firmie Procter and Gamble w Wielkiej Brytanii. Następnie objął pozycję szefa marketingu, a później dyrektora generalnego Pepsi Cola International , gdzie odpowiadał za Cypr, Węgry i Austrię. Pracował także jako dyrektor marketingu w brytyjskim oddziale Pizza Hut.
Gary Haigh jest absolwentem Uniwersytetu Cambridge (literatura angielska). W wolnych chwilach majsterkuje i kibicuje swojej ulubionej drużynie piłkarskiej Tottenham Hotspur. Jest żonaty i ma dwie córki.
***
Do redaktora:
Kompania Piwowarska – Lider branży piwowarskiej w Polsce
Kompania Piwowarska jest największym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesne technologie i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie gwarantują najwyższą jakość naszych produktów. Do portfela marek KP należą najpopularniejsze polskie piwa – m.in. Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd's, a także międzynarodowe marki premium: Pilsner Urquell, Grolsch oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku) oraz oddziały handlowe na terenie całego kraju. Kompania Piwowarska prowadzi także działalność społeczną nastawioną na walkę z wykluczeniem społecznym na tle ubóstwa oraz programy edukacyjne popularyzujące odpowiedzialność i umiar w konsumowaniu alkoholu. Wielkość sprzedaży osiągniętej przez KP w roku finansowym zakończonym 31 marca 2011 r. wyniosła 14,1 mln hektolitrów piwa.
SABMiller – jeden z największych na świecie producentów piwa
Kompania Piwowarska jest częścią jednego z największych na świecie producentów piwa – SABMiller plc. Grupa produkuje lub dystrybuuje piwo na sześciu kontynentach, a jej ogólnoświatowy portfel obejmuje międzynarodowe piwa premium, takie jak Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Pilsner Urquell oraz czołowe marki lokalne, takie jak Aquila, Castle, Miller Lite, Snow czy Tyskie. SABMiller jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2011 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 28,3 mld USD oraz wypracował zysk brutto (EBITA) w wysokości 5 mld USD. SABMiller plc jest notowany na giełdach papierów wartościowych w Londynie i Johannesburgu.
Dodatkowych informacji udziela:
Wojciech Mrugalski
Kierownik ds. komunikacji
[email protected]
tel. + 48 61 667 76 67
tel. kom. + 48 601 911 144