w ,

Prezes Frost & Sullivan dla CNBC: Obecne inwestycje na rynkach wschodzących zaprocentują

Warszawa, 20 września 2011 – „Obecnie bardzo istotne jest poszukiwanie możliwości inwestycyjnych na rynkach wschodzących w celu pobudzenia nowej fali wzrostu gospodarczego” – stwierdził Aroop Zutshi, Prezes i Partner Zarządzający Frost & Sullivan, globalnej firmy doradczej, w wywiadzie udzielonym telewizji CNBC.

„Tempo wzrostu rynków wschodzących jest co najmniej trzykrotnie szybsze niż w przypadku rynków rozwiniętych, a 75 procent z nich odnotowuje dwukrotnie wyższy wzrost PKB niż wiodące rynki. W 2010 roku aż 88 firm z listy „Fortune Global 500” pochodziło z rynków wschodzących” – powiedział Aroop Zutshi w programie CNBC poświęconym zagadnieniom biznesowym („Squawk Box”).

Odpowiadając na pytanie, dlaczego firmy powinny zacząć poszukiwać nowych rynków także i poza krajami BRIC (Brazylia, Rosja, Indie i Chiny), Aroop Zutshi dodał: „Przed firmami, które zamierzają inwestować, stoją ogromne wręcz szanse rozwoju. Meksyk, Argentyna, Wietnam, Indonezja, Nigeria i RPA to kolejne kraje z dużymi możliwościami wzrostu. Teraz właśnie jest doskonały moment, aby wkroczyć tam z inwestycjami.”

Rynki wschodzące wykazują znaczący potencjał, wykraczający poza niskie koszty produkcji i dostępne zasoby. Na wzrost bezpośrednich inwestycji zagranicznych wpłyną przede wszystkim ogromny popyt oraz rozwój demograficzny. Regionem, który także interesuje inwestorów jest Europa Centralna i Wschodnia (Central & Eastern Europe – CEE), gdzie wzrost obserwuje się przede wszystkim dzięki sektorom takim, jak rolnictwo, przemysł, motoryzacja energia konwencjonalna i odnawialna, telekomunikacja i outsourcing.

Następna web konferencja organizowana przez Frost & Sullivan będzie dotyczyła Polski i Rosji, największych i najszybciej rozwijających się rynków w regionie CEE. Konferencja odbędzie się online, we wtorek, 27 września 2011. Uczestnictwo jest bezpłatne.

„Polska i Rosja to kraje, które mogą się pochwalić ciągle rosnącym popytem wewnętrznym, klimatem sprzyjającym inwestycjom oraz dużą liczbą bezpośrednich inwestycji zagranicznych. W perspektywie 15 lat Rosja ma szanse zostać największym konsumentem w Europie, prześcigając nawet Niemcy. Ponadto, kładzie się tu duży nacisk na innowacyjność, rozwój parków technologicznych oraz centrów badań i rozwoju” – stwierdza Beatrice Shepherd, Dyrektor CEE&CIS z warszawskiego oddziału firmy Frost & Sullivan.

„Zarówno Polska jak Rosja mają ogromne potrzeby inwestycji infrastrukturalnych, szczególnie w zakresie budowy dróg i kolei, modernizacji lotnisk, a także wytwarzania energii elektrycznej i dystrybucji. To główne powody, dla których te oba kraje powinny być szczególnie brane pod uwagę jako miejce inwestycji dla zagranicznych firm” – dodaje Beatrice Shepherd.

Rynek rosyjski nie jest jednak otwarty dla każdego. Zagraniczne instytucje finansowe takie, jak banki czy firmy ubezpieczeniowe, będą miały utrudniony start na rynku ze względu na dominację rządu w tym sektorze. Niemniej jednak, wspomniane wyżej galęzie gospodarki rozwijają się dynamicznie, przy czym istotne jest promowanie miejscowej produkcji, aby stopniowo ograniczać ciągle ogromny import.

„Ważne jest, aby firmy zaczęły przypatrywać się uważnie rynkom wschodzącym i już teraz oceniły ich potencjał, aby dobrze przygotować się na moment, gdy nastąpi ich gwałtowny wzrost” – podsumowuje Aroop Zutshi.

Jeśli chcieliby Państwo wziąć udział w bezpłatnej konferencji Frost & Sullivan (w języku angielskim) prosimy o przesłanie zapytania do Joanny Lewandowskiej, Corporate Communications, na adres [email protected]. Prosimy o podanie imienia, nazwiska, nazwy firmy oraz danych kontaktowych. .

O Frost & Sullivan:

Frost & Sullivan, globalna firma doradcza, świadczy usługi Partnerstwa na Rzecz Rozwoju Przedsiębiorstw, współpracując z klientami w celu osiągnięcia ich najlepszej pozycji rynkowej pod względem rozwoju, innowacyjności oraz zarządzania. Program firmy – Growth Partnership Service – dostarcza dokładnych badań rynkowych i modeli najlepszych praktyk, aby wspomóc generowanie, ewaluację i wdrożenie skutecznych strategii rozwoju. Frost & Sullivan ma 50-letnie doświadczenie we współpracy z firmami z listy Global 1000, przedsiębiorstwami rozwijającymi się oraz społecznościami inwestorskimi. Posiada 40 biur działających na 6 kontynentach. Więcej informacji na temat oferowanego przez Frost & Sullivan Partnerstwa na Rzecz Rozwoju Przedsiębiorstw pod adresem http://www.frost.com.

Kontakt:

Joanna Lewandowska

Corporate Communications – Europa

T: +48 22 481 62 20

E: [email protected]

http://www.frost.com

Avatar photo

Napisane przez Joanna Lewandowska

Od autyzmu do ADHD

Canyon Entertaiment pack CNG-WII06M – dobra zabawa z Wii w rękach użytkowników