Do oceny jurorów w przedostatnim etapie konkursu nadesłanych zostało 14 prac – strategii komunikacji dla programu profilaktycznego „Nie uciekaj”, który jest realizowany przez fundację ITAKA. Autorzy siedmiu najlepszych prac, którzy zapewnili sobie awans do finału, to: Anna Rzeźnik z Uniwersytetu Warszawskiego, Magdalena Krakowska z Uniwersytetu Jagiellońskiego, Piotr Kossakowski z Uniwersytetu Warszawskiego, Kinga Ostaszewska z NKJO Promar International, Katarzyna Wolska ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Krzysztof Stanisławek z Uniwersytetu Wrocławskiego i Maria Pawlak z Uniwersytetu Łódzkiego.
31 maja finaliści konkursu zawalczą o staże zagraniczne, nagrodę pieniężną ufundowaną przez Instytut Monitorowania Mediów oraz nagrody rzeczowe. Podczas prezentacji przed jury, uczestnicy będą musieli wykazać się umiejętnościami interpersonalnymi, darem przekonywania, a także udowodnić dobrą znajomość angielskiego, bez której nie poradziliby sobie na stażu za granicą.
Prace oceniało jury w składzie: Gerald Abramczyk, doradca ds. komunikacji strategicznej, Piotr Czarnowski, prezes agencji First PR, dr hab. Jacek Warchala, wykładowca Uniwersytetu Śląskiego, Joanna Gogolińska, szef zespołu PR i Fundraisingu fundacji ITAKA oraz Magdalena Grabarczyk-Tokaj, kierownik ds. rozwoju badań z Instytutu Monitorowania Mediów.
Konkurs PRaktykuj za granicą wspierają patronatem merytorycznym Polskie Stowarzyszenie Public Relations oraz Związek Firm Public Relations. Ich przedstawiciele dołączą do jury w ostatnim etapie oceniania uczestników.
O konkursie
I edycja konkursu „PRaktykuj za granicą” została zorganizowana przez Instytut Monitorowania Mediów w roku akademickim 2003/2004, we współpracy z Polską Akcją Humanitarną. Od tamtej pory odbyło się osiem edycji konkursu, dzięki którym 24 studentów pojechało na staże do prestiżowych agencji PR w największych miastach Europy, m.in. w Londynie, Mediolanie, Berlinie, Monachium. Każda edycja konkursu odbywa się we współpracy z wybraną fundacją lub stowarzyszeniem działającym pro bono. Konkurs jest corocznie organizowany przez Instytut Monitorowania Mediów, a jego celem jest wspieranie młodych adeptów branży PR oraz organizacji pożytku publicznego.
Więcej o konkursie na stronie: www.imm.com.pl/praktykuj2012
PRaktykuj za granicą jest organizowane przez Instytut Monitorowania Mediów już po raz dziewiąty. Nagrody zostały ufundowane przez IMM oraz agencje Fleishman-Hillard, Burson-Marsteller, LEWIS PR i Solski Burson-Marsteller, a także magazyn BRIEF.
Patronat medialny nad wydarzeniem objęło radio RMF MAXXX, Gazeta Wrocławska i portal naszemiasto.pl, portal proto.pl, Gazeta Studencka, magazyn studencki SMS, magazyn studencki Manko, magazyn studencki B.e.s.t. oraz portale dlastudenta.pl i kariera.com.pl. Partnerami konkursu są anteny AEGEE: Białystok, Kraków, Lublin, Poznań, Toruń, Warszawa, Wrocław i Zielona Góra.