w

Pracownicy Verbum staną się udziałowcami firmy

Agencja jako jedna z pierwszych na rynku reklamowym, wprowadza program akcjonariatu pracowniczego i oferuję pracownikom udziały o łącznej wartości 2 mln PLN. 

Notowana na giełdzie agencja MPL VERBUM SA wprowadza program, w ramach którego pracownicy będą mogli stać się współwłaścicielami firmy. Program ESOP (Employee Stock Option Plan) umożliwi im nabycie udziałów firmy na preferencyjnych warunkach, co jest elementem strategii wzmacniania motywacji i lojalności kluczowych członków zespołu. W ramach programu ESOP pracownikom zaoferowane zostaną akcje spółki o łącznej wartości ponad 2 mln PLN. Verbum jest jedną z pierwszych agencji reklamowych na polskim rynku, która wprowadza akcjonariat pracowniczy.

Program obejmuje pracowników na kluczowych stanowiskach, w tym członków zarządu, dyrektorów, menedżerów oraz pracowników o kluczowych kompetencjach dla spółki. Uczestnicy będą mieli możliwość zakupu akcji Verbum po preferencyjnej cenie, pod warunkiem spełnienia określonych warunków programowych. Łącznie w ramach programu ESOP pracownikom zaoferowane zostanie 300 000 akcji spółki, co przy obecnej wycenie wynosi 2,25 mln PLN.

Cele programu 

Głównym celem programu jest budowanie długofalowego zaangażowania pracowników i  motywowania ich do osiągania jak najlepszych wyników na rzecz spółki. Ponadto, program ma pomóc zatrzymać w firmie kluczowych pracowników na dłuższy okres, co wzmocni stabilność i ciągłość działania firmy.

Korzyści dla pracowników 

Pracownicy, którzy zdecydują się na udział w programie i spełnią jego warunki, będą mogli nabywać akcje spółki po preferencyjnej cenie 0,10 PLN za akcję. Nabycie akcji daje im prawo do uczestnictwa w Walnych Zgromadzeniach Akcjonariuszy oraz do otrzymywania dywidend wypłacanych przez spółkę. Akcje te są objęte dwuletnim okresem lock-up, po którym mogą być sprzedawane na rynku giełdowym.

VERBUM na Giełdzie

MPL VERBUM SA to jedna z najdłużej działających na polskim rynku agencji zajmujących się programami lojalnościowymi i motywacyjnymi (26 lat). Od 2011 roku notowana jest na rynku New Connect Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. W ciągu 13 lat obecności na rynku giełdowym przychody spółki zwiększyły się blisko sześciokrotnie, z poziomu 5,6 mln PLN w roku 2010/2011 do ponad 30 mln PLN w roku obrotowym 2023/2024. Począwszy od 2014 roku, spółka rokrocznie wypłaca dywidendę dla swoich akcjonariuszy.

„Akcjonariat pracowniczy jest bardziej kojarzony ze światem startupów niż  branżą reklamową, ale wiadomo, że żeby wyjść poza schemat, trzeba szukać poza granicami swojej branży. My stwierdziliśmy, że chcemy szukać innego, bardziej efektywnego sposobu motywowania pracowników niż przysłowiowe „owocowe czwartki”. Dla nas to nie tylko sposób motywowania pracowników ale też wyraz uznania dla ich wysiłków i pracy na rzecz firmy.” – mówi Marcin Katański, Prezes MPL Verbum SA.

Więcej o Verbum: 

https://verbum.com.pl/

https://www.linkedin.com/company/mpl-verbum-sa/

Napisane przez Piotr Komorowski

Blisko 35 proc. badanych Polaków nie wie o tegorocznych zmianach w opłatach za plastikowe opakowania

HoReCa w najlepszych nastrojach od niemal 3 lat. Wakacje mogą nie być tak dobre przez podwyżki cen energii i minimalnego wynagrodzenia