Rozwój nowoczesnych technologii, a co za tym idzie także pojawianie się nowych kanałów informacyjnych determinuje stosowanie efektywnych narzędzi komunikacyjnych. Dostęp do niemal nieograniczonej bazy ofert wymusza na przedsiębiorcach podjęcie działań, które uczynią ich propozycję wyjątkową dla każdego odbiorcy. Jedną ze zmian jest modyfikacja sposobu pojmowania kontaktów z użytkownikami – zamiast pojedynczych, niezwiązanych ze sobą epizodów, kontakty z klientami zaczynają być uważane jako proces którym można zarządzać.
Najważniejszym czynnikiem, który spowodował zwrócenie uwagi na problem lojalności w biznesie, są pieniądze. Utrzymanie obecnego klienta jest znacznie tańsze niż pozyskanie nowego lub odzyskanie osoby, która zaczęła korzystać z usług konkurencji. Nie bez znaczenia jest fakt, że znacznie łatwiej jest sprzedać produkt użytkownikowi, którzy wcześniej korzystał z naszej oferty. Budowa odpowiednich relacji z konsumentami jest wbrew pozorom zadaniem łatwym, zwłaszcza jeżeli możemy skorzystać z gotowych i sprawdzonych narzędzi, takich jak internetowe programy lojalnościowe.
„Odpowiednie zarządzanie relacjami zapobiega odpływowi naszych klientów do konkurencji, pozwala także zaoszczędzić środki, które musielibyśmy zainwestować w ponowne pozyskanie konsumentów utraconych na rzecz innych firm. Jednym z najskuteczniejszych rozwiązań jest zachęcenie użytkowników do wyrażania opinii o naszych usługach, czy stronie internetowej i sformułowania oczekiwań. Wprowadzenie takiego rozwiązania dla partnerów programu Guuli.pl jest podyktowane chęcią wychodzenia naprzeciw potrzebom naszych klientów. System opinii pozwala także na dopasowanie własnego serwisu do interesującej nas grupy docelowej – wystarczy tylko wybrać najbardziej wartościowe opinie i po odpowiedniej modyfikacji wcielić je w życie.” – mówi Wojciech Korabiewski, ekspert programu Guuli.pl.
Przygotowanie aplikacji, dzięki której użytkownicy będą mogli wystawiać opinie o stronie internetowej, czy produktach lub usługach firmy, jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na budowanie trwałych relacji z użytkownikiem. Doskonałym elementem uzupełniającym takie działanie jest nagradzanie najciekawszych komentarzy. Rozwiązanie to promuje aktywnych klientów oraz przyciąga nowych odbiorców. Koszty takich działań są relatywnie niskie. Dzięki gotowym rozwiązaniom, takim jak internetowe programy multipartnerskie, właściciel witryny internetowej może przeprowadzać wszelkie działania za pomocą gotowych narzędzi marketingowych.
„Nagradzanie opinii wystawianych przez użytkowników jest motywacją dla klientów do uważnego śledzenia oferty i wszelkich zmian, które dotyczą firmy. Jest to jeden z najlepszych sposobów na przywiązanie klienta do marki, dzięki czemu zyskamy lojalnego i aktywnego konsumenta.” – dodaje Wojciech Korabiewski, ekspert programu Guuli.pl.
Najważniejszą rzeczą, przy planowaniu długoterminowych celów sprzedażowych jest wsłuchiwanie się w potrzeby klientów i oczekiwania branży, dzięki temu można z wyprzedzeniem przewidzieć zbliżające się trendy rynkowe. Kluczem do sukcesu jest odpowiednia komunikacja, która zapewnia firmie wyjątkowość, a konsumentowi poczucie, że dokonał odpowiedniego wyboru, którego nie ma sensu zmieniać.