Najnowsze rozwiązanie AI do generowania obrazów od Google redefiniuje sposób pracy zespołów kreatywnych, oferując możliwości porównywalne z profesjonalnym studiem. Co to oznacza dla branży designu? Ze sztucznej inteligencji korzysta już 40 proc. osób z tego sektora, a ponad połowa dostrzega potrzebę szkoleń. Ekspert z dziedziny projektowania graficznego wskazuje, że teraz największym wyzwaniem branży stanie się umiejętność wyróżnienia się w oceanie treści tworzonych przez AI. Kluczowe staną się nie same umiejętności projektowe, ale umiejętność zrozumienia języka i logiki sztucznej inteligencji.
Jak wynika z dostępnych badań, 40 proc. przedstawicieli branży designu sięga po narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję, często jednak są one traktowane jako wygodna nowinka, używana bez przemyślenia i planu. Technologia AI zajmuje również pierwsze miejsca wśród najbardziej pożądanych obszarów szkoleń zawodowych w tym sektorze – tę tematykę wskazuje 53 proc. badanych. Tymczasem Google, niedługo po uruchomieniu swojego nowego Trybu AI Google, wprowadziło kolejną nowość, a mianowicie Nano Banana Pro, najnowszą odsłonę generatora grafiki, dostępną z poziomu Google Gemini.


