w , ,

Ponad połowa designerów chce się szkolić ze sztucznej inteligencji. Najnowsze narzędzie AI redefiniuje ich rolę i spycha umiejętności projektowe na dalszy plan. Komentarz eksperckiDostęp tylko dla zalogowanych

Najnowsze rozwiązanie AI do generowania obrazów od Google redefiniuje sposób pracy zespołów kreatywnych, oferując możliwości porównywalne z profesjonalnym studiem. Co to oznacza dla branży designu? Ze sztucznej inteligencji korzysta już 40 proc. osób z tego sektora, a ponad połowa dostrzega potrzebę szkoleń. Ekspert z dziedziny projektowania graficznego wskazuje, że teraz największym wyzwaniem branży stanie się umiejętność wyróżnienia się w oceanie treści tworzonych przez AI. Kluczowe staną się nie same umiejętności projektowe, ale umiejętność zrozumienia języka i logiki sztucznej inteligencji.

Jak wynika z dostępnych badań, 40 proc. przedstawicieli branży designu sięga po narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję, często jednak są one traktowane jako wygodna nowinka, używana bez przemyślenia i planu. Technologia AI zajmuje również pierwsze miejsca wśród najbardziej pożądanych obszarów szkoleń zawodowych w tym sektorze – tę tematykę wskazuje 53 proc. badanych. Tymczasem Google, niedługo po uruchomieniu swojego nowego Trybu AI Google, wprowadziło kolejną nowość, a mianowicie Nano Banana Pro, najnowszą odsłonę generatora grafiki, dostępną z poziomu Google Gemini. 

Dalsza część tekstu

jest dostępna m.in. dla zarejestrowanych dziennikarzy.

Masz konto?

Nie jesteś zarejestrowany?

Dlaczego rzecznikom i biurom prasowym rekomendujemy ukrywanie informacji prasowych? By dodawane teksty pozostawały niewidoczne dla wyszukiwarek i osób postronnych, co zwiększa szanse na ich wykorzystanie przez zarejestrowane redakcje.

     

Napisane przez Rocket Science

Styl i energooszczędność w jednym – jak dobrać ciepłe drzwi wejściowe z efektem wow?

Codzienne espresso „na mieście” to wydatek rzędu nawet 4,5 tys. zł rocznie. Najnowszy kalkulator wydatków na kawę w zależności od lokalizacji