Nowe dziedziny marketingu, coraz więcej możliwości, rozwiązania technologiczne, innowacyjne narzędzia, AI, a firmy wciąż mają trudności z zarządzaniem budżetem i niedopasowaniem działań marketingowych. Koszty bez dna, niedopasowane działania marketingowe, a konsekwencje to nieefektywne rezultaty.
Jakie są realia polskich firm?
Według Fast Marketing Plan w nieco ponad 65% otrzymanych briefów od klientów, korzystających z usługi wsparcia marketingowego, jeden z głównych celów brzmi: „Potrzebujemy, aby w końcu marketing zaczął a siebie zarabiać”. Zagłębiając się w temat, dla większości dużych firm zatrudniających ponad 300 pracowników, okazuje się, że koszty ponoszone na marketing, nie mają większego przełożenia na wyniki sprzedażowe. Działania marketingowe są niedostosowane do profilu firmy lub produktu i często niepotrzebne, a z kolei te, które powinny być założone jako pierwszorzędne, nie mają zastosowania. Przedsiębiorcy także wielokrotnie nie są świadomi lub nie wykorzystują swojego potencjału biznesowego, wewnętrznych narzędzi, które przynoszą wymierne i natychmiastowe korzyści bez ponoszenia zbędnych i wysokich kosztów.
Dokonując audytu np. pod kątem pozycjonowania organicznego www czy platformy B2B, średni wynik oceny skutecznych zasad SEO to 52 % – pomijane są podstawy jak np. określenie nazwy Meta tytułów stron oraz ich opisów. Brak informacji o „wyróżnikach” w ofercie na tle konkurencji, brak działań Public Relations, źle dopasowana grupa docelowa w działaniach sponsoringowych, która nie ma większego przełożenia na to, aby zbudować skuteczny lejek sprzedażowy – tym samym powiększyć grono klientów. Wiele niedobranych działań marketingowych skutkuje „staniem w miejscu” i niekończącym się generowaniem kosztów, które nie mają przełożenia na wyniki marketingowe.
Proponowane rozwiązanie
Warto co jakiś czas wykonać luz zlecić audyt w swojej firmie. Zatrzymać się i przeanalizować dlaczego ogromne nakłady na marketing nie przynoszą założonych rezultatów. Często brak czasu oraz świadomości ogranicza specjalistom możliwość spojrzenia na te trudności z boku. W praktyce okazuje się, że prosty ruch jak np. właściwe ukierunkowanie polityki marketingowej, może przynieść natychmiastowe korzyści.
Źródło:
Fast Marketing Plan – jedyne takie rozwiązanie na rynku, spersonalizowany szybki plan marketingowy, który można zamówić w sklepie internetowym. Opracowywany na podstawie briefu od klienta. Dostarczany w 48 godzin. Dedykowany dla firmy lub produktu/usługi/marki. Nieograniczony, co do rodzaju branży. Rzetelny i gotowy do wdrożenia. Sprawdzone, proste narzędzie, które wspiera prowadzenie i rozwój biznesu. Obszar – cała Polska.W sklepie internetowym można zamówić również rozszerzoną wersję planu marketingowego. Wtenczas, oferta jest przygotowywana indywidualnie, na podstawie szczegółowego wywiadu z klientem. Dotyczy to także projektów nietypowych lub wymagających więcej czasu na zebranie i weryfikację informacji rynkowych.
Fast Marketing Plan – tworzy zespół marketerów z ponad 18‑letnim doświadczeniem w planowaniu i wdrażaniu strategii marketingowych dla sektora B2B i B2C w branży m.in.: nieruchomości, FMCG, logistyka, finanse, e-commerce, consulting, HoReCa, handel i produkcja, beauty&health, kultura i sztuka, placówki oświatowe. Opracowuje sprawdzone i efektywne działania, poparte wiedzą i sukcesami w marketingu.Inicjatywa Fast Marketing Plan powstała w wyniku potrzeb rynku. Zgłaszają się do nas duże i małe firmy z trudnościami w marketingu, firmy dobrze prosperujące, szukające nowych rozwiązań oraz klienci indywidualni z sektora B2C, którzy dopiero planują rozpocząć swoją działalność oraz potrzebują wsparcia.