Przyznawanie pieniędzy na cele charytatywne jest łatwe. My chcemy osobiście się angażować, poświęcać swój czas, żeby w dobrej sprawie pomagać innym. To daje satysfakcję nieporównywalnie większą niż wsparcie finansowe – powiedział Paweł Kwiatkowski, dyrektor ds. korporacyjnych Kompanii Piwowarskiej, odbierając nagrodę podczas uroczystej XIV finałowej gali konkursu „Dobroczyńca Roku 2010”.
W poniedziałkowy wieczór 23 maja 2011 roku, w przyjaznych dobroczynności murach Teatru Kamienica w Warszawie, uroczyście ogłoszono zwycięzców konkursu o tytuł „Dobroczyńcy Roku 2010". W tegorocznej, już XIV edycji konkursu promującego dobroczynność w Polsce nagrody przyznano w czterech kategoriach. Kompania Piwowarska została wyróżniona w jednej z nich: „Strategiczne programy społecznego zaangażowania firmy”. Kapituła konkursu nagrodziła firmę za skuteczne wsparcie organizacji pozarządowych i instytucji publicznych w realizacji długofalowych projektów, w szczególności programów skierowanych do osób narażonych na wykluczenie społeczne oraz programów na rzecz zwiększania bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Janina Ochojska, prezes Polskiej Akcji Humanitarnej tak podsumowała działania Kompanii Piwowarskiej: Bardzo podoba mi się sposób w jaki Kompania Piwowarska udziela pomocy. Otóż pieniądze, które mają do dyspozycji rozdzielają w ramach konkursu. Organizacje składają wnioski zaopatrzone w budżety, w opis merytoryczny projektu. To jest najlepszy sposób udzielania pieniędzy poprzez firmy. Jest takim działaniem, które da później trwałe rezultaty. Proszę brać przykład z Kompanii Piwowarskiej. Zobacz jakie działania Kompanii Piwowarskiej zdobyły uznanie jury: http://www.youtube.com/watch?v=5ILpcNhRav8.
Od początku istnienia programu „Warto być za!”, czyli od 2006 roku udało się objąć wsparciem 12 tysięcy osób poprzez 42 projekty realizowane w całej Polsce. Dzięki połączeniu wiedzy i umiejętności organizacji pozarządowych oraz grantowego wsparcia Kompanii Piwowarskiej już od pięciu lat powstają konkretne i piękne dzieła, trwale wpisujące się w społeczeństwo. Owe dobro społeczne budowane jest poprzez rozmaite działania takie jak szkolenia zawodowe dla osób bezrobotnych, prowadzenie specjalistycznej terapii dla dzieci z autyzmem, tworzenie Klubów Lokalnych, łamanie barier w komunikacji z osobami z niepełnosprawnością, międzypokoleniowa nauka obsługi komputera i Internetu oraz wiele innych przykładów.
Aktywni wolontariusze – pracownicy Kompanii Piwowarskiej już od przeszło 10 lat angażują się w działalność wolontariacką. Obecnie około 10% pracowników aktywnie wspiera społeczności lokalne w ramach wolontariatu pracowniczego funkcjonującego pod hasłem „Ekipa nie tylko od święta”. Tytuł „Dobroczyńcy Roku 2010” jest uhonorowaniem wszystkich zaangażowanych osób, którzy wspólnymi siłami wpływają na poprawę ludzkich losów. Chciałbym bardzo serdecznie pogratulować wszystkim wolontariuszom Kompanii Piwowarskiej, którzy decydują się nie tylko wykonywać swój zawód, ale robić jeszcze coś niezwykłego dla innych. To jest nam wszystkim bardzo potrzebne. Proszę nie przestawajcie – powiedział Roman Młodkowski, członek kapituły „Dobroczyńca Roku”, dyrektor programowy TVN CNBC.
Konkurs Dobroczyńca Roku jest największym programem promującym dobroczynność i społeczne zaangażowanie firm w Polsce. Organizatorem konkursu jest Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce. Do tegorocznej edycji konkursu nadesłano ponad 130 wniosków, które zostały poddane ocenie niezależnych ekspertów. W kategoriach „Lokalny wymiar społecznego zaangażowania firmy” oraz „Strategiczne programy społecznego zaangażowania firmy” laureatów konkursu wyłoniła Kapituła. Z kolei w kategorii „Współpraca firmy z organizacją pozarządową” oraz „Program wolontariatu pracowniczego” (nowa kategoria konkursowa) laureaci zostali wyłonieni w drodze głosowania internetowego
***
Do redaktora:
Kompania Piwowarska – Lider branży piwowarskiej w Polsce
Kompania Piwowarska jest największym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesne technologie i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie gwarantują najwyższą jakość naszych produktów. Do portfela marek KP należą najpopularniejsze polskie piwa – m.in. Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd's, a także międzynarodowe marki premium: Pilsner Urquell, Grolsch oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku) oraz oddziały handlowe na terenie całego kraju. Kompania Piwowarska prowadzi także działalność społeczną nastawioną na walkę z wykluczeniem społecznym na tle ubóstwa oraz programy edukacyjne popularyzujące odpowiedzialność i umiar w konsumowaniu alkoholu. Wielkość sprzedaży osiągniętej przez KP w roku finansowym zakończonym 31 marca 2011 r. wyniosła 14,1 mln hektolitrów piwa.
SABMiller – jeden z największych na świecie producentów piwa
Kompania Piwowarska jest częścią jednego z największych na świecie producentów piwa – SABMiller plc. Grupa produkuje lub dystrybuuje piwo na sześciu kontynentach, a jej ogólnoświatowy portfel obejmuje międzynarodowe piwa premium, takie jak Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Pilsner Urquell oraz czołowe marki lokalne, takie jak Aquila, Castle, Miller Lite, Snow czy Tyskie. SABMiller jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2011 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 28,3 mld USD oraz wypracował zysk brutto (EBITA) w wysokości 5 mld USD. SABMiller plc jest notowany na giełdach papierów wartościowych w Londynie i Johannesburgu.
Dodatkowych informacji udzielają:
Katarzyna WIlczewska
Kierownik public affairs
[email protected]
tel. + 48 61 667 7765
tel. kom. + 48 601 887 966
Katarzyna Radecka
Kierownik ds. programów zrównoważonego rozwoju
KOMPANIA PIWOWARSKA SA
[email protected]
Tel.: +48 61 667 74 55
Tel. kom.: +48 601 599 223