Ze wstępnych szacunków wynika, że we wrześniu 2022 r. miesięczne przychody TIM SA ze sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio ze sprzedażą towarów wyniosły 127,5 mln zł (+4,3% rdr.). Dziewięć miesięcy 2022 r. przyniosło łącznie niemal 1,09 mld zł (+19,4% rdr.).
Szacowane przychody ze sprzedaży w III kw. 2022 r. wyniosły 349,1 mln zł i były wyższe o 3,6% od osiągniętych w analogicznym okresie 2021 r.
Przychody ze sprzedaży online realizowanej samodzielnie przez klientów wzrosły we wrześniu 2022 r. o 6,1% rdr. – do 89,3 mln zł. W całym III kw. 2022 r. osiągnęły 0,25 mld zł (249,7 mln zł, +3,9% rdr.), zaś w okresie styczeń-wrzesień 2022 r. – 762 mln zł (+18,4% rdr.).
– Po raz drugi w historii przekroczyliśmy poziom miliarda złotych przychodów ze sprzedaży, liczonych narastająco od początku roku. Dokonaliśmy tego w połowie września, a więc niemal półtora miesiąca wcześniej niż w 2021 roku. Dziękuję klientom za zaufanie, zaś pracownikom – za zaangażowanie w osiągnięcie tego celu – mówi Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA. – Cieszy mnie, że dynamika wzrostu sprzedaży online realizowanej samodzielnie przez klientów na TIM.pl była we wrześniu wyższa od dynamiki wzrostu ogółu przychodów ze sprzedaży. To potwierdza większą odporność tego kanału sprzedaży na dynamicznie zmieniającą się i niepewną sytuację rynkową. Przypomnę, że zgodnie z zaprezentowaną w maju 2022 roku strategią spółki, do 2026 roku przychody TIM-u ze sprzedaży przekroczą w skali roku poziom trzech miliardów złotych. Jednym z kroków do osiągnięcia tego celu ma być uczynienie zakupów na TIM.pl jeszcze łatwiejszymi oraz lepiej dopasowanymi do potrzeb i oczekiwań naszych klientów – dodaje Krzysztof Folta.