Polycom, Inc. (Nasdaq: PLCM), wiodący dostawca rozwiązań z dziedziny Unified Communications przedstawia wyniki badania przeprowadzonego wśród pięciuset nauczycieli szkolnych i uniwersyteckich z całej Europy. Okazuje się, że wideokonferencje są preferowanym sposobem komunikacji pomiędzy nauczycielami a rodzicami oraz uczniami wtedy, kiedy bezpośrednia interakcja nie jest możliwa. Wnioski z badania pokazują także , że:
* Trzy czwarte nauczycieli (77 proc.) uważa, że większe inwestycje w wideokonferencje przyniosłyby korzyści uczniom i polepszyły ich edukację, wskazując na ich większe, osiągnięte dzięki technologii zaangażowanie w zajęcia.
* Dwie trzecie badanych (67 proc.) uważa, że wideokonferencje rozwijają kluczowe umiejętności, które będą przydatne uczniom i studentom w życiu osobistym i w pracy.
Z badania wynika też, że zastosowanie technologii wideokonferencyjnych jest postrzegane inaczej przez nauczycieli szkolnych i inaczej przez wykładowców akademickich:
* Nauczyciele dzieci w wieku szkolnym dostrzegają największy potencjał w wykorzystaniu wideokonferencji jako narzędzia służącego do pracy zespołowej (65 proc.) i wirtualnych wycieczek (60 proc.)
* Wykładowcy uniwersyteccy twierdzą, że ważniejszą zaletą wideokonferencji jest możliwość dotarcia do większej liczby studentów — na przykład uczących się w domu (64 proc.) albo tych, którzy byli nieobecni na zajęciach i mogliby się z nimi zapoznać później (62 proc.).
* Ponad połowa nauczycieli uniwersyteckich (54 proc.) stwierdziła też, że ważną funkcją wideokonferencji jest dostęp do ekspertów z danej dziedziny, a 55 proc. postrzega wideokonferencje jako sposób na rozszerzenie usług edukacyjnych, umożliwiający naukę na odległość.
„Popularność wideokonferencji jako metody komunikacji w nauczaniu nie dziwi, skoro większość (85 proc.) pedagogów spodziewa się, że wykorzystanie tej technologii zwiększy się w ciągu następnych pięciu lat” — skomentował Gary Rider, prezes oddziału EMEA w firmie Polycom. — „Możliwość nawiązania łączności przez uczniów z innymi uczniami i nauczycielami z całego świata ma korzystny wpływ na ich doświadczenia edukacyjne. Wideo to jedyny sposób na wzrokowe przyswajanie materiału, nie licząc wspólnego przebywania w jednej sali. Zwiększa ono jakość pracy zespołowej i nauki. Jest to szczególnie ważne w przypadku nauki na odległość, ponieważ zapewnia, że uczniowie będą skupieni na tematyce zajęć i lepiej przyswoją nowe informacje.”
Instytucje korzystające z rozwiązań Polycoma w obszarze edukacji odnotowały już korzyści z wideokonferencji traktując je jako sposób na symboliczne zburzenie czterech ścian klasy szkolnej.
„National Distance Education University (UNED) korzysta z metodologii nauczania mieszanego, opartej na zasadach nauki na odległość. Bez rozwiązań wideokonferencyjnych firmy Polycom nie zrealizowalibyśmy założonych zadań w obszarze zwiększenia standardów komunikacji zespołowej” — powiedział Covadonga Rodrigo, wicerektor ds. technologii, UNED. – „Rozwiązanie Polycom do komunikacji zunifikowanej (Unified Communications – UC) pozwala na nawiązanie łączności pomiędzy nauczycielami a studentami w każdym miejscu i o dowolnej porze, zapewniając skuteczną naukę na odległość w ramach wszystkich programów nauczania.”
Alan Cameron, Education Officer w regionie Dumfries i Galloway, w Szkocji przyznaje: "Dzięki rozwiązaniom firmy Polycom, mamy okazję na co dzień obserwować bogatą wymianę myśli i poglądów pomiędzy nauczycielami pracującymi w różnych odległościach geograficznych. Ułatwiamy ich dalszy rozwój poprzez organizację sesji międzyszkolnych. Pozyskaliśmy również kontakty międzynarodowe. Jedna z naszych szkół uczestniczy w zajęciach praktyczno-technicznych organizowanych przez szkołę w Polsce, a inna jest w stałym kontakcie ze szkołą na Karaibach. To bardzo udana współpraca, i patrząc w przyszłość, byłoby fantastycznie skomunikować wszystkie nasze szkoły za pomocą rozwiązań wideokonferencyjnych Polycoma. "
Polycom wierzy, że wszystkie szkoły powinny mieć dostęp do najlepszych technologii i bogatych możliwości edukacyjnych dzięki wideokonferencjom. Firma wprowadza nowy pakiet dla szkół o nazwie Polycom® RealPresence Education Bundle.
Polycom® RealPresence Education Bundle
Polycom oferuje pakiety Polycom RealPresence Room HDX 7000 i Polycom RealPresence Room HDX 8000 wraz z niedawno wprowadzoną tablicą interaktywną Unified Communications Board, przez okres jednego roku od listopada 2011 r. Te systemy teleobecności zapewniają użytkownikom wysoką jakość dźwięku oraz wideo HD przy niskim wykorzystaniu pasma sieciowego, wykorzystując standardową technologię H.264 High Profile, która redukuje zapotrzebowanie na pasmo o 50 proc.
UC Board to interaktywna tablica, która usprawnia pracę zespołową podczas wideokonferencji, poprzez wykorzystanie ekranów komputerowych i urządzeń mobilnych jako tablic interaktywnych. Oba pakiety zawierają 50 bezpłatnych licencji teleobecności m100. Aby uzyskać więcej informacji o tej ofercie można znaleźć:
http://www.polycom.eu/forms/contact_polycom.html?id=conf_finder&link=sales_contact_form
Informacje o badaniu
Badanie przeprowadzono w sierpniu 2011 r. w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Rosji i krajach nordyckich. W sondażu wzięło udział po 100 nauczycieli z każdego regionu. Pełne dane i wyniki można obejrzeć pod adresem www.polycom.eu/education