Wyprodukowany przez Credit Agricole Bank Polska oraz EFL film „Polskie Okawango” zajął pierwsze miejsce w głosowaniu internautów i zdobył nagrodę publiczności w konkursie Festiwalu Filmów Odpowiedzialnych „17 Celów”. Film otrzymał również wyróżnienie Jury, w kategorii „Biznes”.
„Polską Deltą Okawango” nazywany jest obszar Międzyodrza, czyli rozlewiska rzeki Odry na odcinku około 40 km przed ujściem do Zalewu Szczecińskiego. Odra rozwidla się tam na dziesiątki naturalnych kanałów, przesmyków i jezior, pomiędzy którymi bytują tysiące ptaków i dzikich zwierząt. To wyjątkowo dzikie i mało znane miejsce wymaga szczególnej troski.
– W ramach tej kampanii staramy się zwiększać świadomość i zmieniać nawyki konsumentów, aby ochronić naszą planetę przed ostatecznym zaśmieceniem przez plastkowe odpady. Międzyodrze jest jednym z ostatnich miejsc w Polsce, które nie zostały jeszcze zadeptane przez turystów i zasypane górą śmieci. Tak może wyglądać nasz świat, jeśli wszyscy bardziej się postaramy i staniemy się bardziej świadomymi i odpowiedzialnymi konsumentami – przekonuje Przemysław Przybylski, rzecznik banku Credit Agricole i jeden ze współautorów filmu.
Film powstał w ramach kampanii edukacyjnej #mniejplastiku, którą Credit Agricole i EFL od pięciu lat prowadzą wspólnie z ekologiem Dominikiem Dobrowolskim. Wspólnie realizują m.in. dwie największe w Polsce akcje sprzątania rzek: #AkcjaCzystaOdra i #AkcjaCzystaWisła.
Tu można obejrzeć nagrodzony film: https://www.youtube.com/watch?v=3hlgUDArzeg
Festiwal i konkurs „17 celów” to jedyna tego typu impreza w Polsce. Od dziewięciu lat organizuje ją Fundacja CSR Res Severa. Co roku na festiwalu nagradzane są najlepsze filmy wyprodukowane na zlecenie firm, jednostek samorządu terytorialnego i NGO-ów, które swoim przekazem wpisują się w cele zrównoważonego rozwoju przyjęte i promowane przez ONZ.