w

Polskie marki bielizny mają swoje święto

29 marca 2022 roku, już po raz 4, odbędzie się Święto Polskiej BieliznyWydarzenie ma na celu promowanie polskich producentów oraz rodzimych marek bielizny, budowanie ich rozpoznawalności i prestiżu wśród polskich konsumentów.

W polskich markach drzemie olbrzymi ale niewykorzystany potencjał. Często są to małe, rodzinne firmy, którym trudno konkurować z międzynarodowymi korporacjami. Jak pokazują dane, jest o co rywalizować. Polski rynek odzieżowy jest jednym z największych w Europie Środkowo-Wschodniej, a możliwości rozwoju są ogromne:

  • W 2020 roku globalny rynek bielizny osiągnął wartość 42 mld USD, z prognozą wzrostu do 78 mld USD w 2027 roku.[1]
  • Polska zajmuje 14 miejsce na świecie pod względem importu bielizny (udział 1,7%) oraz na 16 miejscu pod względem eksportu (udział 1,3%). Bilans handlowy jest ujemny.[2]
  • Największymi importerami damskiej bielizny z Polski są Niemcy (42,5%), Rumunia (10,1%), Czechy (8,4%), Węgry (7%).[3]
  • W 2019 roku, polski rynek handlu detalicznego bielizną osiągnął wartość ok. 4,8 mld PLN (12% całego rynku detalicznego odzieży i obuwia).[4]

Święto Polskiej Bielizny wpisuje się w ideę patriotyzmu gospodarczego i konsumenckiego. Głównym celem jest pokazywanie zalet lokalnych produktów, tak aby każdy konsument mógł dokonać świadomego wyboru podczas zakupów. Najważniejszym kryterium podczas zakupów jest cena i jakość, jednak 46% Polaków deklaruje, że wybiera rodzime produkty, a 40% sprawdza czy firma ma siedzibę w Polsce[5]. Co ważne ponad 50% konsumentów jest skłonnych zapłacić 10% więcej za polski produkt niż podobny produkt wyprodukowany poza krajem[6]. Warto więc oznaczać gdzie towar został wyprodukowany.

4 edycji Święta Polskiej Bielizny przyświeca idea pomocy potrzebującym. Polski sektor bieliźniarski bardzo aktywnie włącza się w akcje charytatywne np. podczas pandemii Covid-19, bezpłatnie szyjąc maseczki szpitalom. Obecnie angażuje się w pomoc Ukrainie, oferując pomoc finansową, rzeczową oraz zatrudnienie i zakwaterowanie.

Wydarzenie jest organizowane przez Kontri Sp. z o.o., właściciela sklepu Kontri.pl oraz marki bielizny Vivisence.


[1] https://www.statista.com/statistics/720288/lingerie-retail-market-value/

[2] https://itro.pl/wp-content/uploads/2020/07/Export-Indicator-Raport_Hierarchia-rynk%C3%B3w-zagranicznych_Bielizna-damska_kody-HS_6108_621210_ITRO_2020-07.pdf

[3] Ibidem

[4] https://retailmarketexperts.com/aktualnosci/raport-pmr-do-2025-r-bielizna-bedzie-odpowiadac-za-prawie-15-rynku-modowego/

[5] https://www.bankier.pl/wiadomosc/Konsumenci-coraz-czesciej-wybieraja-polskie-produkty-8184575.html

 [6] https://assets.kpmg/content/dam/kpmg/pl/pdf/2019/11/pl-raport-kpmg-w-polsce-pt-rynek-mody-w-polsce-2019.pdf

(Nie)skomplikowany język pilotów.

Smerfna promocja od KINDER Niespodzianki