w , , , , , ,

Polski producent burgerów 100% wołowiny z nową inwestycją na Łotwie

Nowa inwestycja Skłodowskich na Łotwie. Nowe miejsca pracy, nowe perspektywy dla biznesu. Polski producent mrożonych burgerów premium otworzył nowoczesny, przyjazny środowisku zakład w Dzeldzie. To pozwala mu być bliżej sprawdzonych hodowców. 

Skłodowscy są od lat znani i doceniani na rynku francuskim. Od kilku miesięcy ich produkty są już także dostępne dla polskich konsumentów. Żeby móc się rozwijać, zapewniać partnerom dostawy w sposób nieprzerwany, zapadła decyzja o inwestycji na Łotwie. Z perspektywy biznesowej ważny był stabilny ekonomicznie kraj, próba dywersyfikacji dostaw oraz doświadczeni, zaufani hodowcy, którzy mają podobne do Skłodowskich wartości: jakość i szacunek dla natury. 

Zrównoważony rozwój, dbałość o dobrostan zwierząt i ochrona bioróżnorodności

— Chcemy budować zakłady tam, gdzie mamy dostęp do sprawdzonych hodowców. Nie jest naszym celem wożenie zwierząt przez pół Europy w warunkach, które nie mają nic wspólnego z ich dobrostanem. Z naszymi zakładami wychodzimy tam, gdzie są zwierzęta. Na Łotwie mamy wciąż dużo relacji do nawiązania. Widzę tam nowe szanse dla firmy — mówi prezes firmy Tomasz Skłodowski.

Firma Skłodowscy konsekwentnie prowadzi swój rodzinny biznes w sposób zrównoważony, choć zdaje sobie sprawę, że w branży spożywczej to proces długi i trudny. Tu jednak nie ma kompromisów – szacunek dla natury, który przekłada się na produkt, doceniają klienci. Dlatego zakład na Łotwie zmodernizowano tak, by jak najbardziej ograniczyć negatywny wpływ na środowisko. 

W zakładzie w Dzeldzie łączymy wiele ważnych kwestii: społecznych i biznesowych. Chcemy wspierać i rozwijać lokalną społeczność, dbamy o środowisko – wykorzystujemy instalację fotowoltaiczną, pompę ciepła, odzyskujemy ciepło z etapu chłodzenia. Rozwój biznesu dla nas zawsze musi się łączyć z poszanowaniem dla natury — mówi Adam Nienałtowski, Dyrektor Zarządzający w Skłodowskich.

Przed rynkiem łotewskim jest duża szansa i potencjał. To wynika z planów Unii Europejskiej dot. uregulowania hodowli bydła. Łotwa, jeśli chodzi o pogłowie bydła, ma najwyższy współczynnik wzrostu.

Skłodowscy współpracują z hodowcami, którzy mają swoje gospodarstwa nie dalej niż 120 – 150 km od zakładów firmy. Dzięki temu udaje się skrócić czas transportu zwierząt i zminimalizować szkodliwe emisje. W czasie przewozu Skłodowscy dbają o optymalne warunki, aby nie narażać zwierząt na nadmierny stres.

Ważnym w tym kontekście jest też temat ochrony bioróżnorodności. Sporo było o tym mowy w czasie debaty przy okazji otwarcia zakładu. Byli na niej przedstawiciele Polskiej Akademii Nauk oraz dyrektorzy odpowiedzialni w Skłodowskich za różne obszary rozwoju biznesu.

Jako PAN wspólnie ze Skłodowskimi prowadzimy projekt “Polska czerwona krowa w lesie”, badanie, które ma sprawdzić jak na krowy prymitywnych ras wpływają leśne warunki. Jakie mają przełożenie na smak i jakość mięsa. Oceniamy też, jak obecność bydła tej rasy wpłynie na bioróżnorodność obszarów wypasu — mówi dr Mamadou Moussa Bah, kierownik Stacji Badawczej Instytutu Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności PAN w Popielnie.

Wizja i misja Skłodowskich

Skłodowscy koncentrują się na tworzeniu nowoczesnych produktów, które spełniają oczekiwania i wartości klientów we współczesnym świecie. Współpraca z zaufanymi dostawcami i hodowcami bydła pozwala im tworzyć bezpieczne produkty bez kompromisów. To połączenie umożliwia dotarcie do naprawdę szerokiej grupy odbiorców — nawet tych najbardziej wymagających.

Firma od lat zmienia także podejście do jakości i zastosowania mrożonych produktów. Dzięki świadomej i racjonalnej konsumpcji wołowiny, a także technologii mrożenia IQF, wspiera ruch #zerowaste. Dzięki tej technologii mrożenia produkty zachowują swoje walory odżywcze i smakowe.

Nasza strategia jest dobrze przemyślana. Chcemy rozwijać się zarówno poza granicami, jak i w Polsce. Zaufali nam już przedsiębiorcy, dystrybutorzy i klienci we Francji. Mamy konkretne plany obecności w kanale HoReCa i sprzedaży detalicznej. Chcemy dotrzeć do jeszcze większej liczby klientów, także detalicznych. Od kilku miesięcy pracujemy nad zbudowaniem u nich  świadomości naszej marki — mówi Bartosz Ponikło, Menadżer ds. Marketingu w Skłodowskich.

O firmie Skłodowscy

Firma Skłodowscy to producent burgerów wołowych z wieloletnim doświadczeniem na rynku. Od lat stawia na jakość, innowacyjność oraz dbałość o środowisko naturalne i dobrostan zwierząt. Działając zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, Skłodowscy konsekwentnie rozwijają swoje produkty, dążąc do satysfakcji klientów i spełnienia ich oczekiwań, także tych dotyczących dbania o planetę.

Zapraszamy do obejrzenia materiału wideo, w którym znajdą Państwo więcej informacji o marce Skłodowscy.

Załączniki

Napisane przez Maja Ross

To ważne, by być wśród ludzi

Audi Bruksela wyprodukowało już 200 000 w pełni elektrycznych samochodów