Zajęcia przygotowane przez ekspertów z Politechniki Łódzkiej odbyły się już po raz trzeci w laboratoriach współorganizatora wydarzenia – Zespołu Szkół Chemicznych we Włocławku. Ich uczestnicy – uczniowie z Włocławka oraz okolicznych gmin – przeprowadzili samodzielnie reakcje, które znali dotąd jedynie ze szkolnych podręczników. Oprócz zapalenia substancji bez użycia ognia otwartego, mieli szansę stworzyć piankę poliuretanową oraz przekonać się, jakie substancje chemiczne znajdują się w produktach spożywanych na co dzień przez każdego z nas. O mechanizmie działania sztucznego nosa, czujnika wykorzystywanego do identyfikacji i analizy lotnych substancji chemicznych opowiedział im natomiast dr hab. inż. Ireneusz Kocemba.
W tym roku ANWIL poszerzył program warsztatów o zajęcia mechatroniczne. Odbyły się one dzięki wspólnej inicjatywie włocławskiej spółki z Grupy ORLEN oraz Politechniki Gdańskiej i Zespołu Szkół Technicznych we Włocławku. Tutaj szczególną atrakcją były dla uczestników ćwiczenia, w trakcie których poznawali proces komputerowego sterowania urządzeniami numerycznymi. Pod czujnym okiem pracowników naukowych uczniowie operowali nowoczesnymi systemami używanymi do obróbki elementów przy użyciu tokarki i frezarki CNC. W części teoretycznej najwięcej czasu poświęcono dynamicznie rozwijającej się obecnie dziedzinie napędów mechatronicznych.
ANWILOWE warsztaty edukacyjne to jeden z wielu projektów włocławskiej spółki z Grupy ORLEN, podczas których ich uczestnicy mają okazję poznawać przedmioty ścisłe w niekonwencjonalny sposób. Dzięki programowi grantowemu Fundacji ANWIL dla Włocławka – Uczę się z ANWILEM w ostatnich trzech latach dofinansowanych zostało prawie 40 podobnych inicjatyw. Łączna kwota wsparcia przeznaczonego na ten cel przez fundację korporacyjną ANWILU wyniosła niemal pół miliona złotych.