W trudnych czasach reagujemy różnie. Martwimy się, szukamy rozwiązań, prosimy o wskazówki oraz wsparcie przyjaciół i specjalistów. Żyjemy w ciągłym napięciu i jesteśmy tym wszystkim zwyczajnie wyczerpani. Aby się odprężyć, pragniemy takiej rozrywki, która pomoże oderwać się od szarej rzeczywistości. Zapewnia ją sztuka iluzji – magia, która oczarowuje, otwiera umysły na nowe doznania i uruchamia wyobraźnię.
Magia kojarzy się z czymś niezwykłym. Jest jak sen, który przenosi nas w inne rejony świadomości. Przyciąga i zniewala. Magia to coś, o czym marzymy, czego sobie życzymy, czego pożądamy. Im jest nam gorzej, tym częściej zastanawiamy się, jak by to było, gdyby nagle zdarzyło się coś, co gwałtownie obróci trudny los i przeniesie nas do innego, lepszego świata. Magia jest niczym oczyszczenie – na chwilę odłącza nas od ciężkich myśli, resetuje głowę, pomaga odzyskać nadzieję i wiarę, że wszystko jakoś się ułoży.
Piękne, bo niewyjaśnione
Magia od wieków wzbudza fascynację i zdumienie ludzi na całym świecie. Choć mamy już mocno rozwiniętą cywilizację, uważam, że magii wciąż potrzebujemy – uważa Iluzjonista Y, najpopularniejszy polski iluzjonista, który swoją magią oczarował samego Roberta Lewandowskiego, Mike’a Tysona, Jareda Leto, DJ Tiesto, czy Nicka Vujicica. Moim zdaniem wcale nie jest tak, że chcemy wszystko racjonalizować, wyjaśniać, wiedzieć. Wciąż pragniemy niewyjaśnionego, wciąż chcemy wyruszać w magiczną podróż w nieznane. Czemu tak ryzykujemy? Bo dzięki magii wszystko wydaje się piękniejsze.
Dziś czary czy zaklęcia traktuje się już raczej jako element fikcyjny występujący jedynie w książkach, filmach i grach. W niektórych kulturach nadal jednak istnieje silne przekonanie o mocy czarów i zaklęć. Jest to związane z tradycjami, wiarą w nadprzyrodzone moce albo z brakiem wiedzy na temat naukowych wyjaśnień różnych zjawisk. Uzdrowiciele, wróżbici i czarodzieje to uznani specjaliści w Sierra Leone, Liberii, Peru, na Filipinach, czy w Nigerii – w tych i innych miejscach świata praktyki magiczne to nadal część codzienności.
Piękne, bo zrównoważone
Po co jednak jest magia nam, wyedukowanym Europejczykom, cywilizowanym społeczeństwom, w których wszystko jest proste i przewidywalne? Zdaniem Iluzjonisty Y potrzebujemy magii po to, by zrównoważyć sobie nasz racjonalny świat. Szczególnie, gdy ten racjonalizm zawodzi i jak ostatnio sypie się na całej linii… Szczególnie, gdy dzieją się takie zaskakujące zdarzenia jak pandemia albo wojna w Ukrainie, tuż obok nas – wyjaśnia magiczny ekspert. Nagle okazuje się, że nasz świat może się jednak rozpaść w jednym momencie, że właściwie wszyscy jesteśmy zagrożeni. Dziwimy się – jak to możliwe? Czy to wszystko naprawdę się dzieje? Tracimy poczucie bezpieczeństwa, czujemy zagubienie. I wtedy – jak rycerz na białym koniu nadjeżdża współczesna sztuka iluzji – zjawisko, które wybija nas z napięcia i oswaja lęk, w którym tkwimy już od kilku lat.
Magia rozbudza nasze emocje i wyobraźnię, otwierając drzwi do nowych światów pełnych niespodzianek i fascynacji. Zapełnia na nowo puste pudełko po czekoladkach, przemienia kolor zegarka, rozmnaża lizaki i to różnych smakach! Wywołuje zdumienie i uśmiech. Niesie radość na trudne czasy, uczucie, które stanowi naturalny lek na stres i napięcie. Dzięki czarom nasz świat staje się w magiczny sposób bardziej przyjazny, a na horyzoncie pojawiają się nowe możliwości…
Y (czyt. Igrek) – Polski Magik Gwiazd, nowoczesny iluzjonista, mentalista, autor książki „13 kroków by stać się magicznym”. Półfinalista programu Mam Talent. Założyciel kanału Magic of Y, który szybko odniósł sukces. Obecnie ma on ponad 950 tysięcy stałych widzów i ponad 80 milionów odsłon. Zaowocowało to autorskim programem Magia Y w TVN style, w którym Y pokazuje magię gwiazdom polskiego showbiznesu. Y zaprojektował już 6 autorskich luksusowych talii kart, tworząc największy crowdfunding w historii Polski. Miał okazję pokazywać swoją magię takim gwiazdom jak: Mike Tyson, Robert Lewandowski, Jared Leto czy DJ Tiesto. Na co dzień występuje dla największych polskich korporacji oraz tworzy strategie Social Media i reprezentuje w komunikacji PR marki i instytucje takie jak Coca-Cola czy Ministerstwo Finansów.