DCC (Dynamic Currency Conversion) to usługa kierowana do posiadaczy kart zagranicznych pozwalająca na realizację płatności w walucie, w której wydana jest karta. Dzięki takiej formie płatności klient już w chwili dokonywania transakcji zna dokładną kwotę w walucie, którą zostanie obciążony jego rachunek bankowy. eService umożliwia klientom sklepów IKEA płatności kartami wystawionymi w 22 walutach, obowiązujących w prawie 50 krajach.
„Usługa DCC, którą oferuje eService to nowoczesne, wygodne i bezpieczne narzędzie dla stale rosnącej rzeszy klientów posługujących się kartami płatniczymi, wydanymi przez banki zagraniczne.” – wyjaśnia Arkadiusz Bochniak, Dyrektor Departamentu Biznesu z eService.
Usługa transakcji w walucie karty jest dostępna we wszystkich sklepach IKEA w Polsce – w Warszawie, Jankach, Gdańsku, Krakowie, Poznaniu, Katowicach, Wrocławiu oraz Łodzi.
„Implementacja DCC to dla IKEA dodatkowe korzyści w obszarze obsługi klienta. We wszystkich lokalizacjach naszej sieci klienci mogą skorzystać z tej usługi. Pracownicy IKEA przedstawią zasady przebiegu transakcji DCC w sposób jasny i zrozumiały. Nasi klienci mogą dokonać płatności w walucie swojej karty zarówno za meble i akcesoria wyposażenia wnętrz, jak i za obiad w restauracji, szybką przekąskę w bistro czy zakupy w sklepiku szwedzkim. Wygoda, przejrzystość oraz brak dodatkowych opłat to tylko część z korzyści dla naszych klientów. Przede wszystkim jednak zadbaliśmy o to aby dostawca usługi – eService, zagwarantował naszym klientom najkorzystniejszy kurs dla transakcji zakupu dokonanej w karcie rozliczanej w walucie” – wyjaśnia Zofia Korbasiewicz, Senior Treasury Specialist z IKEA.
Usługa transakcji w walucie karty staje się coraz bardziej popularna. Tylko od uruchomienia usługi w sierpniu 2010 roku, dziesiątki tysięcy klientów skorzystało z usługi DCC dokonując blisko 350 tysięcy transakcji w walucie karty na terminalach eService.
Płatności w walucie karty stają się niezbędną formą płatności nie tylko w obszarach przygranicznych, ale także w dużych miastach. Szczególnie w największych aglomeracjach jest wielu klientów z zagranicy, którzy stale mieszkają w Polsce lub przyjechali do naszego kraju w sprawach służbowych. Transakcja w walucie karty to również usługa oczekiwana przez zagranicznych klientów, którzy odwiedzą Polskę w przyszłym roku z okazji Mistrzostw Europy w piłce nożnej.
„Transakcja w walucie karty oferowana przez eService daje także korzyści właścicielom punktów handlowo-usługowych. Transakcje takie są obciążane prowizjami niższymi niż standardowe, dzięki czemu koszt obsługi płatności jest równocześnie niższy. Aby uruchomić funkcjonalność DCC wystarczy jedynie skontaktować się z eService w celu podpisania aneksu do umowy. Dla lepszej wygody naszych klientów, opracowaliśmy materiały edukacyjne i szkoleniowe, które mogą okazać się praktyczną pomocą przy obsłudze tego typu transakcji.” – kontynuuje Arkadiusz Bochniak.
Aktualnie, eService oferuje usługę transakcji w walucie karty na ponad 5 tysiącach terminali płatniczych.
IKEA
Warto wiedzieć: nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony z pierwszych liter imienia, nazwiska oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi założyciel firmy (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd). Uprzejmie prosimy o pisanie nazwy IKEA z wielkich liter i o zachowanie formy nieodmiennej.
IKEA w Polsce posiada obecnie osiem sklepów, które rocznie odwiedza około 16 milionów klientów. Ponadto poprzez firmę Inter IKEA Centre Polska zbudowaliśmy i zarządzamy siedmioma Parkami Handlowymi. W Jarostach koło Piotrkowa Trybunalskiego posiadamy regionalne Centrum Dystrybucji, które obsługuje sklepy IKEA w Polsce, Czechach, Rumunii, Słowacji i na Węgrzech. Czternaście własnych zakładów produkcyjnych i kilkudziesięciu zewnętrznych przedsiębiorców dostarcza meble i artykuły wyposażenia wnętrz do sieci IKEA na całym świecie.
O eService
eService jest Spółką należącą do Grupy Kapitałowej Banku PKO BP. Spółka od ponad 10 lat świadczy kompleksowe usługi na rynku akceptacji kart płatniczych, niezmiennie utrzymując pozycję lidera technologicznego. Dzięki jednej z największych sieci akceptacji w kraju, opartej na nowoczesnych aplikacjach oferowanych na terminalach płatniczych, eService świadczy swoim partnerom usługi rozliczania transakcji elektronicznych. eService jest najbardziej zaawansowaną technologicznie firmą tego typu działającą na polskim rynku. Swoją przewagę konkurencyjną opiera nie tylko na nowoczesnych technologiach, ale również na elastyczności działania oraz trosce o potrzeby Klientów z sektora detalicznego. Więcej informacji można uzyskać na stronie www.eservice.pl