w

PEWiK Gdynia wdrożył system analityczny oparty na aplikacjach Oracle Business Intelligence

Wdrożenie Oracle BI w PEWIK GDYNIA było prowadzone przez kierowników i specjalistów Działu Informatyki oraz Działu Analiz i Planowania PEWIK GDYNIA Sp. z o.o. przy pomocy konsultantów firmy MSG Consulting, partnera Oracle Polska.

W pierwszym etapie wdrożenia działaniem systemu objęto obszary finansów i księgowości, sprzedaży oraz kadr i płac. System analityczny wykorzystuje dwa najważniejsze moduły pakietu Oracle Business Intelligence: Oracle BI Answers i Oracle BI Pulpity informacyjne. System został zainstalowany na platformie Linux, jego wdrożenie w obecnej formie trwało 11 miesięcy.

Głównym celem budowy systemu BI było ujednolicenie danych w Spółce a także standaryzacja podstawowych pojęć biznesowych. System pozwala uzyskać jednorodne i ogólnodostępne dane, wykorzystywane zarówno dla celów wewnętrznych jak i zewnętrznych, daje także możliwość zestawienia w jednym raporcie informacji wyrażonych w różnych miarach. Wdrożony system BI będzie wspomagał decyzje biznesowe Zarządu jak również dyrektorów i kierowników poszczególnych wydziałów Spółki.

Dzięki elastyczności aplikacji Oracle BI istnieje możliwość tworzenia dowolnych indywidualnych raportów, zgodnych z aktualnymi potrzebami użytkowników. Każdy z nich może generować analizy przy wykorzystaniu wymiarów i miar zawartych w dostępnych kostkach tematycznych, utworzonych wcześniej przez administratora aplikacji. Dane do systemu BI pobierane są z najważniejszych aplikacji dziedzinowych pracujących w PEWIK: opartych na technologii Oracle systemów ERP oraz billingowego. Pozostałe dane – dotyczące m.in. planów i ich porównania z realizacją z wybranych obszarów – wprowadzane są na utworzonych w systemie BI specyficznych formularzach.
Istotne korzyści wynikające z wdrożenia Oracle BI w Spółce to: ujednolicenie i łatwość dostępu do danych, bezpośredni dostęp kadry menedżerskiej do informacji biznesowych za pośrednictwem graficznych pulpitów, standaryzacja terminów technicznych, ekonomicznych i finansowych, możliwość szybkiego generowania analiz, możliwość śledzenia aktualnego stanu wybranych wskaźników z wykorzystaniem pulpitów menedżerskich.

"System będzie nadal rozwijany" – zapewnia Henryk Tomaszewski – Prezes Zarządu PEWIK GDYNIA. "Planowana jest rozbudowa hurtowni danych i objęcie działaniem BI kolejnych obszarów działalności podstawowej Spółki. W kolejnych etapach projektu zostaną także wdrożone pozostałe funkcjonalności Oracle BI: Oracle BI Delivers, dające możliwość dostarczania wskazanych informacji odpowiednim osobom przy użyciu wybranego kanału informacyjnego oraz Oracle BI Publisher do publikowania analiz i raportów. Dzięki sprawnej realizacji i dobrej współpracy z MSG Consulting, partnerem Oracle Polska, prace i czynności związane z odbiorem aplikacji zakończyły się terminowo i zgodnie z zaplanowanym budżetem, a z narzędzia już korzystamy".

"W Spółce używamy wielu kluczowych aplikacji, które dostarczają danych biznesowych do bieżącej analizy działalności firmy" – komentuje Cecylia Pietraszewska, kierownik Działu Informatyki PEWIK GDYNIA. "Zestawienie danych ze wszystkich tych systemów wcześniej nie było możliwe i utrudniało pracę. Stąd wynikła potrzeba poszukiwania nowoczesnego, oddzielnego rozwiązania klasy BI. Po zapoznaniu się z kilkoma propozycjami wybraliśmy ostatecznie pakiet Oracle Business Intelligence Enterprise Edition for Linux, który – jak się okazało – spełnia wszystkie nasze oczekiwania zarówno w obszarze analityki biznesowej, jak również w dziedzinie budżetowania i planowania. Dla nas najważniejszy jest dostęp do niezbędnych zestawień ze wszystkich istotnych danych – finansowych, produkcji, zatrudnienia itp., bez konieczności uruchamiania poszczególnych systemów i łączenia ich w jeszcze kolejnym, to największa korzyść z używania BI. Na podstawie utworzonych raportów dane prezentowane są na spotkaniach z właścicielami naszej Spółki i są podstawą do podejmowania strategicznych decyzji".

"Od dawna mieliśmy świadomość, że posiadamy ogromną ilość danych, ale nie było narzędzi, które pozwoliłyby nam z tych danych uzyskać cenne informacje" – mówi Ryszard Pionk – kierownik Działu Analiz i Planowania PEWIK GDYNIA. "Warto dodać, że nasza Spółka pełni w tym projekcie podwójną rolę – developera i użytkownika. Nowoczesny system analityczny oparty na aplikacjach pakietu Oracle BI wymaga ciągłego utrzymania, dokonywania zmian wraz ze zmieniającym się otoczeniem, różnorodnymi rosnącymi potrzebami końcowego użytkownika, skraca też dystans między developerem, a użytkownikiem, co wpływa dodatnio na końcowy produkt".

O Spółce PEWIK GDYNIA
Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Spółka z o.o. w Gdyni (PEWIK GDYNIA Sp. z o.o.) powstało 31 stycznia 1992 roku. Podstawowym przedmiotem działalności firmy jest produkcja i dystrybucja wody, odbiór, oczyszczanie i utylizacja ścieków, a także świadczenie usług w zakresie badań i analiz technicznych, projektowanie i świadczenie usług w zakresie napraw i legalizacji przyrządów do pomiarów i kontroli przepływu wody. PEWIK GDYNIA prowadzi działalność na obszarze obejmującym miasta: Gdynia, Rumia, Reda, Wejherowo, Kosakowo oraz na części gminy wiejskiej Puck. Obsługiwana przez przedsiębiorstwo aglomeracja liczy ponad 370 tys. mieszkańców.

O Korporacji Oracle
Firma Oracle opracowuje sprzęt i oprogramowanie, które współpracują ze sobą w chmurze i w centrach przetwarzania danych przedsiębiorstw. Więcej informacji na temat firmy Oracle można znaleźć pod adresem www.oracle.com.
 

Avatar photo

Napisane przez Pilarska Katarzyna

Spółki Grupy SARE odpowiedzią na potrzeby rynku

Cętkowane okulary przeciwsłoneczne hitem lata!