Mocniejsze i szybsze niż którekolwiek z wcześniejszych RS 6. Nowe Audi RS 6 Avant performance jest pełne dodatkowych elementów wyostrzających jego wygląd i zapewniających bardziej emocjonujące wrażenia z jazdy. Potężny czterolitrowy silnik V8 biturbo TFSI ma teraz moc 463 kW (630 KM) i maksymalny moment obrotowy 850 Nm (zużycie paliwa w trybie jazdy mieszanej w l/100 km: 12,7 – 12,2 (WLTP); emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km: 289 – 277 (WLTP)).
Dla Audi „performance” oznacza więcej mocy. Większe turbosprężarki i wzrost ciśnienia doładowania z 2,4 do 2,6 bara w czterolitrowym silniku V8 biturbo TFSI w modelu RS 6 Avant performance (zużycie paliwa w trybie jazdy mieszanej w l/100 km:12,7 – 12,2 (WLTP); emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km: 289 – 277 (WLTP)), pozwoliły na zwiększenie mocy silnika o 30 KM i wzrost momentu obrotowego o 50 Nm w porównaniu z wersją podstawową. Oznacza to wzrost mocy całkowitej z 441 kW (600 KM) do 463 kW (630 KM) i maksymalnego momentu obrotowego z 800 do 850 Nm. Performance (zużycie paliwa w trybie jazdy mieszanej w l/100 km: 12,7 – 12,2 (WLTP); emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km: 289 – 277 (WLTP)) przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy, czyli o 0,2 sekundy szybciej niż wersja bazowa RS 6.
Niekiedy mniej znaczy więcej: Zmniejszona izolacja pomiędzy komorą silnika a wnętrzem i w tyle pojazdu gwarantuje, że RS 6 Avant performance zachwyci klientów ekscytującym, wyższym poziomem doznań dźwiękowych oraz sprawia, że samochód jest o osiem kilogramów lżejszy. Całkowita masa własna modelu RS 6 Avant performance wynosi 2090 kg.
Z myślą o zwiększonej dynamice jazdy: nowy samoblokujący międzyosiowy mechanizm różnicowy
Moc silnika 4.0 TFSI przekazywana jest do stałego napędu na wszystkie koła quattro przez standardową, ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów tiptronic z krótszymi czasami zmiany biegów.
Mechaniczny międzyosiowy mechanizm różnicowy rozdziela moc silnika w stosunku 40:60 z przewagą osi tylnej, a w przypadku wystąpienia poślizgu, wyższy moment obrotowy przekazywany jest automatycznie na oś o lepszej przyczepności – do 70 procent może przepływać na oś przednią i do 85 procent – na oś tylną. Samoblokujący międzyosiowy mechanizm różnicowy jest lżejszy i bardziej kompaktowy, co poprawia dynamikę jazdy, a także wpływa na zauważalnie precyzyjniejsze pokonywanie zakrętów, co zmniejsza podsterowność na granicy przyczepności. Dodatkowym ulepszeniem jest bardziej precyzyjna reakcja układu kierowniczego, dzięki czemu pasażerowie zyskują wrażenie zwinniejszej jazdy.
Ekskluzywne i wydajne: 22-calowe koła z oponami o wysokich osiągach
Nowe Audi RS 6 Avant performance zjeżdża z taśmy produkcyjnej wyposażone standardowo w 21-calowe obręcze kół z odlewanego aluminium w stylistyce 10-ramiennych turbin i w opony o rozmiarze 275/35. Opcjonalnie, obok 22-calowych odlewanych felg aluminiowych, dostępne są również 22-calowe lekkie felgi o jeszcze bardziej sportowym wyglądzie – w polerowanej lśniącej metalicznej czerni, matowej szarości, matowej czerni lub matowym neodymowym złocie. Inspirowana sportami motorowymi przewiewna konstrukcja szprych 5-Y wspomaga chłodzenie hamulców, a lżejsze obręcze są wytwarzane w zaawansowanym technologicznie procesie kucia i frezowania. Nowa lekka felga jest o około pięć kilogramów lżejsza niż 22-calowa felga aluminiowa w obecnym RS 6 Avant – redukcja masy nieresorowanej o 20 kg poprawia reakcję przepustnicy.
Nowe, wysokowydajne opony Continental „Sport Contact 7” 285/30 na nowych lekkich kołach odgrywają kluczową rolę w zmniejszaniu masy. Opony zapewniają lepszą przyczepność zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni oraz zmniejszają podsterowność podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością, zapewniając bardziej precyzyjne prowadzenie w całym zakresie prędkości. Ponadto dzięki nowym kołom, podczas hamowania od 100 do 0 km/h droga hamowania skraca się nawet o dwa metry.
System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select pozwala kierowcy kontrolować charakter pojazdu. Dostępnych jest sześć profili: efficiency, comfort, auto, dynamic, a także dwa tryby RS1 i RS2, które można konfigurować samodzielnie.
Każdy z trybów jazdy modelu performance oferuje unikalne doznania. Na przykład tryb żeglowania aktywuje się teraz automatycznie tylko w profilu efficiency, co oznacza, że w pełnym zakresie prędkości do 160 km/h, po zdjęciu nogi z gazu wyłącza silnik spalinowy, a jazda odbywa się wtedy bez zużycia paliwa i oporu silnika. Dodatkowo precyzyjne dostrojenie oprogramowania jednostki sterującej silnika gwarantuje jeszcze bardziej precyzyjne zmiany obciążenia w trybie S, gdy aktywny jest tryb dynamic lub tryb jazdy S, co dodatkowo zwiększa emocje z jazdy. Zaktualizowane oprogramowanie jednostki sterującej skrzynią biegów zapewnia krótsze czasy zmiany biegów i zauważalnie większy kontrast między różnymi trybami jazdy.
Pakiet RS Dynamic w standardzie
Pakiet RS Dynamic jest elementem standardowego wyposażenia modelu RS 6 performance (zużycie paliwa w trybie jazdy mieszanej w l/100 km: 12,7 – 12,2 (WLTP); emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km: 289 – 277 (WLTP)). W jego skład wchodzą: podniesienie prędkości maksymalnej do 280 km/h, dynamiczny układ czterech kół skrętnych (aktualizacja oprogramowania RS pomaga kierowcy, aktywnie korygując sterowanie osią przednią i tylną) oraz sportowy mechanizm różnicowy quattro na tylnej osi.
Opcjonalnie dostępny jest również pakiet RS Dynamic plus, który oprócz wszystkich zalet pakietu RS Dynamic, podnosi również prędkość maksymalną do 305 km/h i obejmuje ceramiczny układ hamulcowy RS. Klienci mogą zamówić zaciski hamulcowe w kolorze szarym, czerwonym lub niebieskim oraz tarcze przednie o średnicy 440 mm i tylne o średnicy 370 mm. Ceramiczny układ hamulcowy RS waży łącznie ok. 34 kg mniej niż jego stalowy odpowiednik, co zmniejsza masę nieresorowaną.
Wielkie wejście: nowe kolory nadwozia i pakiety stylizacyjne
Nowe Audi RS 6 Avant performance jest dostępne łącznie w 16 kolorach nadwozia. Po raz pierwszy w ofercie znalazły się metaliczny i matowy kolor niebieski Ascari Blue oraz matowy kolor srebrny Dew Silver. Modele performance wyróżniają się standardowymi elementami nadwozia RS w kolorze matowej szarości, w tym lusterkami zewnętrznymi, przednim spojlerem, przednimi klapami bocznymi, nakładkami na progi, relingami dachowymi oraz wykończeniem szyb bocznych i tylnego dyfuzora. W opcji dostępny jest również pakiet stylistyczny matowy karbon/czerń, w którym relingi dachowe i listwy na szybach bocznych są czarne. Pierścienie Audi i logo modelu są w zależności od wyboru klienta albo chromowane albo czarne.
Zaskakujące: nowe akcenty i funkcje wnętrza
We wnętrzu gama znanych pakietów stylistycznych RS w kolorze szarym i czerwonym została poszerzona o kolor niebieski. Koło kierownicy z czarnej alcantary ma kontrastujące przeszycia w kolorze niebieskim Mercato, a dywaniki podłogowe, boki konsoli środkowej i gałka dźwigni zmiany biegów również mają kontrastujące niebieskie przeszycia. Pasy bezpieczeństwa są na całej powierzchni utrzymane w kolorze błękitu oceanicznego z dekoracyjnymi wstawkami o strukturze diagonalnej, z opcjonalnymi niebieskimi akcentami. Gałka dźwigni zmiany biegów oraz boki konsoli środkowej są wykonane z mikrofibry Dinamica, która składa się w około 45 procentach z przetworzonych włókien PET, a sportowe fotele pokryto wysokiej jakości skórzaną tapicerką Valcona perforowaną szwami o strukturze plastra miodu z kontrastującymi przeszyciami w kolorze niebieskim Mercato. Kolejną charakterystyczną cechą modelu jest dioda LED w przednich drzwiach, która po otwarciu drzwi na podłożu obok samochodu wyświetla napis „RS performance” .
Klienci mogą zamówić pakiety stylistyczne RS w trzech dostępnych wariantach kolorystycznych z opcjonalnymi dodatkami: dekoracyjnymi wstawkami, podłokietnikami w drzwiach i środkowym podłokietnikiem z mikrofibry Dinamica. Dodatkową zaletą tego wariantu wyposażenia jest środkowy panel siedzeń z szarą, czerwoną lub niebieską wkładką, gdzie przez sportową perforację prześwituje wybrany przez klienta kolor, a na oparciach siedzeń znalazły się wytłoczenia RS w pasującym kolorze. Klienci mogą skorzystać z nowego narzędzia wizualizacyjnego „Audi Exclusive Customizer” umożliwiającego utworzenie tysięcy indywidualnych kombinacji, a tym samym stworzenie specjalnej własnej edycji pojazdu.
Mają też możliwość wyboru spośród szerokiej gamy indywidualnych wykończeń lakierniczych, a także kolorów skóry i szwów. Podczas procesu personalizacji, wizualizacja jest prezentowana na modelu 3D.
Wyświetlacze standardowego 12,3-calowego kokpitu cyfrowego Audi virtual cockpit plus oferują nowe funkcje, w tym wskaźnik zmiany biegów w trybie manualnej skrzyni biegów, który zmienia kolor od zielonego, przez żółty do czerwonego, migając na obrotomierzu w sposób identyczny jak w sportach motorowych, tak by wskazać optymalny czas na zmianę biegów. Ponadto funkcja Launch Control sygnalizując za pomocą nowych ikon najlepszy moment przyspieszenia podczas ruszania, pozwala w pełni wykorzystać potencjał RS 6 Avant performance.
Fakty
Audi RS 6 Avant
Stylistyka zewnętrzna i technologia oświetlenia
– Niezrównana stylistyka nadwozia z elementami charakterystycznymi dla modeli RS. Tylko trzy części przeniesione z modelu A6 Avant: drzwi przednie, dach i pokrywa bagażnika.
– Szersze nadwozie: poszerzone o ok. 40 mm nadkola po obu stronach
– Wyróżniające się czoło pojazdu: bardziej płaski i szerszy grill osłony chłodnicy Singleframe w błyszczącej czerni
– Dostępne wyłącznie w rodzinie modeli A6: opcjonalne matrycowe reflektory diodowe HD ze światłem laserowym Audi i przyciemnianymi obwódkami, standardowo reflektory diodowe
– Układ wydechowy RS z dużymi owalnymi końcówkami po obu stronach
– Trzy pakiety stylizacyjne z akcentami zewnętrznymi w kolorach: błyszcząca czerń, karbon lub matowe aluminium
– Na życzenie pierścienie Audi i logo RS w błyszczącej czerni
– Trzynaście kolorów lakieru, w tym dwa odcienie oferowane wyłącznie dla modeli RS: szarość Nardo i czerń Sebring z efektem krystalicznym; pięć lakierów matowych
– Felgi o średnicy 21 i 22 cale, o konstrukcji specyficznej dla RS 6
Silnik i napęd
– Większa moc, większa wydajność: silnik 4.0 TFSI twin-turbo V8 o mocy 441 kW (600 KM) osiąganej w zakresie obrotów od 6000 do 6250 obr./min i stałym momencie obrotowym 800 Nm dostępnym w zakresie od 2050 do 4500 obr./min.
– Dzięki powiększeniu koła sprężarki i zwiększeniu (względnego) ciśnienia doładowania o 0,2-1,4 bara, uzyskano dodatkową moc 29 kW (40 KM).
– Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,6 sekundy, a do 200 km/h w zaledwie 12 sekund
– Prędkość maksymalna do 305 km/h, na życzenie z pakietem Dynamic plus
– Układ hybrydowy (MHEV) bazujący na 48-woltowym głównym układzie elektrycznym umożliwia żeglowanie z wyłączonym silnikiem, szybkie ponownie uruchomienie i poszerza działanie systemu start-stop włączającego się już przy 22 km/h
– System „cylinder on demand” (COD) tymczasowo dezaktywuje cztery z ośmiu cylindrów przy mniejszych obciążeniach silnika
– Ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic zapewnia dodatkowy moment obrotowy rzędu 100 Nm
– Stały napęd na cztery koła quattro z samoblokującym międzyosiowym mechanizmem różnicowym w standardzie. Standardowy rozkład mocy na przód/tył: 40:60, opcjonalnie 70:30 lub 15:85
Dynamika pojazdu
– Przednia i tylna oś jako zaawansowane konstrukcje pięciowahaczowe
– Szeroki zakres charakterystyk jazdy dostępny w systemie wyboru dynamiki jazdy Audi drive select
– Tryby jazdy RS1 i RS2 umożliwiają indywidualne ustawienie np. funkcji zarządzania silnikiem i przekładnią, układu wspomagania kierownicy, zawieszenia, dynamicznego układu czterech kół skrętnych, sportowego mechanizmu różnicowego quattro i dźwięku silnika oraz zapisanie tych ustawień w systemie MMI touch response. Dostęp do opcji ustawień można uzyskać za pomocą przycisku RS MODE na kierownicy
– Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne RS z systemem kontroli amortyzacji jest o 50% sztywniejsze niż zawieszenie pneumatyczne w modelu A6 Avant
– Opcjonalnie: udoskonalone zawieszenie sportowe RS plus z elektrohydraulicznym systemem kontroli dynamiki jazdy (DRC) zmniejszające poprzeczne i wzdłużne kołysanie pojazdu
– Sportowy i progresywny układ kierowniczy w standardzie, na życzenie dynamiczny układ czterech kół skrętnych z dostrojeniem charakterystycznym dla modeli RS
– Opcjonalnie: sportowy mechanizm różnicowy quattro zapewniający rozkład momentów obrotowych między koła osi tylnej
– Stabilność: 10-tłoczkowy ceramiczny układ hamulcowy RS z tarczami o średnicy 440 mm z przodu i 370 mm z tyłu
Karoseria i wnętrze
– Przestronne i zróżnicowane wnętrze z licznymi akcentami sportowymi
– Bagażnik o pojemności 565-1680 l
– Akcenty kolorystyczne w kabinie: Dostępny pakiet stylizacyjny RS szary lub czerwony
– Sportowy charakter w połączeniu z komfortem: po raz pierwszy fotele sportowe RS z funkcją wentylacji
– Pakiet oświetlenia konturowego ambiente zapewnia specjalne efekty oświetlenia wnętrza, możliwość dostosowania w 30 kolorach
– Dodatkowe opcje personalizacji dostępne w ramach programu Audi Exclusive
Elementy obsługi, Infotainment i systemy wspomagania kierowcy
– Cyfrowy system operacyjny MMI touch response z dwoma wyświetlaczami oraz systemem sterowania głosem, wielofunkcyjna kierownica z aluminiowymi manetkami i wyświetlacz przezierny head-up display
– Charakterystyczny dla modeli RS układ 10,1-calowego wyświetlacza systemu Infotainment: pokazujący temperaturę, ciśnienie w oponach i przeciążenia
– Najwyższy stopień rozbudowy: system Infotainment MMI navigation plus z hotspotem Wi-Fi i standardem komunikacji LTE Advanced
– Kokpit cyfrowy Audi virtual cockpit z wskaźnikami RS, na przykład z monitoringiem przeciążenia, sygnałem optycznym konieczności zmiany biegów, odczytem temperatury oleju, ciśnienia w oponach, temperatury opon, przyspieszenia i czasu przejazdu
– Inteligentne funkcje nawigacji, portfolio Audi connect z różnymi usługami Car-to-X
– Centralny sterownik wsparcia kierowcy (zFAS) obsługujący ponad 30 systemów wspomagania kierowcy, na przykład adaptacyjnego asystenta jazdy (ACA)