Firma Oracle przedstawiła oprogramowanie Oracle Enterprise Manager 12c ― pierwsze w branży rozwiązanie łączące zarządzanie całą infrastrukturą produktów Oracle z kompleksowym zarządzaniem cyklem życia chmury przedsiębiorstwa.
Nowa wersja jest oparta na podejściu do zarządzania infrastrukturą informatyczną ukierunkowanym na zaspokajanie potrzeb biznesowych, dzięki czemu umożliwia lepszą integrację tej infrastruktury z procesami biznesowymi firmy.
Wersja ta pozwala działom informatyki zwiększyć efektywność i szybkość reakcji, zmniejszając jednocześnie koszty tradycyjnych centrów przetwarzania danych oraz środowisk zwirtualizowanych i środowisk przetwarzania w chmurze, a także upraszczając ich działanie.
Oprogramowanie Oracle Enterprise Manager 12c jest wyposażone w nową, scentralizowaną konsolę Oracle Enterprise Manager Cloud Control, która skupia w jednym miejscu unikatowe możliwości zarządzania całym cyklem życia chmury. Najważniejsze nowe możliwości to m.in. planowanie konsolidacji i pojemności, samoobsługa, testowanie, monitorowanie oraz dokonywanie pomiarów zużycia i obciążanie opłatami za usługi.
Dodano także nowe możliwości zintegrowanego zarządzania całą infrastrukturą sprzętowo-programową (application-to-disk) dla aplikacji Oracle Fusion i maszyn serii Oracle Exa. W wersji tej wprowadzono również nowe możliwości zarządzania wirtualizacją i zasobami chmury oparte na oprogramowaniu Oracle VM 3.0.
Wprowadzono też nowe, rozszerzone zasoby dla partnerów dostępne za pośrednictwem sieci Oracle PartnerNetwork, a także nowe możliwości zarządzania komponentami innych producentów.
Oracle Enterprise Manager 12c to pierwszy produkt w ofercie firmy Oracle z numerem „12c”, gdzie „c” oznacza przeznaczenie produktu do obsługi chmury (cloud).
Ujednolicone, kompleksowe zarządzanie chmurą z poziomu jednej konsoli
· Oracle Enterprise Manager Cloud Control to konsola do zarządzania chmurą, która pozwala podmiotom zainteresowanym przetwarzaniem w chmurze tworzyć multimedialne usługi biznesowe składające się z dowolnej kombinacji usług IaaS (infrastructure as a service ― infrastruktura udostępniana jako usługa), usług PaaS (platform as a service ― platforma udostępniana jako usługa) ― w tym usług DBaaS (database as a service ― baza danych udostępniana jako usługa) i MWaaS (middleware as a service ― oprogramowanie warstwy pośredniej udostępniane jako usługa) ― oraz usług SaaS (software as a service ― oprogramowanie udostępniane jako usługa).
· Konsola Oracle Enterprise Manager Cloud Control udostępnia pod kontrolą kreatora oparte na rolach możliwości przeznaczone dla wszystkich podmiotów zainteresowanych planowaniem i wdrażaniem chmury przedsiębiorstwa, korzystaniem z jej zasobów oraz zarządzaniem nią.
Oprogramowanie Oracle Enterprise Manager 12c jest przeznaczone dla architektów infrastruktury przedsiębiorstwa, administratorów chmury, programistów i administratorów aplikacji, administratorów bazy danych, użytkowników z działów biznesowych oraz pracowników działów nadzoru i finansów. Oto najważniejsze możliwości tego produktu:
· Narzędzia do planowania chmury: umożliwiają architektom infrastruktury i administratorom chmury modelowanie środowiska przetwarzania w chmurze, aby zapewnić maksymalne wykorzystanie jego zasobów. Główna funkcja ― moduł do planowania pojemności i konsolidacji ― ułatwia rozpoczęcie korzystania z zasobów chmury poprzez korzystanie z zaleceń i zautomatyzowanych przepływów pracy.
· Automatyczne konfigurowanie wspólnych pul i zasobów systemowych: umożliwia administratorom chmury łączenie zasobów infrastruktury informatycznej w pule oraz definiowanie zasad, uprawnień i reguł decydujących o sposobach korzystania z zasobów; ułatwia także zarządzanie i pomaga zapewnić wysoką jakość usług.
· Wbudowana samoobsługa: zapewnia przejrzysty dostęp do zasobów chmury użytkownikom z działów biznesowych i programistom aplikacji. Użytkownicy mogą wykorzystywać portal samoobsługowy do zamawiania usług z katalogu centralnego, do zarządzania zamówionymi usługami i do ich monitorowania, a także do odbierania informacji na temat obciążenia opłatami za usługi.
· Kompleksowe pomiary zużycia i obciążanie opłatami: umożliwia pracownikom działu finansowego, kierownikom działu informatyki i usługodawcom mierzenie zużycia i obciążanie opłatami za usługi. Udostępniono kilka mechanizmów obciążania. Wbudowana integracja z produktem Oracle Communications Billing and Revenue Management zapewnia kompleksowe możliwości rozliczania.