Fani marki zaangażowali się w odgadywanie rebusu, zastanawiali się wspólnie z rodziną i znajomymi. W ciągu godziny od opublikowania kodu odpowiedź na zagadkę wysłało ponad 100 osób.
„Nasi Fani to w większości młode osoby świetnie obeznane z nowinkami technologicznymi. Klienci sklepów internetowych. Decydując się na tak odważne posunięcie mieliśmy pewność, że właściwie odczytają komunikat i włączą się do zabawy.
Jednocześnie chcieliśmy podkreślić moment przełączenia FanPage i odwrócić uwagę od dyskomfortu, jaki zawsze wiąże się ze zmianami w funkcjonalności. Błyskawiczna reakcja Fanów zaskoczyła nas pozytywnie. Rozszyfrowanie zagadki ukrytej w QR Codzie nie stanowiło dla nich żadnej trudności.” –mówi Bartosz Narzelski, Digital Media Specialist w InPost.
Nowe funkcjonalności związane z osią czasu wymuszą na firmach zmiany w podejściu do komunikacji na FanPage, które bardziej będą przypominały układem papierowe dzienniki niż tradycyjny portal internetowy z menu po prawej stronie. Zmusi to managerów Social Media do zmiany w traktowaniu tych FanPage, które nie będą się już sprawdzały jako „tuba propagandowa” firmy. Staną się niezależnym medium skierowanym do konkretnej grupy docelowej, a Facebook będzie wielkim agregatorem firmowych magazynów. Marketing musi odpowiedzieć sobie na pytania:
Jak zdobywać i motywować klientów, walcząc o uwagę czytelników w bardzo konkurencyjnym środowisku?
Jak połączyć wiedzę redakcyjną z nowinkami technologicznymi towarzyszącymi rewolucji komunikacyjnej?
Na znaczeniu zyskają treści oryginalne tworzące spójną historię. Użytkownicy z łatwością mogą objąć wzrokiem większą ilość informacji publikowanych w dłuższym czasie. To przedłużyżycie publikowanych wiadomości i zwiększy znaczenie spójności oraz strategii.
Jest to kolejny krok podnoszący znaczenie treści zamieszczanych na stronach dla fanów. Nie tak dawno Facebook umożliwił publikowanie dłuższych tekstów, co jest zachętą do większego zaangażowania użytkowników i tworzenia bardziej wartościowego contentu dedykowanego dla tego medium. Teraz również dołączane do nich zdjęcia mają większy format. FanPage dynamicznie zmieniają się z mikroblogów w swego rodzaju internetowe dzienniki marek.
Zmiany związane z wdrożeniem Timeline będą dla firm wyzwaniem, ale i okazją do testowania nowych rozwiązań. „Warto potraktować je jako inspirację do wprowadzenia jakościowych zmian, choć w przypadku Paczkomatów, których FanPage w grupie e-commerce jest jednym z największych (2 po FanPage Allegro), to zawsze wiąże się z ryzykiem” –mówi Bartosz Narzelski.
Przygotowaniem koncepcji, kreacą oraz wdrożeniem konkursu zajęła się krakowska agencja kreatywna 1000ideas, która od początku roku – we współpracy z działem marketingu InPost – odpowiada za komunikację marek Paczkomaty InPost i InPost Nowoczesna Poczta w social-media.
Zapraszamy na http://www.facebook.com/paczkomaty